رویدادهای سوریه در یکشنبه 4 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۶/۴/۵ کد خبر: 135034 منبع: پرینت

** ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد که چند فروند خمپاره به بلندی های جولان اشغالی اصابت کرده که تلفاتی در پی نداشته است.

** سخنگوی ایتلاف آمریکایی ضد داعش، از استقبال این گروه از تلاش منسجم دولت سوریه و نیروهای هم پیمانش که با حمایت ایران قصد شکست عناصر تروریستی داعش در پایگاه های باقی مانده در شرق سوریه را دارند، خبر داد.
رایان دیلون سخنگوی این ایتلاف از بغداد به خبرنگاران مستقر در پنتاگون گفت که هدف آمریکا شکست داعش است، هر جا که باشند و اگر دیگران از جمله دولت سوریه و هم پیمانان آن ایران و روسیه، قصد مبارزه با افراطیون را دارند، در آن صورت ما هیچ مشکلی با این موضوع نداریم.

** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک یک خمپاره از خاک سوریه به منطقه اشغالی جولان، تهدید کرد که به هر گونه شلیک به خاک خود (سرزمین های اشغالی فلسطین) را به شدت پاسخ خواهد داد.
به دنبال ادعای شلیک چند گلوله توپ از طرف خاک سوریه به سمت فلسطین اشغالی، هواپیماهای رژیم صهیونیستی دیروز به اهداف نظامی در بلندی های جولان سوریه حمله کردند.

** رژیم صهیونیستی دیروز ادعا کرد که اهداف نظامی سوریه را بعد از شلیک چندین خمپاره از طرف این کشور با حملات هوایی پاسخ داده است و در پی همین پاسخ و حملات هوایی تعدادی از شهروندان سوری جان خود را از دست دادند.
گروه های تندرو تروریستی و مبارزان مخالف دولت سوریه روز شنبه با ارتش سوریه در استان قنیطره در نزدیکی مرز سوریه با رژیم صهیونیستی و در جوار بلندی های جولان درگیر شدند و به ادعای رسانه های صهیونیستی، 10 خمپاره از خاک سوریه به سمت سرزمین های اشغالی پرتاب شد که این رژیم نیز با انجام حمله هوایی به آن پاسخ داد.

** بشار اسد رییس جمهوری سوریه پس از اعلام رسمی به عنوان عید فطر و نخستین روز از ماه شوال 1438 از سوی محمود المعراوی قاضی شرعی دمشق، نماز عید سعید فطر را در مسجد النوری در مرکز شهر حماه اقامه کرد.

** نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) شامگاه شنبه اعلام کردند که یک پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) متعلق به عناصر داعش را در منطقه مرزی عراق و سوریه شناسایی و سرنگون کرده اند.

** بنا بر گزارش منابع خبری، شامگاه شنبه بر اثر انفجار موتر بمب گذاری شده در شهرک دانا واقع در حومه ادلب، دستکم 9 نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند.
هنوز جزییات بیشتری از این انفجار گزارش نشده است.
شهر ادلب در شمال غربی سوریه (هم مرز با ترکیه) در اشغال تروریست های تکفیری است.

** وزیر دادگستری سوریه از آزادی 672 زندانی از استان های مختلف کشور در چارچوب گسترش مصالحه و آشتی ملی خبر داد.
به گفته هشام الشعار، آزاد کردن زندانیان و بازداشت شدگان در چارچوب خدمت به فرزندان میهن و گسترش آشتی ملی و دادن فرصت دیگری به فریب خوردگان برای بازگشت به زندگی طبیعی و تبدیل شدن آن ها به عنصری فعال در بازسازی سوریه انجام شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است