تبادل اطلاعات با پاکستان مردم را بدبخت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۴/۷ کد خبر: 135131 منبع: پرینت

در میانجیگری چین میان افغانستان و پاکستان و توافق های صورت گرفته، پاکستان به دنبال فریب سران کشور و کسب اطلاعات استخباراتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محسن مختار، آگاه مسایل نظامی در گفتگو با "همگام" درخصوص توافق 7 ماده ای افغانستان و پاکستان با میانجیگری چین گفت: یکی از مواد توافق شده میان افغانستان و پاکستان تبادل اطلاعات استخباراتی است که این مورد به هیچ وجه به نفع افغانستان نیست.

مختار می گوید: پاکستان هیچگاه در هیچ یک از تعهدات خود صادق نبوده و نخواهد بود و مشترک ساختن اطلاعات استخباراتی به بدبختی مردم تمام می شود و دولت نباید این کار را انجام دهد. پاکستان بار دیگر بدنبال فریب دادن سران کشور است و همان سیاست دوگانه سابق خود را پیش می برد.

وی، درخصوص نزدیکی هند و آمریکا و تاثیر همکاری این دو کشور بر اوضاع افغانستان اظهار می کند: اگر در این گفتگوها تصمیم به فشار مشترک بر پاکستان باشد شاید موضوع به نفع افغانستان پیش رود اما اگر به اعزام عساکر ختم شود، این موضوع بی فایده است و سرچشمه هراس افکنی باز به حال خود رها می شود چرا که از راه نظامی هیچ کاری حل و فصل نمی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافق کابل
اسلام آباد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است