بر پدر معتمد نالت، کاش که صبا عید نباشه..
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۴/۴ کد خبر: 135018 منبع: پرینت

در بانک بودیم و ساعت 12 بجه می‌ شد. همه منتظر بودیم که نوبت‌ مان بیاید. یک‌ باره متوجه شدم که حدود 20 تن از کارمندان ریاست تنظیف شاروالی کابل وارد سالن شدند. همه، به غرفه تقریبا مخصوص خود رفتند.

خیلی امیدوار صف بستند اما یکی یکی با سروصدا از غرفه دور می‌ شدند. معاش شان حواله نشده بود. معاشی که شاید پنج تا هفت یا نهایت هشت هزار افغانی بود و در مقابل یک خانواده که برای عید منتظر بودنداما این معاش نیامده بود.

صحنه خیلی درناک بود. همه کارمندان ریاست تنظیف، یکی پس از دیگری دوباره به غرفه مراجعه می‌ کردند و فکر می‌کردند که شاید اشتباه شنیده اند، دوباره مطمئن می‌ شدند که معاش شان نیامده است. یکی از این نارنجی‌ پوشان رو به همکار خود کرد و گفت "کاش‌ که صبا عید نباشه..."

از بانک بیرون شدم. به‌ فکر آنها بودم. برگشت شان به‌ خانه، سودای عید، لباس (شاید اصلا لباس نو نگرفته باشند)، مواد خوراکه و مهمان‌ داری؛ اما معاش نیامده بود.

نزدیک دروازه بانک، جمع دیگری از این نارنجی‌ پوشان که با امید برای گرفتن معاش شان آمده بودند، وقتی شنیدند که معاش شان نیامده است، یکی از آنها با صدای بلندتر گفت: "بر پدر معتمد نالت."

ظاهرا، پول به‌ نزد معتمد بی‌ رحم و خدا ناترس رسیده بود ولی او به‌ بانک برای ذخیره‌ کردن به حساب‌ های کارمندان‌ شان، مراجعه نکرده بود.
آسمان بلند و زمین سخت...

نعیم نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
عیدفطر
نظرات بینندگان:

>>>   شاعر گفته
می بخور مذهب بسوز. آتشم بر کعبه زن
ساکن بود خانه باش. مردم آزاری مکن
جا تعجب چطور وجدان این ها قبول می کند . که با طبقه ضعیف که فقط درآمد همیشه گی شان همان معاشات ماهانه شان است. برخورد نا صحیح انجام می شود خصوصا در این روز های شریف وبا ارزش . با ده ها امید و آرزوی که این ها برای خودشان وفرزندان شان داشتن .و شکستن دلهای این ها واقعا کاری خیلی پست و زشت است و گناه بزرگ

>>>   Mobin Kohyar
این زی ها و خیل ها هرچه میکنند بخاطر تحکیم پایه های قدرت پشتوئنیزم و شوونیزم در این کشور استند و هر گز نمیخواهند که قدرت از دست شان برود و یا اقوام دیگر را در جمع خود تحمل کنند

>>>   در قرن ببیست و یکم سیستم معاشات و بانکداری شما مثل قرون وسطی است و به معتمد و خزانه دار د غیره ارتباط میگیرد.
ار شتر پرسیدند که چرا گردن ات کج است؟
در جواب گفت که کجای من راست است که گردن ام راست باشد؟
این مملکت نیز هیچ کارش مطابق قانون و عصر و زمان نبست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است