اعلامیه ایتلاف، نشانه نگرش ضعیف سیاسی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135272 منبع: پرینت

اگر یک‌ روز در صنف سیاست نشسته باشید، به روشنی می‌ بینید اعلامیه‌ ای که امروز از ترکیه منتشر شده است، یک اعلامیه ضعیف، مجهول و بی‌ مایه است. به گفته استاد جلال، به‌ خدا اگر به اشرف‌ غنی می‌ گفت یک اعلامیه از آدرس ما بنویس، همینقدر اعلامیه ضعیف نوشته نمی‌ کرد.

زمین و زمان را بحث اتحاد فلان و بهمان گرفت، ما گفتیم انشاالله خاورمیانه را فتح خواهیم کرد، آخرش آمدند روی چند مساله‌ از پیش نشخوار شده تاکید کردند. یعنی چه، فلانی با صلاحیت شود، دوستم پس به چوکی‌ اش برگردد، فلانی‌ گک باید گل سر سبد شود و... همین اعلامیه ناجور نشان می‌ دهد که حتی تفکر سیاسی عقل‌ مند در پشت سر این ایتلاف نیست.

اولا نیاز نبود تا مشخص شدن تشکیلات و اهداف و استراتژی اعلامیه صادر کنید. در یک جلسه دیدن و اینگونه از ترکیه نامه فرستادن به اشرف‌ غنی، هرچیزی باشد کار سیاسی نیست.

شما اگر برای مردم تان تصمیم می‌ گیرید، مردم در داخل افغانستان است. می‌ آمدید با مردم مشوره می‌ کردید، نخبه‌ های تاجیک، اوزبیک و هزاره را جمع می‌ کردید بعد با برنامه مشخص شاه و گدا در کنارتان ایستاد می‌ شد. یک کارمند بانک جهانی از غرب می‌ آید در ارگ برنامه می‌ سازد.

شما که سال ها در این خاک زیسته‌ اید چرا در بطن اجتماعی تصمیم نمی‌ گیرید که مثل فراری‌ ها از دور نشست‌ ها و اعلامیه‌ ها صادر می‌ کنید؟

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
آنکارا
نظرات بینندگان:

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   آقای نجیب بارور بسیار عالی نوشتید. از همین اعلامیه ای شان معلوم می شود که اینها چقدر به فکر مردم خود اند و چقدر به فکر رسیدن به دالر و مقام خود شان. بعد با دیده درائی خود را نمایندگان مردم قلمداد می کنند. اگر مردم ما هنوز هم جان های شانرا برای این افراد قربانی کنند، پش....... از ما کسی در جهان وجود نخواهد داشت.

>>>   این ا قا یون ازترکیه به وطن خود پس می ایند یا در همان جاه روی اتلاف کار خود میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است