زاویه های مبهم انفجار مسجد الزهرا و قتل حسین زاده
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۴/۷ کد خبر: 135135 منبع: پرینت

شب بیست و یکم ماه رمضان در مسجد الزهرا در غرب کابل انفجاری صورت گرفت. ابتدا گفته می شد که چند مهاجم انتحاری به مسجد الزهرا حمله کرده، خود را منفجر کرده و دیگران را به گلوله بستند. در این انفجار یک پولیس که مانع فرد انتحاری شده بود کشته شد و حاجی رمضان حسین زاده نیز در این حمله از بین رفت.

این ظاهر روایتی است که به زودی ابعاد گسترده ای به خود گرفت و گفته می شد که داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. اما اگر بخواهیم این موضوع را از منظر دیگری به بررسی بگیریم، متوجه برخی موارد مشکوک و مرموز در این حادثه می شویم که بصورت ذیل به آنها اشاره می کنیم؛

- در حمله به مسجد الزهرا، حاجی رمضان حسین زاده توسط گلوله از بین رفت و هیچ آثاری از کشته شدن او توسط مواد انفجاری و چره های انتحاری دیده نمی شد؛ گویی یکی از اهداف مهاجمین حاجی رمضان حسین زاده بوده باشد.

- این انفجار با توجه به حمله به مسجد باقرالعلوم قدرت تخریب فراوان دارد و سبب کشته شدن افراد زیادی می شود در حالیکه در مسجد الزهرا آسیب چندانی به مسجد الزهرا نرسیده است و احتمال زیاد دارد که هیج انفجار انتحاری در میان نباشد.

- احتمال انفجار بمب مغناطیسی زیادتر است چون اینگونه انفجارها قدرت تخریبی ندارد اما صدای بلندی دارد و سبب می شود تا ارتعاشات صوتی آن باعث تخریب شنوایی و گوش افراد شود که در این مورد گفته می شود پسر حاجی رمضان که در حادثه زخمی شده است از ناحیه گوش نیز آسیب پذیر شده است.

- هیچ جسد انتحاری در صحنه پیدا نشده است و تنها جسدی که گمان می رفت مربوط به یکی از انتحاری ها باشد، متعلق به یکی از فراشان مسجد الزهرا به نام عبدالله بوده که بدنش بر اثر انفجار (بمب مغناطیسی) سوخته است.

- مهاجمین به راه های مخفی آشنایی داشتند و پس از حادثه بصورت کاملا معما برانگیزی ناپدید شدند؛ این در حالی است که صحنه توسط نیروهای امنیتی کاملا در محاصره بوده و هیچ فردی قدرت شکستاندن این محاصره را نداشته است.

- تلگرامی که در آن داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته بود در یک نوشته عربی کاملا ابتدایی منعکس یافته بود، طوری که این گمان به وجود می آید که این متن را افرادی که به عربی تسلط نداشتند نوشته اند و از سوی دیگر در این تلگرام از حاجی رمضان با عبارت " الدنگی" یاد کردند در حالی که این عبارت از سوی داعش کمی مشکوک به نظر می رسد و این اصطلاح کاربرد عامیانه مردمی، مخصوصا در غرب کابل است.

- حاجی رمضان حسین زاده در این اواخر خود را به حلقات سیاسی در سطوح مختلف نزدیک ساخته بود و حتی گفته می شود در چند شب قبل از کشته شدنش او به مجلس رهبران هزاره در خانه یکی از رهبران می رود اما از ورود وی در این مجلس جلوگیری می شود.

- گفته می شود حاجی محمد محقق در مسجد الزهرا اشتراک می کرد، بسیاری از حلقات و افراد از نیامدن او به مسجد الزهرا سوال می کردند و تماس تلیفونی رد و بدل می شد. گفته می شد که محمد محقق در بین راه است در حالیکه محقق هنوز در خانه بود؛ این موضوع سبب شد که دقایقی بعد حمله صورت بگیرد در حالیکه محقق تازه به پل سوخته رسیده بود و به محض شنیدن صدای گلوله دوباره به سوی منزل خود برگشت؛ احتمال می رود که حذف محقق نیز شاید بخشی از سناریو باشد و این موضوع در تدابیر شدید امنیتی در اطراف خانه محقق در شب های بعدی و هشدار وی به حکومت بیشتر قابل محسوس است.

- در آخر اینکه آوازه های زیادی وجود دارد که این حادثه در نتیجه یک جدال خونین داخلی انجام گرفته است نه حملات صاعقه آسای داعش یا دیگر تروریستان. طالبان نیز این حمله را رد کردند. جنازه هیچ فرد انتحاری نیز در محل رویداد دیده نمی شد و در مجموع اسطوره سازی سربازی که انتحاری را در بغل گرفت، موتر سایکل سواری که خود را منفجر کرد و انتخاب چنین شب مذهبی (شهادت حضرت علی) برای از بین بردن برخی افراد از جمله حسین زاده و حمله به مسجد الزهرا جزیی از سناریوی وحشتناک و سیستماتیکی بوده است که هیچ ارتباطی به حمله به شیعیان افغانستان در غرب کابل نداشته است.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد الزهرا
رمضان حسین زاده
نظرات بینندگان:

>>>   حالا دیگه حاجی رمضان در منی ما نیه

>>>   هوشیار باشید تاکی در خواب هستید؟
این حمله یکی از حمله های زنجیره ای ارگ ریاست جمهوری است که از 15 سال پیش توسط کرزی شروع شد و تا اخر ادامه خواهد داشت. از 15 سال پیش این پروزه با انتحار نمودن شاه جهان نوری. جنرال داود داود. جنرال سید خیلی. سید مصطفی کاظمی. برهاندین ربانی. توسط کرزی شروع شد و حال این پروزه توسط احمدزی و تیمش ادامه دارد.

>>>   قصر اشرف غنی و اتمر مقر اصلی داعش.

>>>   اقای محقق شما هم در لیست سیاه داعشییان ارگ هستید.

>>>   قانون اساسی افغانستان من و جمعه خان همدرد را دو شهروند عادی این کشور که دارای حقوق امتیاز مساویانه هستیم می شمارد.
آنگاهی که پولیس ترافیک به من اجازه نمیدهد که پایکش خودرا برای چند دقیقه ی محدود عقب کوچه مان پارک نمایم؛ پس چرا جمعه خان همدرد درست یک کوچه را با موانع های کانکریتی بند بیاندازد؟
Fareed Salangi

>>>   شخص محقق میتواند عامل قتل باشد.

>>>   کار جنبش روشنایی نباشه.نصری ها تند رو در میان این ها زیادند.

>>>   ثاقب جان شما به فرهنگ شیعه ومکتب اهل البیت وپیامبرآشنایی ندارید شیعه قاتل پدر خود رادرماه مبارک رمضان نمی کشدواونهم در مسجد وشب قدر و19هم شبقدر . قوم هزاره متحد وقوی بهتراست ازقوم ضعیف وبی اتحادبرای شما ثاقب جان .
بااحترام

>>>   در قتل حاجی رمضان حسین زاده بر اساس بعض شواهد کریم خلیلی دست داشته خانواده حاجی رمضان هم نسبت به کریم خلیلی مشکوک اند.

>>>   همه ميدانند كه اين قتل هاي مرموز و انتحاري كه از انتحار كننده اثر نميماند همه اش كار حكومت و يارانش است، و قواي امنيتي بخاطر آساني كار خود آنرا حمله انتحاري مينامد، در حاليكه حمله يا بمگذاري ميباشد، و يا هم ترور توسط اسلحه دستي.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است