شهرداران سرتاسر آمریکا علیه ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۶/۴/۶ کد خبر: 135054 منبع: پرینت

شهرداران شهرهای مختلف آمریکا در نشستی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که اجرای فرمان ضد مهاجرتی وی در امور شهرهای آمریکا مداخله می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از 250 شهردار آمریکایی در کنفرانس شهرداران آمریکا در شهر 'میامی بیچ' گردهم آمده اند تا در خصوص موضوعات مختلفی چون تغییرات آب و هوایی، بودجه فدرال و مراقبت های بهداشتی موضع گیری کنند.

شهرداران آمریکایی همچنین در این نشست، قطعنامه هایی را مورد بررسی قرار می دهند که با موضع سخت گیرانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد مهاجرت غیرقانونی، به شدت مخالف است.

شماری از شهرهای آمریکا چندی پیش اعلام کردند که از همکاری با دولت فدرال در زمینه مهاجرت خودداری می کنند و این مساله باعث اعمال مجازات مالی بر شهرداری های نافرمان شد.

تعدادی از شهرهای آمریکا از اجرای فرمان ترامپ در زمینه شناسایی، بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی خودداری کردند و یک قاضی فدرال این پرونده را دستکم به طور موقت مختومه اعلام کرد.

در همین حال، شهرداران شهرهای بزرگ آمریکا از این مساله ابراز نگرانی کرده اند که اجرای موارد مرتبط با مهاجران، جمعیت مهاجران را به حاشیه راند و آنها را از گزارش جرایم و همکاری با پلیس به عنوان شاهدان عینی بازدارد.

به گفته چارلی بک رییس پولیس لس آنجلس، گزارش لاتین تبارهای آمریکا در مورد حملات جنسی و خشونت های داخلی کاهش یافته است.
ترامپ در دو مرحله فرمانی را علیه مهاجران صادر کرد. در ابتدا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن، اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی از سفر به آمریکا منع می شدند.

افرادی که گرین کارت آمریکا را داشتند نیز مشمول این تحریم بودند و همچنین تمامی آوارگان حق اقامت در آمریکا را نداشتند.
آن فرمان موجب ناآرامی و اعتراض در فرودگاه های سراسر جهان شد و برخی مسافران به محض ورود به آمریکا بازداشت شدند.
یک دادگاه فدرال در‌ آمریکا فرمان اولیه ترامپ را لغو کرد و دادگاه استیناف این کشور نیز متعاقبا این حکم را تایید کرد.

ترامپ سپس فرمان دومی را امضا کرد که عراق از فهرست کشورهای تحریمی در آن حذف شد. فرمان دوم ترامپ نیز باطل اعلام شد. فرمان دوم افرادی را که به طور قانونی در آمریکا اقامت داشتند، از ممنوعیت سفر و اقامت در این کشور مستثنی می کرد.

ترامپ زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، وعده داد مانع ورود مسلمانان به این کشور شود، مگر اینکه مقام های آمریکایی بتوانند مدیریت بهتری بر ورود مهاجران و بازدیدکنندگان از آمریکا اعمال کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداران آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است