جریانات سیاسی، مقابل اقلیت های وطنفروش بایستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۴ کد خبر: 135020 منبع: پرینت

با اشغال اکثر ولایات کشور ما توسط طالبان در سال 1374 بازی های سیاسی شکل فکری خودش را از دست داد و شیطان در چهره ملا و طالب علیه کسانی شمشیر کشید که سال ها بخاطر حاکمیت حکم الله جهاد کرده بودند.

طالبان کیبل در دست کوچه به کوچه در پی غازیان جهاد افغانستان بودند و خیلی ها را شهید، محبوس کردند و کمتر مسلمانی بود که کیبل نخورده باشد. بعد از شکست طالبان و روی کار آمدن نظام جدید و آمدن هم وطنان ما از هر گوشه جهان و شمولیت شان در دستگاه حکومتی وضعیت را از نظر فکری تغییر داد.

کمونیست های قبلی، قومگرایان مختلف، جریانات دین گریز و... بخاطر سربازگیری از نسل جوان ما شعار های فریبنده قومیت و زبان را سر دادند که بارها شاهد تقابل جوانان در جاده های شهر در مورد واژه ها بودیم، که جنگ پوهنتون و دانشگاه زبانزد عام شده بود.

این روند ادامه پیدا کرد و حتی بعضی احزاب اسلامی را نیز زیر تاثیر خود قرار داد که متاسفانه از زبان های اشخاص مهم احزاب گپ های قومی و زبانی را شنیدیم.

حالا که لشکریان همه جریانات سراسیمه و سرگردان در کویر سیاسی کشور زیر آفتاب سوزان با بیرق های اختلاف علیه همدیگر به بهانه های مختلف صف آرایی دارند، نیاز است که اشخاص دلسوز و نیک اندیش تمام جریانات سیاسی و مدنی کشور ما جبهه مشترک اتحاد مردمی را ایجاد کنند و در مقابل اقلیت وطنفروش و متعصب تمام اقوام مبارزه شبانه روزی نمایند که مبادا آتش نفاق قومی همه این وطن را فراگیرد.

فهيم كوهدامنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فهیم خان کوهدامنی:
اولاًبهتر است خود و امثال تان را غازیان چور، غصبٍ کشتار، ویرانی و ادم کشی خطاب کنید نه غازیان جهاد. غازیان جهاد امروز از فقر و مریضی و بیکاری رنج می برند.
ثانیاًهمان باداری که شما را برکرده مردم سوار نمود، از حامیان طالب نیز به شمار می رود.
ولی حامد

>>>   Amirzada heeft de video van 1TVNewsAF gedeeld.
از شجاعت سیاسی و رسالت مردمی جناب استاد محقق باید حمایت کرد. اما با تاسف عامل اصلی یکه تازی و گستاخی سیاسی اشرف غنی و تیم تمامیت خواه و برتری طلب او ناشی از قدرت آنها نیست بلکه بر خاسته از ضعف و شکیبایی بی حد داکتر عبدالله است.
به باور این قلم استاد محقق قبل از همه با عبدالله سنگدل و مرموز و ابزار دست فاشیسم ارگ تصفیه حساب کند. اگر عقب نشینی و گذشت بی خردانه و بزدلانه عبدالله نمی بود امروز نه فاشیسم تا این حد گستاخ و یکه تاز میشد و نه افغانستان به حمام خون تبدیل نمی شد.
استاد محقق در جسارت و دادخواهی خویش در گذشته شهرت داشت. مردم به شخصیت های نظیر او نیاز دارند و فردا خیلی ناوقت خواهد بود. به فاشیزم فرصت نسل کشی بیش ازین را ندهید.

>>>   Amirzada

3 minuten ·
عید امسال برای پشتونیزم ارگ لذت دیگر دارد

پشتونیزم حاکم ارگ به رهبری غنی، کرزی، اتمر و گلبدین رمضان امسال را برای مومنان افغانستان به جهنم روزی زمین تبدیل کردند، بهترین فرزندان دادگر و قهرمان ما را به جرم خواستهای انسانی تامین امنیت به رگبار بستند و یا زیر چین های تانک نیست و نابود کردند.
انتحاری های گلبدین از کمپ شمشتو در تحت مدیریت حنیف اتمر اولین دست آورد های شانرا در حضور امیر شان در کابل بنمایش گذاشتند.
از سنگ فریاد بلند شد ولی عبدالله " سنگدل" از نسل کشی و حمام خون فرزندان افغانستان با خونسردی و تحمل استراتیژیک استقبال کرد و خود مصروف آرایش شد.
بدون شک برای پشتونیزم خونخوار و بی رحم عید امسال لذت دیگر دارد، توانستند صد ها خانواده را به ماتم بنشانند و قدرت نمایی کنند.

>>>   فهیم جان می نویسند:"و شیطان در چهره ملا و طالب علیه کسانی شمشیر کشید که سال ها بخاطر حاکمیت حکم الله جهاد کرده بودند."
سوال: آیا مقصد تان از "حاکمیت حکم الله" همان دورۀ جنگ های کابل بود که تنظیم ها کابل را ویران و 65 هزار کابلی را کشتند؟

>>>   آقای کوهدامنی نظر شما قابل ستایش است.

>>>   لعنت به شما دزدی که از یک مشت دزدان و چپاولګران بی دین که تحت نام اسلام مردم را به خاکدان ګذاشت این بیغیرت ها بخاطر چور دزدی. ودالر جهاد کرده بودند نه برای خدا.
و همین دلیل بود که خداوند همه ایشان را ذلیل و روی سیاه ساختند اولتر ایشان سیاف منافق فرق بین روس و امریکا چیست که یکی را دشمن دیګر دا برادر میخواند. و همان برادر در نصف شب در پفمان بالایش جال میندازد و از پهلوی زن اش. سر لچ میخیزاند این را ګویند زدن خدا و انشالله که در اخرت هم میلیونها دست در ګریبان ایشان خواهد بود و دوزخ جایش.

>>>   بسیار نظر عالی کوهدامنی صاحب در هر نظام کوتاهی های وجود دارد و خواهد داشت و همه هم راضی نخورید بود این سرشت سیاست است اما چیزی که در این دوره بیشتر به لکه زشت گذاشت آن مسئله قوم گرایی زبان گرایی بین ملت باهم برادر بود که در دوره این سردم داران مریض درج تاریخ خواهد شد.این مشت بی بیخ بی بته از این مذکوره عصر ارادی وسنتی استفاده بسیار تحریک آمیز نمودند شما نمونه آنرا در اعتراضات مدنی دیدید اتش همه را بدون پرسان قوم زبان سمت مذهب بلعید روزانه میبلعد ولی با تاسف که اعتراض سمتی زبانی ارزی بود قصاوت وقضاوت را هم دیدید
شهبازخیل

>>>   ماانسان ها یا آدم هااز لحاظ دینی و عقیدتی و هم از روی گزاره های فلسفی و
یافرضیه ای تکامل از یک ریشه ایم . تفاوت هایکه بعدآ در اثر تکثر به نام نژاد ،
خون (که خون هم در پیکر ها هم رنگ است ) قوم ، زبان ومنطقه به وجود آمده
فقط برای شناخت است .
در زمین هیچ کشوری را نه میبینیم که به اساس این تفاوت شناخت یکی باشند
اما به فیض و یمن اداره و منجمنت درست منبعث از عقل سالم به ملت واحد
تبدیل شده اند و مردم شهروند متساوی الحقوق اند ( اگر آنها مشلاتی را پشت
سر گذاشتند ) ولی حالا از روی شماراکثریت ملت واحد شده اند.
ای کاش در کشور ماهم سواد و دانش اجتماعی و سیاسی روشن مآبانه عام
و کلی شود و ساختار ها به تعمیم عدالت و شهروندی تغییر کند تا نسل های بعد
بتوانند به صلح و رفاه برسند. به امید چنان روز ما خاک خواهیم بود و خشت .
م.ش.فروغ

>>>   فهيمك كودامنى گك نام كودامن را شرماندى از تو كرده ديگر وطن فروش فكر نكتم كه پيداشود خجالت بكش تو چى نوشته كرده ايى لطفا. ان را دو سه بار انرا تكراركن بعدا مى فهمي

>>>   فهیم کوه دامنی ک
مقصد شمارا ندانستم که کدام گروه مخاطب شماستآیا مقصد تان حلقات فاشیستی ارگ است یا جنبش رستاخیز ویا عدالت خواهان مقصد تانرا واضح بیان کنید .زیرا اگر مقصد تان جنبش رستاخیز باشد من به شدت شمارا رد میکنم زیرا آنها حقایق تاریخی انکار ناپذیر جامعه را میگویند.طی دونیم قرن اخیر قدرت وثروت بدست قوم خاصی بوده که حق دیگران را پامال کرده اند.بااحترام عبید.

>>>   ملا بدون ریــش نیست وزنبور بدون نیــش !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است