ثبت بیش از 6 هزار رویداد ضد امنیتی تنها در سه ماه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134926 منبع: پرینت

از اول ماه مارچ تا 31 ماه می، 6هزار و ۲۵۲ رویداد ضد امنیتی در افغانستان ثبت شده است.

در تازه ترین گزارش سازمان ملل درباه وضعیت افغانستان آمده است که درسه ماه گذشته بیش از 6 هزار رویداد ضد امنیتی در افغانستان ثبت شده که یک افزایش 2 درصدی را درمقایسه به زمان مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد.

در گزارش آمده است که طالبان حملات خود را بر ولایت های بدخشان، بغلان، فراه، فاریاب، هلمند، کنر، قندوز، لغمان، سرپل، زابل و ارزگان متمرکز کرده اند و تلفات غیرنظامیان در این میان بسیار بلند رفته است.

سازمان ملل متحد هرچند از برخی اصلاحات رهبران حکومت یاد آوری می‌کند اما از وجود چالش‌ها در برابر برگزاری انتخابات از جمله تعیین حوزه‌های انتخاباتی سخن می‌زند.

در این گزارش اوضاع افغانستان بسیار شکننده گفته شده‌است و همچنین وقوع قتل‎های هدفمند و آدم‎ربایی‎ها نیز 4 درصد در سه ماه گذشته افزایش یافته‎است.

گزارش می افزاید که گلبدین حکمتیار در زمانی به کابل بازگشته است که شتاب در سیاست‌های افغانستان بویژه میان احزاب سیاسی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درسال ۲۰۱۹ میلادی فراوان شده‌است.

سازمان ملل متحد همچنان تعیین حوزه‌های انتخاباتی، بودجه، زمان برگزاری انتخابات و شرایط تأمین مصارف مالی این انتخابات را از چالش های فراروی برگزاری انتخابات در افغانستان خوانده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناامنی ها
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   قاتل شهید اعجازالحق
نیرو هایی که بر خیمه ی تحصن یورش آورده بودند باعث شهید شدن دو نفر و زخمی شدن 27 تن دیگرگردیدند. مربوط لوای نمبر 1 نظم عامه بود که در راس این لوا شخصی بنام جنرال داود تره خیل است.
این جنرال شخصآ در داخل یکی از تانک ها حضور داشت .
لطفا همه رسانی کنید تا دشمنان و قاتلین پیدا وپنهان این ملت شناسایی شود .
منبع: منسوبین اداره ی نظم
از صفحه داکتر پدرام

>>>   امنیت ملی از تمام این رویداد ها سه ماه پیش از وقوع آنها اطلاع داشته اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است