فریده مومند بدون هیچ محافظی از وزارت خداحافظی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۴/۴ کد خبر: 135021 منبع: پرینت

بسیاری از وکلای پارلمان وقتی در رقابت پیروز می شوند و موفق به نشستن روی کرسی های مجلس می گردند هیچی ندارند، حالا در روزهای اول یا با بایسکل می روند پارلمان یا با موترهای شهری.

اما وقتی همین ها یک سال از کارشان می گذرد، ناگهان یک موتر کروزینگ سال با یک موتر تعقیبی و چند بادیگارد و چند خانه و ملک و زمین جایداد نصیب شان می شود، طبعا با معاش دو لک افغانی در ماه هم اینقدر سرمایه پیدا نمی کنند.

وزرای حکومت هم چیزی شبیه اینها هستند، در ابتدا دل آدم می سوزد که خدا کند از کرایه خانه و قرضی های ترکاری فروش سر کوچه شان نجات پیدا کنند، یک وقت میبینی نصف شهر را قورت می دهند و سرش یک بوتل آب معدنی می زنند داخل رگ و سپس یک عاروق جانانه به افتخار اینهمه موفقیت می زنند و تازه می شوند از بزرگوارانی که پول را روی هوا می قاپند.

در بین اینها وقتی می بینی یک وزیر مثل خانم فریده مومند وزیر تحصیلات عالی افغانستان بدون بادیگارد و یک موتر ساده از کار برکنار می شود، فکر میکنی خواب می بینی، یعنی می شود وزیر با جیب خالی از وزارت خداحافظی کند؟ امکان دارد یک وزیر بدون اینکه حرفی بزند، چوکی حکومت را با تمام امکانات آن به فرد دیگری می سپارد؟

دیدگاه من این است که خانم مومند بعنوان یک زن و یک استاد و کسی که همیشه با ادب، با تهذیب و از جایگاه یک فرد تحصیلکرده بدون آلایش با مردم برخورد می کرد و حالا این چنین از وزارت رخصت می شود برای من یک انسان بزرگ است؛ انسانی که در طول وزارتش توانست بزرگترین سرمایه یعنی اعتبار و عزت را برای خودش حفظ کند. برای خانم مومند آرزوی بهترین روزهای خوش زندگی دارم....


افغانستان کابل وزارت تحصیلات عالی فریده مومند



مهدی ثاقب

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فریده مومند
نظرات بینندگان:

>>>   انسانيت در شير و خون ميباشد، خوشا به حال داكتر مومند كه با نام نيك از اين پوست بي صلاحيت و با مسؤليت خلاص شد.

>>>   کار را بر ورزیر بعدی سخت کرد.
همان طوری که می گفتند: عمر، کار را بر خلیفه ی بعدی سخت کرده.

>>>   واقعا قابل تقدير است افتخار ملت است

>>>   ازی معلوم میشود که محترمه فریده مومند هیچ نوع "ریشه جهادی" دالر و کلدار، نداشته است!!!
تمام مردم افغانستان بر محترمه فریده مومند افتخار میکنند!!!

>>>   آفرین

>>>   Karim Said Karim heeft 12 foto's en een video toegevoegd.
:گردهمایی" لندن، متشکل از گروه ۲۵ نفری متعصبین قومی، به منظور پشتیبانی از فاشيزم ارگ/دهشت افگنی طالب و تقبیح مظاهره شکوهمند مردمی هفته گذشته هموطنان ما:
(لطفا شریک کنید با دوستان همفکر )

روز جمعه ۲۳ جون گروه چند نفری فیسبوک چلونکی ارگ ( از دوستان محبت الله نماینده احمدزی در آمریکا) به همکاری بخش پشتو BBC, و چند خلقی سرخ خون آشام چون میرپتنگ و .. و با اغوا کردن پنج نفر از سیک های خوست جنوبی، به مصرف ارگ و سفارت اوغانستان در لندن، گردهمایی مضحک و بیشرمانه ایرا ترتیب دادند.

مشخصات این گردهمایی :
- هیچگونه همدردی یی ،در کمال قساوت قلب، با قربانیان حملات تروریستی اخیر در کشور نشان داده نشد.
- هیچ شعاری علیه ترور و وحشت طالب که به صدها هموطن را در از بلخ تا کابل و هرات و هلمند در ماه رمضان کشته و زخمی ساختند به گوش نرسید.
-از ارگ و اداره تک قومی آن که برروی جوانان تحصیل یافته شلیک کرد و به خاک و خون کشاند پشتیبانی عام و تام اعلام شد.
- از ناجی دایش و عامل بی امنیتی، چهره نفرین شده شناخته شده، اتمر، به عنوان هیرو یاد شاد.
- شعار های ژوندی دوی "اوغان ملت " سر میدادند، که هدف شان از باند منفور برتری جو احدی بود.
- از گردهم آیی وسیع هموطنان شامل زنان، اطفال، کلان سالان.. که هفته گذشته در لندن در مقابله با تروریزم طالبانی و فاشيزم ارگ صورت گرفته بود با نفرت یاد کردند .
- با عده یی از هموطنان که خواستند در اونجا علیه جنایات نابخشودنی مثلث شیطانی ارگ+طالب+ گلبدین آواز خود را بلند کنند با خشونت برخورد شد.
- نفرت قلبی خودرا با تاجیکان در پوستر شان با نوشتن "تاجاک" تبارز دادند.
- سفارت در اخیر در مقابل اینهمه زشتی ها از این گروپ محدود تک قومی با دعوت کردن شان به داخل سفارت و گرفتن عکس های یادگاری تقدیر به عمل آورد. از اقای جواد
انتظار نمیرفت که چنین آله دست فاشیستان قبیله شود .

>>>   شما باور کنید که همه اینها از دست آورد های آنطوری نیست از دستگاه رهبری حکومتی نیز در زمان های مشخص و شرایط خاص تشویق به این چنین زرق برق و صلاحیت ها و پشتیبانی ها میشوند دولت تا زمانی مبارزه با فساد شعار دارد که منافع سیاسی اش در خطر نباشد ورنه در صورت متوجه شدن خطر خود روی به مفسدین آورده با وعده های چرب دست معامله دراز میکند او از یک تعداد این وکلا که بیداری وجدان شان کم است استفاده مقطع میکند اینجا باید بدانیم که به چشم هم میبینیم آن وکیل که طرف داری ارگ داره آن وکیل که از تنظیم ها است و آن وکیل که چانسی به آن کرسی رسیده بسیار تفاوت دارد.

>>>   نشود که عوام فریبی کرده باشد و ترا نیز بازی داده باشد؟
مه که ای کته گی و تن و توشه اش را میبینم، فکر نمیکنم که این همه غم باده باشد.

>>>   من هم به صفت یک هموطن ازوزیرصایب فریده مومندازنحوه کار ایشان در ویزارت تحصیلات عالی قدر دان میباشم و از خداوند برایی این خواهرتوفیق مزید استد عا مینمایم.

>>>   بي كفايت و تنبل ترين وزير در تاريخ اين وزارت.
با اسم زن نميوان مورد دلسوزى قرارش داد
نام فعلين زن را.

>>>   این مهم است که خداوند از عمل انسان خشنود باشد. بلند منزل و بادی گارد نمیتواند جلو خشم خداوند را بگیرد.

>>>   همین یگانه علت منفک شدن و عدم کسب رای اعتماد فریده مومند بود که نه به خود و نه هم به کمیشن کاران پارلمانی خدمت را انجام داد. نامبرده هیچ نوع منفعت مادی را برای وحشیان خانه ذلت قایل نبوده بناء ّبا عدم کسب رای اعتماد خانم را به این سرنوشت مبتلا ساخت. نه بورسیه را برای وکلا اختصاص داد و نه هم کدام یکی از آنرا فروخت، بناء اینچنین انسان درین جامعه کثیف و ملوث با هزاران چتلی جانی ندارد.

>>>   افتخار به خانم فریده مومند. بار ها دیده شده که خانم های افغان بسیار با عزت تر از مردان آن بوده اند همین افغان ها را می گویم که بسیار لافوک و قرقری اند.
تاجدار از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است