جنرالان ناراض شمال در پی ایتلاف ضد حکومتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۴/۶ کد خبر: 135084 منبع: پرینت

جنرال عطامحمد نور و جنرال دوستم هر یک بخاطر تصفیه حساب با حکومت مرکزی در پی ایجاد ایتلاف ضد حکومتی اند.

اکنون جنرال دوستم در ترکیه به سر می برد و عطامحمد نور نیز به تازگی عازم امارات شده است تا با مدافعین خارجی اش در این زمینه به یک تفاهم برسد. گزارش ها حاکی از آن است که بعد از حزب جنبش و جمعیت، حزب وحدت به رهبری محمد محقق نیز به این ایتلاف ضد حکومتی پیوسته است.

در جغرافیای شمال معمولا سه جنرالان ارشد نظامی تاخت و تاز داشته اند که جنرال دوستم، عطامحمد نور و جمعه خان همدرد از افراد کلیدی این سمت شناخته می شوند.

در این میان، جنرال همدرد شدیدا مدافع نظام کنونی است و دو جنرال دیگر به دلایلی از حکومت ناراض گردیده اند.

جعفرفیصل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   اگر اینها به توافق برسند، پس باید منتظر جنگ های کابل مانند قبل از طالبان باشیم. همان خواهد بود که مردم بار دیگر به آمدن طالبان راضی خواهند بود تا از شر شما ها نجات یابند. تاریخ در افغانستان چندین بار تکرار می شود.

>>>   جنرال همدرد اصلا با دو جنرال ديگر در داشتن نيرو و پايگاه مردمي قابل مقايسه نيست ونميتوان انرا در زمره اين شخصيت قابل مقايسه دانست.

>>>   دوستم لوطی یک کارګر فابریکه و عطا چور یک معلم دوازده پاس که به بسیار مشکل به حیث معلم تعین شده بود. و از برکت این جنګهای خانمان سوز هردو جندرال ماشینی. شد و تا که توانستند قتل چور و چپاول کردند و حالا به این ایتلاف ها نمتوانند به چشم مردم خاک بریزند. و این. پادوانها باید جواب ګویی اعمال خود برای ملت افغانستان باشد.

>>>   جناب جعفر فکر کنم از همدرد بسیار بزرگ نمایی کرده ای، او از برکت حمایت دوستم است که در ولسوالی بلخ و اطراف آن جا گرفته ولا فکر نکم نیم ساعت هم در مقابل حریفش جنرال اعطا طاب بیاره
حبیبی

>>>   مردم اینها را شناخته دیگه کسی پشت این جنرال های فاسد نمیره. غلامرضا

>>>   نوش جان همه شان، از خون ملت سرمايه ميسازند، خدا انتقام هر قطره خون مردم بيچاره از همه سياسيون نما ها بگيرد.

>>>   جمعه خان همدرد چندین بار افراد مسلح مخالف دولت را به شمال انتقال داده اند تا ملات انتحاری را انجام دهند که حلقات فاشیستی ارگ هم طرفدار انتقال جنگ به شمال است.عبید.چکاوک.

>>>   اشرف غتی داکتر نجیب نیست که دوستم سقوطش بدهد. این کله خام این ارمان را به گور ببرد. درضمن امریکا نمیگذارد هرکس به دل خود کاری کند. یک راکت شاه شهید مرگش هرکدام اینها هست

>>>   مدافعین خارجی نه بلکه باداران خارجی بگوئید

>>>   اگر عنوان اینطور میبود بسیار خوب حقیقت را بیان میکرد!!!
"دزدان ناراض شمال در پی ایتلاف ضد حکومتی"
یکی از حماقتهای این دزدان ناراض در اینست که بر ضد آنچه وجود ندارد(حکومت) ایتلاف میسازند!!!!!!!!!!!!!

>>>   پس وضیعت گلبدین را هم از صوفی کرینکار باید پرسید؟

>>>   اصلآ شما این مردم نشناختید مردم هنوز هم در گرد این داکو ها چرخ می خورد و به یک شکم پلو رای خودرا به ایشان می دهند.تو با دریشی و نیکتایی و با علم و دانشت پنج نفر را بدنبال کشانده نمی توانی ! اما این جنرالان به اصطلاع تو بی سواد به یک صدا ده ها هزار نفر را بدنبال خود کشانده می توانند. اشرف غنی شخص دانشمنداست ولی حتی حمایت قوم خودش را ندارد با اندک فشار شب را به پایگاه بگرام سپری می کند.مردم افغانستان تا وقتیکه این مافیای قدرت حاکم باش روز خوشی نخواهند داشت.

>>>   اشرف غنی گوداگی امریکا است غیر از حمایت امریکا هیچ حمایت گر داخلی ندارد حتی قوم خودش اورا حمایت نمی کند.زور کاکا است که انگور در تاکهاست.شرم آور است به راکت امریکا یا پاکستان افتخار می کنید یا شاید پاکستانی و یا دال خورش باشید.اگر پشتبانی امریکا نباشد غنی دو ساعت در ارگ بوده نمی تواند دوستم هم واقیعآ کله خام است با دشمن تاریخی اش (لودسپیکر طالب در امریکا)ائتلاف نموده و به قدرت رسانید و بعدآ چهره فاشیستی و متعصب و معامله گری غنی درک کرد.زود زود قضاوت نکنید زمان چلوصاف هر کس را از آب می کشد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است