رویدادهای یمن در یکشنبه 4 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۴    ۱۳۹۶/۴/۵ کد خبر: 135035 منبع: پرینت

** دو تن از سناتورهای آمریکایی طی نامه ای به جیمز متیس وزیر دفاع این کشور خواستار رسیدگی به اتهام نقش آمریکا در شکنجه زندانیانی شدند که در زندان های مخفی امارات در یمن محبوس بودند.
دو سناتور آمریکایی با اعتقاد به این که همکاری در شکنجه زندانیان فوق در تضاد با اصول اخلاقی آمریکاست از پنتاگون خواستند تا در اسرع وقت گزارشی از وضعیت این زندان ها و نقش احتمالی نیروهای آمریکایی در این شکنجه ها، منتشر کند.

** صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسف و سازمان بهداشت جهانی موارد ابتلا به بیماری وبا در یمن را متجاوز از 200 هزار تن اعلام و تاکید کردند که موارد ابتلا به وبا روزانه به 5 هزار تن افزایش یافته است.
مدیر اجرایی یونیسف و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک گفتگوی مطبوعاتی، ثبت بیش از یکهزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری وبا را بدترین حالت شیوع این بیماری دانستند.
به گفته این دو مقام حقوق بشری، وبا بر اثر گذشت دو سال جنگ و درگیری شدید، فروپاشی نظام بهداشتی و آب آشامیدنی همچنین محرومیت بیش از 14 میلیون تن از دسترسی به آب سالم، ناشی شده است.

** وزارت حقوق بشر یمن اقدامات تجاوزکارانه عربستان و بازداشت شهروندان یمنی توسط نیروهای ایتلاف عربی به رهبری عربستان را محکوم کرد.
این نهاد حقوق بشری دیروز با صدور بیانیه ای اقدامات عربستان و امارات در زمینه بازداشت و زندانی کردن اهالی عدن و استان های مجاور آن که نقض آشکار حقوق بشر است را محکوم کرد و از جامعه بین المللی و دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و کمیسرعالی حقوق بشر خواست به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل کرده و مانع تداوم تجاوز عربستان و امارات علیه مردم یمن شوند.

** جنگنده بمب افکن های عربستان در ادامه حملات هوایی خود در یمن بامداد امروز نیز در آستانه عیدفطر بخش های مختلف یمن از جمله، صنعا، تعز، صعده و حجه را بمباران کردند.

** سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد که تاکنون در یمن یک هزار و 310 نفر بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان باخته اند و 200 هزار مورد مشکوک به این بیماری در مناطق مختلف یمن مشاهده شده است.

** تعداد 8 مزدور رژیم سعودی دیروز در نزدیکی اردوگاه التشریفات واقع در منطقه صاله در استان تعز یمن در جریان عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی کشته شدند.
عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است