حکومت با اخراج پناهجویان از سویدن موافقت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۴/۳ کد خبر: 134945 منبع: پرینت

اخراج اجباری هزارها افغانستانی از سویدن پس از توافق حکومت افغانستان ممکن شده است.

بر اساس قراردادی که دولت‌ های سویدن و افغانستان امضا کرده اند، افغانستان اعلام کرده است که پناهندگان رد شده افغانستان را ار سویدن می پذیرد. دولت افغانستان تعهد سپرده است که حتی پناهجویان افغانستانی که به اجبار از سویدن و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اخراج می‌شوند را بپذیرد.

اکنون زمینه اخراج اجباری هزاران افغانستانی از سویدن میسر شده است. وزیر امور مهاجرت، مورگان یوهانسون، اظهار می‌ دارد که دولت‌ های سویدن و افغانستان قراردادی را امضا کرده‌ اند که امکان اخراج افغانستانی هایی را که به درخواست پناهجویی خود در سویدن جواب منفی دریافت می‌ کنند و حکم اخراج دارند، به وطن شان فرستاده شوند.

در کنفرانس کمک‌‌‌ های بشر دوستانه که در همین هفته در بروکسل برگزار شد، دولت افغانستان تعهد کرد که اخراج‌ های اجباری پناهجویان از اروپا را می‌ پذیرد. برای اجرای این اصل هرکشور اتحادیه اروپا به صورت جداگانه با درخواست و توافق بر سر شرایط ویژه با دولت افغانستان قرارداد خواهد بست.

آلمان و فنلند نیز قراردادهای خود را با دولت افغانستان به امضا رساندند. حال نوبت سویدن است. لارش وستبرات، معاون وزیر دادگستری و امور مهاجرت درسفری به کابل با محمد اشرف غنی، در مورد پناهجویان صحبت کرد و توافقی صورت گرفته است که با اخراج اجباری هزارها افغانستانی از سویدن به افغانستان مشکلی وجود ندارد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
سویدن
نظرات بینندگان:

>>>   این دولت بی غیرت نمی تواند زمینه کار و صلح را در کشور ایجاد کند حال دست گذاشته به بی قرار کردن کسانی که از دست ظلم این حکومت فرار کرده اند. ....بر این حکومت و وزارت بی عرضه مهاجرینش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است