متیس: اخراج نیروهای جنگی اشتباه بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135271 منبع: پرینت

اخراج نيروهاى جنگى از افغانستان قبل از وقت بود و نبايد اين فيصله صورت مى گرفت.

جيمز متيس وزير دفاع امريکا، اين اظهارات را در يک نشست خبرى بعد از برگزارى کنفرانس وزراى دفاع ناتو و متحدين در بروکسل پايتخت بلجيم اظهار داشته و می گوید که اکنون زمانبندی مشخصی برای خاتمه جنگ افغانستان نمی توان در نظر گرفت.

متیس بیان کرده است که در نشست بروکسل، وضعيت امنيتى اخير افغانستان بررسى شده و شمارى از کشورها در بخش فرستادن سربازان تازه به افغانستان تعهد کرده اند. در خصوص افغانستان، بعضى نواقص و کاستى ها وجود دارد؛ اما ٧٠ درصد مشکلات حل شده و کار براى رسيدگى به مشکلات متباقى در جريان است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   چهار سال بعد جنرال متیس بعد از ختم وزارت دفاع چنین بیانیه میدهد:
جنگ افغانستان دو بعد داشت: یکی بعد نظامی و دیگری بعد سیاسی.
تا جایی که به بعد نظامی ارتباط میگیرد،ما با افزایش تعدا نیرو های خویش،کوشش همه جانبه را انجام دادیم تا به این جنگ خاتمه بدهیم.دربن راستا دست آورد های بزرگی نیز داشتیم،چنانچه قریه ملخکان را از وجود دشمن یعنی طالبان و داعش کاملاً پاک سازی نمودیم.
اما چیزی که ارتباط به بعد سیاسی میگیرد،ماخواهان یک اجماع منطقوی برای حل چالش های امنیتی افغانستان بودیم که درین راه بغیر از پاکستان،دیگر کشور های منطقه تلاش های همه جانبه را به خرج ندادند و در نتیجه تلاش های پاکستان درین راه کافی نبود و این پروسه به ناکامی گرایید.

>>>   این کار به خاطری شد که جوانان افغان که در صفوف اردو وپولیس هستند شهید شوند این پلان شوم امریکا و پاکستانی ها بود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است