انتخابات با کار کنونی کمیسیون، مشروعیت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۶/۴/۳ کد خبر: 134985 منبع: پرینت

پس از آنکه رییس جمهور غنی به کمیسیون انتخابات دستور داد تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را هرچه سریعتر مشخص کند، روز گذشته رییس کمیسیون انتخابات اعلام کرد که سال آینده انتخابات برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «نگرش» در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی گفت: برگزاری چنین انتخاباتی که حکومت می خواهد اجرا کند، نه تنها باعث بیرون رفت کشور از بحران نمی شود بلکه برگزاری چنین انتخاباتی بوده است که امروز کشور را دچار یک مشکل عمیق و فراگیر و گسترده و وسیع کرده که در ابعاد مختلف مردم افغانستان از آن رنج می برند.

وی، در ارتباط با اراده حکومت برای انتخابات سالم اظهار کرد: اگر حکومت واقعا اراده برگزاری انتخابات درست و اصولی را می داشت باید آن را سال گذشته برگزار می کرد نه اینکه آن را در کش و قوس های اینچنینی قرار می داد.

ناصری، وظیفه حکومت می داند که انتخابات شفاف و سالم برگزار کند و افزود : رییس جمهور و رییس اجرایی مسوولیت درجه یک دارند که هر طور می شود مشکلات تکنیکی و حقوقی را حل کنند و حاکمیت ملی را در چارچوب قانون اساسی برگردانند و انتخابات را در شرایطی بهتر و قانونمند تر برگزار کنند.

نماینده مجلس، با انتقاد از عدم کار درست و قانونی در کمیسیون انتخابات گفت: اگر با شرایطی که در حال حاضر در کمیسیون انتخابات وجود دارد، انتخابات برگزار شود، انتخابات دارای مشروعیت نخواهد بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است