با حکومت جدید، تعداد مخالفان افزایش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۸    ۱۳۹۶/۴/۶ کد خبر: 135096 منبع: پرینت

ما داریم به پایان این حکومت می رسیم اما هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داکتر لطیف پدرام استاد دانشگاه در برنامه «رو در رو» گفت: یکی از اساسی ترین وعده های حکومت وحدت ملی این بود که امنیت در افغانستان تامین خواهد شد و به زودی ثبات در افغانستان ایجاد می کند، این مساله بسیار مهمی بود، چرا که امنیت واقعا در افغانستان اولویت دارد. کشوری که امن نباشد، کار هم نمی شود در آن کرد. اینها وعده ایجاد اشتغال داده بودند، وعده داده بودند که با فساد مالی و اداری مبارزه می کنتد، وعده داده بودند که کشت و ترافیک مواد مخدر کم می کنند و از انکشاف معادن و بهره برداری از آن حرف زده بودند.

وی افزود: حالا ما داریم به پایان این حکومت می رسیم اما هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده است. همان وقتی که گفتند ما امنیت را در افغانستان تامین می کنیم، در جریان کمپین های انتخاباتی، برای ریاست جمهوری، مخالفان در جاهایی کمتر از پنجاه یا چهل درصد حضور داشتند و حتی کمتر از این بود و حالا مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف، که مستقیما در کنترل دارند و با تهدید امنیتی بالا هستند چیزی بالاتر از شصت و پنج درصد است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
مخالفان
نظرات بینندگان:

>>>   شکست استبداد نزدیک است!
استفاده از زور و عریان ساختن استبداد مقاومت ایجاد میکند و صف مظلومین را بزرگ می سازد. استبداد و تفوق طلبی حدیث کهنه درین ستم کده می باشد اما عریان ساختن آن از سوی دستگاه حکومت و تحکیم آن با قوه قهریه و ارتکاب جنایت آشکار، مطلبی است که امیدوار کننده می باشد.
قاتل کاظمی، فرمانده داوود، سالم ایزدیار و هزاران شهید نامدار و گم نام یک دهه پسین طالب است اما با شهید ساختن سالم و یاران اش و انتحار بر سر جنازه او نقاب از چهره تروریستان درون نظام برداشته شد، تبانی تروریستان و عناصر مشخص در درون نظام هویدا گردید و ستون اول جای ستون پنجم نقش آفرینی نمود.
رستاخیز تغییر جهشی به پهنای افغانستان و روزنه امید به شکست استبداد است و اینرا میتوان در افکار عامه به سادگی خواند و از حمایت بی دریغ مردم ازین جنبش به پیروزی اش ایمان داشت.
خون شهدای ما و اعتقاد راسخ خانواده آنها به حقانیت راه فرزندان شان بی وجدان ترین و تنبل ترین انسان را وادار به حرکت می نماید و انعطاف و عقب گرد را از او می ستاند. دقیقا روز اول عید با جمع دیگر از اعضای رهبری رستاخیز تغییر به سلسه دیدار ه با خانواده شهدا رستاخیز با خانواده شهید اعجازالحق دیدار نمودیم که پدر ریش سفید و کاکایش با استواری تمام جای اینکه ما به آنها همدردی و تسلیت داشته باشیم تصور می کردی اصلا که اصلا غمی جز درد عدالت خواهان و نگرانی به غیر از پیروزی رستاخیز ندارند و به صراحت اعلام نمودند:
که نزدیک به صد نفر از جوانان خانواده هایشانرا تقدیم راه اعجاز شهید می نمایند تا درخت عدالت را که اعجاز و یاران اش غرس نموده اند به ثمر‌ نشیند."
فدای کاری و سر سپردگی مردم ما به اینجا تمام نمی شود امید وار کننده تر ازین تعهد پدر شهید شرین بیست و سه ساله است که با چشمان پر از اشگ می گوید:
"من غم از دست دادن فرزندم‌ را ندارم شرین سه برادر جوان دیگر نیز دارد که هر سه آنها درین راه شهید شوند باکی نیست اما سوگند تان میدهم ای یاران فرزند شهیدم که راه شرین عزیزم را تعقیب کنید و آرمان های او را که شکست استبداد است تحقق بخشید."
رستاخیز تغییر هشت نفر شهید و ۴۸ نفر زخمی داده و ما آماده هستیم که این رقم ضرب صد شود و حکومت جنایت بیشتری را مرتکب شود اما یک گام عقب نشینی نخواهیم کرد و خواست ملت و آرمان شهدا مانرا به کرسی می نشانیم.
اگر حکومت از کشته های ما پشته بسازد باز هم داعیه عدالت خواهی مان بلند خواهد و به صدای رسا و قامت استوار از استبداد خواهیم گفت و برای برابری مبارزه می کنیم.
به خانه خانه رستمی
به خانه خانه آرشی
برای روز امتحان
دلاوری كمانكشی
چه سر فراز ملتی
چه سر بلند مردمی
#رستاخیز_تغییر
Azizurahman Sakhizada

>>>   اول بايد نام منحوس اش تغير کند. امپراتورى برتانيه (اتحاديه سلطنتى) توسط مونت استوارت الفيستيون اسکاتلندى ستان وخور و خرم با خنده خورشيد ما را گرفتندى و اين ستان خوش و خندان مارا را کشور فغ ونق و فغان وناله وافغان کردندى. "افغان" به معنى فغ و افغان مردم را بکشيدندى و باران رحمت و نيکوکارى ببندندى. افغان ميهن من همچم چيغستان بسازندى.
برف و باران کم کردندى , جنگلات هرچه بشتر قطع کردندى مردمان بومى آنرا گردن بزندى, هر زمانى پس از گرفتن قدرت شاهان خود چشم کور کردندى رهبران خويش و غير پشتون قتل عام نمودندى خاک کشور به قران طلا و کسيره اى تنگه وپيسه وروپيه وکلدار و دالر بفروختندى, جنگهاى خانمانسوز براه انداختندى و ميهن مارا مرکز ترور و دهشت و قتل عام بکردندى.
سرنگون باد دولت
سرفراز باد ملت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است