غنی آرزوی تک قومی شدن را به گور می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134927 منبع: پرینت

اشرف غنی امروز مناظره راه انداخته است. قبلا اعلام كرده بودند كه اين مناظره با شهروندان است اما روشن شد كه اين مناظره يک نمايش مسخره و ساختگی با «شهروندان» نه بلكه با مامورين خودش و معذورها برگزار شد.

2 سال است كه اين آدم لفاظ و عوام فريب و دروغگو با راه اندازی نمايش نامه های عوام فريبانه بر گرده های مردم خود را تحميل كرده است. نيت اشرف غنی از دورانی كه دانشجو بود، پيداست كه يک قوم گرا، نژادپرست و دگر قوم ستيز است. روحيه نژاد پرستانه او را در يادداشت ها و مقاله های به اصطلاح علمی و دانشگاهی اش به صراحت می توان درک كرد.

برخورد سركوب گرايانه و سياست مدنی ستیز غنی بيانگر اين است كه انگار روح حفيظ الله امين و مومند در كالبد او دميده شده است. اگر دم چشم غنی را حيايی جامعه جهانی و رسانه ها نمی گرفت، در همدستی مستقيم با طالبان و داعش اقوام ديگر را قتل عام می كرد. غني با ژست و اداهای ديكتاتور مآبانه می خواهد راهي را كه اجدادش رفته اند، برود.

او فكر كرده با سركوب و حمله بر جنبش روشنايی، حمله بر جايگاه و پايگاه جنرال دوستم و اوزبيک تبارها، حمله و سركوب رستاخيز تغيير، می تواند جايگاه قومی و فاشيستی خود را استمرار بخشد اما نمی دانم اين آدم يا تاريخ نخوانده يا از تاريخ عبرت نگرفته كه هرگونه سياست قوم ستيزی آتشی است كه دامن خودش را زودتر از ديگران می گيرد.

وقتی نادر غدار، مومند، عبدالرحمان و هاشم جلاد نتوانست با روش فاشيتي و قتل عام ها نظام تک قومی را بنا كند، اين آدم روانی با معده پلاستيكی در عصر هزاره سوم هرگز به آرزوی خود نخواهد رسيد و آرزوی تک قومی شدن افغانستان را به گور خواهد برد. دستگاه «خاديستی» غنی فكر می كند جنبش های آزادی خواه را دفن كرده است اما يكی به اين ديكتاتور شكست خورده برساند كه اين جنبش های مردمی، بذری است و منتظر ظهورش باشد.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   زمان عبدالرحمن هم اشخاص خائین مثل تو هر روز طوطعه چینی و تفرقه اندازی میکردند تا خواسته های باداران شان برآورده.
........ به وطنفروشان.

>>>   یک کمی آهسته - این لحن اصلاح طلب نیست

>>>   غنی فاشیزم قومی کرد آغاز
چو هاشم خان شیپور میکندساز
امیر ارگ کابل عبدالرحمن
جلو سیل خون را میکند باز

>>>   بسیار عالی.
احمدزی فاشیست نابود میشود.. .. به این خبیش.

>>>   به تمام مردم افغانستان باید یاد اورشد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اینده مشروعیت ندارد و کاملا همرای تقلب و فریب دادن مردم مشل گزشته همراه است. چرا که رییس تمام ارگانهای دولتی از یک قوم هستند حتی رییس کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات که نجیب الله احمدزی است. این یک فاجعه است که یک قوم بیست فی صدی بالای اقوام دیگر حکومت کند.

>>>   شما هم ارمان های تان را بګور حواهد برد دوست عزیز که باز وقت وندبازی تان برسد

>>>   محمد همایون صادقی
مرگ بر فاشیست های اوغان !

>>>   Farid
رییس جمهور باید " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " در چادرِ آنها برگزار می کرد . در یک ساختار دموکراتیک رییس جمهور در عین حال یک شهروند است . شهروندان باید بتوانند در هر حالتی با هم گفتگو کنند . این مناظره ، پس از آنچه بر شهروندان گذشت شهروندانه نیست .

>>>   ميع عزيزى
این آدم به مناطره و شهروند هیچ ارزشی نمیدهد. گلبدینیها ، سور خلقی ها و آمریکای های خلیلزادی ، احدی و اتمری که شونیست ها اند. غنی را در هر سرکوب شهروندان حمایت میکنند. این ها باورمند به تمرکز قدرت بدست قبیله خودشان هستند. این شونیست ها اکنون در اوج تکبیر و غضب قرار دارند و سرکوب شهروندان دستور کار این تیم است.

>>>   جای تاسف و واقعٱ درد این است که این مغز متعفن در خارج بزرگ شده و کار و زندگی کرده ولی همان غول وحشی باقی مانده و،بدتر ٲز ٲنهایکه فقط همه در جنگ و کوه بودند.. و ٱنها کوه کرد ها با شرف تر و مدنی شدند نسبت این نوکر فاشیست و مستبد فاسد..

>>>   رژيم هاى ضد مردمى هميشه براى نجات خود در طول تاريخ به فريب و نيرنگ پناه برده اند و با استفاده از دين و أفراد سست عنصر در ميان مذهبيون و ديگر طبقات جامعه خواسته اند تا به چشم مردم خاك بزنند اما براى اين ترفند ها امروز ناوقت است و جامعه و دنيا تغير نموده و از نسل نو زمام داران فاسد كاملاً برداشت اشتباه دارند و اين نشان مى دهد كه رابطه بين دولت و جامعه صفر است.

>>>   دزد های شمــالی به فکر غـصـب و پول وزمیــن و موتر هستند ، تازمانیکه حکومت ازین دزد ها تصفیه نشود نه عدالت می آید نه حکومت ساخته میشود
ر

>>>   مسایلی قومی رادر افغانستان مسعود ربانی جمعیت شورای نصوار دامن زده است نه اشرف غنی .زلمی

>>>   با عرض سلام
دوست نهایت محترم ایا شما خودتان هیچ عیبی در خود ندارید که شخصی را انسان روانی با معده پلاستیکی خطاب می کنید به نظر تان احترام می گذارم ولی بیاید از گرفتن عیوب جسمی دیگران بپرهیزیم
چون عیب خود نمی دانیم با عرض احترام

>>>   به گور میبرد یابه امریکا ؟

>>>   این کوچی متپکر صیب یک احمقی بیش نیست. واضعن که بین این گدیگک متپکر غرب و آن احمق دیگر رفیق نابغه شرق فرقی چندانی وجود ندارد و هردو از همان یک ریشه های قبیلوی و جهالت مشترک آب میخورند.

>>>   ايكاش ما در نبشتارهايمان ادب رامراعات و از احساساتى بودن بكاهيم.

>>>   من حيرانم به اين همه عقده و زهرپاشى كه از كجاسرچشمه ميگيرد؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است