به کدام از این سه کاندید رای می دهید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۱۰ کد خبر: 135283 منبع: پرینت

ایتلاف سه رهبر شمالی از سه قوم نسبتا مقتدر در صحنه های سیاسی و اجتماعی و نظامی کشور در چهار دهه گذشته باعث گردید تا قسمت دیگری از مردم از بدنه نظام فعلی فاصله گرفته و امید شان را نسبت به آینده این حکومت از دست بدهند.

شورای ایتلاف نجات که از جنرال دوستم رهبر عمده ازبک ها، محمد محقق رهبر تندروهای هزاره و عطا محمد نور نماینده قسمت اعظمی از تاجیک ها تشکیل شده است، تا کنون موضع رسمی ضد حکومتی نگرفته اند اما به رییس جمهور هشدار دادند که چنانچه به وضعیت موجود بصورت فوری توجه نکند ممکن است روزهای خوبی در انتظار حکومت فعلی نباشد.

شورای نجات وضعیت کشور را بحرانی توصیف کرده خواهان ایجاد تشکل هایی جدا و در حقیقت موازی با ارگان های دولتی برای خروج از بحران شده است که رییس جمهور بصورت رسمی هنوز واکنشی به هشدار ها نشان نداده است.

هرچند متحدان رییس جمهور مانند حکمتیار اخطارهای جدی به اعضای این شورا داده اند اما هنوز از موضع رییس جمهور بشکل رسمی موضعگیری نشده است.

شما گمان کنید که این ایتلاف تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سرپا باشد و مانند گذشته بین آنها فاصله نیفتد و هرسه تن این رهبران از شورای نجات کاندید ریاست جمهوری باشند، شما به کدامیک از آنان رای می دهید؟

آیا آمریکا خواهد گذاشت که این افراد بصورت رسمی سکان دار آینده افغانستان باشند و سران آمریکایی بجز سران قوم پشتون به دیگر اقوام اعتماد کنند؟

خداوند عاقبت همه ما را بخیر کند

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای نجات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   انگك، بنگك، كلوله سنگك.

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   دلیل شکست ائتلاف واتحاد بین سه قوم غیر پشتون، خودکامگی تاجیکها بعد از به قدرت رسیدن است.

>>>   نویسندۀ محترم!
اول اینکه شما توجه داشته باشید که این افراد رهبر بالقوۀ تمام ملیتهای مربوطۀ شان نیستند، بلکه رهبران احزابی استند که بظاهر با پسوند (اسلامی افغانستان) در این کشور فعالیت دارند، شما با چه دلیلی ایشانرا رهبران ملیت های ازبک فارسی زبان و هزاره میپندارید؟ نشود یکی از مبلغین جدایی ملیت های افغانستان باشید! چقدر برای تان گفته شود که اینجا انسجام ملیت ها بر محور یک رهبری شکل نگرفته است! بطور نمونه: من که یک فارسی زبان استم، رهبری عطامحمد نور را با تمام همان پول و دارائیش قبول نخواهم کرد، او عضو یک حزب سیاسی است که به ملیت فارسی زبان تعلق ندارد.
از مشکلات ترکتباران در قبال رهبری جنرال دوستم اصلا خبر ندارید، او حالا به قریۀ خواجه دوکوه خلاصه شده است، این همان سرمایۀ چپاول شده ای است که بزور آن رسانه ها ویرا رهبر تراشیده اند، آخر رهبر دارای خصوصیاتی است که در وجود دوستم یکی از خصوصیات رهبری وجود ندارد.
محقق از محبوبیت کلی در میان هزاره ها برخوردار نیست، این فرد رهبر گروه مربوطۀ خود است و در میان هزاره ها شخصیت های برازنده تر از وی وجود دارند
میهن زرغون

>>>   اینها قابل رابه مردم نیستند اینها نه به مردم خودشان خدمت میکند ونه به ملت دیګر افغانستان اینها لایق رایه نیستند اینها باید به جرمهای سابقه ایشان مجازات شوند.

>>>   محمد نجیب محمدی از کابل
این یک حقیقت است که هرکس میخواهد بخاطر بقای خود چه دست آوردی داشته باشد و بتواند در آینده جایگاه خوبی را کسب کند اما گفته میتوانیم باشیوه که امروز پیش میرود جز صبر حوصله مردم را لبرز کردن کدام پیامد نخواهند داشت زیرا با آوردن یکی کنار هم و دیگری را بسوی بیرون پرتاب نمودن یک اشتباه که جبران آن را میتوان پر چالش تلقی کرد،چون انتخابات پارلمانی نیز در پیش روست پس خود خواهی ها و ایتلاف ها را میتوان شتاب زده گفت.

>>>   دلیل شکست ائتلاف.
اگر بلفرض ائتلاف موفق شوند رقیب راشکست دهند ودر راس ان یک تاجیک قرار گیرد بعد از ان قدرت را قبضه کرده ودو قوم دیگر را نادیده میگیرند.
ونمونه اش انتخاب دکتر عبدالله بود که با اتحاد تاجیکها وهزاره ها وبرخی از ازبکها به ریاست اجرائیه رسید بعداز ان تاجیکها طوری توهم زده شدند که گویا به تنهایی موفق به کسب این مقام شدند .وهزاره را به حاشیه راندند .
واین باعث شد که رقیب از ضعف موجود نهایت سوء استفاده را بکند.

>>>   دلیل شکست ائتلاف واتحاد بین سه قوم غیر پشتون ،
خودکامگی تاجیکها بعد از به قدرت رسیدن است. وباعث بی اعتمادی شده.وپشتونها نهایت سوء استفاده را از این خودکامگی وبی اعتمادی میکنند ودر نهایت خود تاجیکها هم کنار زده میشوند.

>>>   هیچ کاه این ایتلاف کدام نتیجه ندارد و نخواهد داشت این جا افغانستان است

>>>   تحلیل اوضاع نشان میدهد که سران جهادی بخصوص اقایی عطا محمد قمار سیاسی را بعد بعد از مذاکرات طفلانه به جانب ارگ باخته بهتر است که دیگر سرنوشت مردم را به بازی نگیرند با این ایتلاف های خنده اور درد را دوا نمی کند
قیام

>>>   ايتلاف گنده يخ زير آفتاب سوزان.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
آیا می دانستیدکه حمله به جنرال دوستم درمسیرغورماچ(30اسد1394)٥٤کُشته و٩٢ زخمى داشت؟

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
هيچ نسخه اي كنه تَر از دوام حكومت وحدت ملي نيست

>>>   این وطن بی ما وطن کی میشود.
بی جهاد ما وطن پر از کفن کی میشود.

>>>   دکتر پدرام امروز در جمعی از بزرگان و جوانان چنین گفت:
(لطیف پدرام)
زعامت را حق توده ها می دانم، به کمتر از این هم رضایت نمی دهم. من کنار مبارز بزرگی زندگی و مبارزه کردم که او را احمد شاه مسعود می گویند یاد گرفتم با دست خالی اما با صداقت مبارزه کنم، اگر لازم شود چون فرمانده مسعود در کنار مردمم پا برهنه و کف زمین می خوابم اما سر خم نمی کنم.
به همین لحاظ به کمتر از تغییر نظام تک قومی به فدرالی و زعامت خواهی برای توده ها قانع نمی شوم...
-نام کشور
-سرود ملی
-نام واحد پولی
را روزی چون معاهده دیورند مورد بررسی مردمی قرار خواهم داد و هیچ هراسی ندارم .
صف ما صف مردم تهی دست است، که با شجاعت دنبال عدالت اجتماعی هستند...

>>>   ایتلاف برای چور و چپاول و دزدی کسانی که در گذشته امتحان خود را داده اند و ملت و مردم از ایشان نفرت دارند
بصیر نظری

>>>   کاکا به غر وفش و دورغهای بی معنی و پر از شرم و ننګ ضرورت نیست.
سوال اینست که آیا کلان قوم شما قوم خود ارا کون میکند؟؟؟ شما فقد به قضیه ایشچی رسیدګی کنید. دیګر موضوعات حل خواهد شد.

>>>   عجیب است
حاکمیت قانون باقانون شکنی ونگاه به باداران خارجی !!
آیااحزاب وابسته به خارج مشروعیت دارند ؟!!
آیا مامور دولت آنهم معاون ووالی حق دارد خودسرانه درکشور خارجی فتنه گری پایه ریزی کنند .
اگرتبعیض درحکومت هست ماقانون داریم نظام عدلی داریم وسرانجام اعتراض .
آیا جنگهای دهه هفتاد رامیخواهید دوباره تجربه کنید .
مرده باد مزدور خارجی فتنه گر قومگرا
حسینی بلخی

>>>   اینها ادم نمیشوند ، کم خونریزی کردند؟ اینها را کوتک بزنند ، تا ادم شوند واز خودخواهی دست برارند

>>>   کاش یک ادم درست از همین سه قوم رهبری میکرد افسوس که اقوام باعزت تاجک ها،ازبک وهزاره بدست چنین خاینین وجنایتکاران رهبری میشود جز منافع شخصی ومطرح کردن خود سوءاستفاده از این اقوام خیانت بزرگ انجام میدهند.نه باید مردم شریف افغان دیگر فریب این جنایتکاران را بخورد

>>>   هرسه چهره منفور دیگردرافغانستان نمی چلد بهتراست محقق وعطا نیز به ترکیه بروند و زنده گی ارام درپهلوی جنرال بی سواد کنددیگردرمیان مردم جای ندارد .

>>>   این شما جنایتکاران بودید،که وطن آباد را ویران وکشور را بخون آلوده کردید..... مر دم برشما...
حمید کابل

>>>   این ها صرف برای بدست اوردن قدرت کار میکنند یکی ازین ها نماینده گی از اقوام نمی نماید
احمد....کابل

>>>   همگی شان خاینین این وطن استند یکی شان لیاقت این وطن را ندارد بخاطری منافع شخصی خویش اینقدر کوشش دارند تمام شان اولاد های شان در خارج عیش میکنند این اولاد غریب است که اینجا بخاطر این وطن فروشان قربانی میدهند....به سر شان به یکی انها راهی ندهید

>>>   این دولت متعصب مردم را مجبور کرده است تا یک اتحاد غیر پشتون به وجود بیاید زیرادر ارگ اول باید لغمانی باشد دوم هم پشتون ..

>>>   هرچه باشد از ایتلاف ع وغ بهتر خواهد بود

>>>   نویسنده .....هستید بدون پشتون امکان ندارد چون سندملکیت افغان ستان مربوط پشتون ها است

>>>   ولایت کندز به دست حزب اسلامی سقوط کرده بود؟
گلبدین حکمتیار:
در بغلان و کندز جنگ علیه طالب نیست، بل علیه حزب اسلامی است، این جنگ پس از سقوط حکومت داکتر نجیب آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، طالب تنها یک نام است که مجبور شده اند، سلاح بردارند و از حیثیت شان دفاع کنند.
قاسانی

>>>   هر سه شان قا بل قدر است زیرا اگر این سه نم نبا شد غ فا رسی زبا ن ها را از صحنه دور می اندازد

>>>   هرگاه یک شخص غیر پشتون در انتخابات پیروز شده رئیس جمهور شود.آنوقت در افغانستان قیامت می شود.درتاریخ 250 سال اخیر افغانستان برای اولین بار با به قدرت رسیدن استاد ربانی شهید این طلسم شکست که نتیجه اش پیدایش طالب (اتحاد خلقی های چپ افراطی،افغان ملت،بقایای سلطنت های استبدادی تندروان ناسیونالیست پشتون و ملا های متعصب قبیلوی با قبول غلامی پاکستان ،امریکا،انگلیس و عرب )به نام کشکر خدا به خاطر تطبیق قانون خدا در زمین خدا شد.اگر این طلسم برای بار دیگر بشکند اینبار یا حضرت مهدی از میان شان ظهور خواهد کرد و یا حضرت محمد درمیان شان فرود خواهد آمد و کار مفسدین را یکسره تمام خواهد کرد.بنآ در تاریخ کشور هیچوقت غیر پشتون رئیس جمهور نمی شود خاطر تان جمع باشد.
ف-ش-ج-کابل

>>>   مردم بیدفاع ما میدانند که سگ زرد بیادر شغال است ائتلاف غنی اتمر و گلبدین بدتر از ائتلاف دوستم عطا و محقق است ائتلاف ارگ طالب و داعش و تروریزم را بشمال میفرستد و ولایات شمال و مردم شمال را نابود میکند ائتلاف دوستم عطا و محقق از ترس داعش و طالب و تخریب شمال و تمام زندگی و ثروت این سه قوماندان شمال است ااگر این ائتلاف مردم را برضد داعش و طالب بسیج کنددر کوتاه مدت لااقل جلو نقشه های مخرب ارگ را شاید بگیرد و تیغ ارگ را شایدکمی کند کند

>>>   هر سه شان خاینین ملی استند برادر فارسی زبان ها را به دور نمیندازد بلکه موتر شوی ها ونداف ها وسقو ها را از دولت کنار میسازد بخاطریکه در طول ۱۴ سال صرف موتر شوی ها چور کردند وحال منافیع شخصی شان در خطر است قربان فارسی زبانان این خاینین شوند

>>>   تاجکها علت تمام بدبختی ها در بین اقوام غیر پشتون است زیرا تاجکان مردمان خود خواه ،جاه طلب،کوتاه فکر و احسان فراموش هستند.
در شروع حکومت کرزی بهترین چانس به فارسی زبان ها(تاجک،هزاره و اوزبک) امده بود ولی تاجکها غرق در قدرت بود و دیگران را از خود آزرده ساخت و حالا دست به دامن همان ها زده و وقتیکه به قدرت برسد باز فراموش میکنند.
تاجکها باید در روش خود تغیرات بیاورند و بدانند که بدون اوزبک و هزاره در مقابل پشتون ها چیزی نمیتوانند.
با احترم
وطن دوست

>>>   بنده سیمای و کرکتر یک رهبر را در وجود عطا نمی بینم زیرا وقتیکه جنرال دوست در غورماچ کمین خورد و ایشچی ادعا میکرد همین عطا بخاطر چند کونسلگری طرفدار غنی بود و حالا رفته دست به دامن دوستم دراز نموده.
عطا هیچ خصوصیات یک رهبر را ندارد خیلی طفلانه صحبت میکند و سبک می پرد .
با احترام
احمد کابل

>>>   به هیچ یک از سه تن
ححح

>>>   هر باشنده افغانستان باید هم سوی خویش را رای بدهد .
هر نفر که از صنف شش فارغ شده آن باید به فارغ تحصیل صنف شش دوستم رای بدهد .
و هر نفر که فارغ التصحیل صنف سه باشد آن به معلم عطا رای بدهد .
هر نفر که از کتب تقاعد گرفته آن شخص باید به محقق رای بدهد .پیو پیو
فارغ تحصیل صنف شش کامیاب شد

>>>   هرسه اش از خودت باشد. نوش جانت. دلت که از هر راهی میخوری.

>>>   برادر محترم پشتون بی تاجک وتاجک بی پشتون وسایر اقوام بدون این ها هیچ کاری کرده نمی توانند
اریائی

>>>   Zafari
واشنگتن پست از طوفان سیاسی در اوغانستان خبر داد.
تمرکز قدرت در دست یکی از کوچکترین اقلیت ها(پشتون-افغان) باعث نارضایتی در جامعه ی کثیرالملیتی افغانستان شده است.

>>>   اگر اندکی دیگر عطا، محقق وربانی در ترکیه بمانند دوستم آنها را به نوک ناوه برده .کاری را که درحق ایشچی انجام داد با آنها نیز انجام خواهد داد - زیرا این ها به میل خود نزد آقای دوستم رفته اند
شکیبانی از هرات

>>>   ما افغان نيستيم
پشتونها ميگويند بخاطر بدست آوردن قدرت ايتلاف ساختند و اين ايتلاف ملي نيست و...

جواب:
نخست اينكه پشتونها بخاطر قدرت روس و انگليس و امريكا را سر زن خود بالا كردن، از شاه شجاع تا عبدالرحمن و تا امان الله و تا نادر غدار و تا تركي و نجيب گاو و تا خليل زاد و اشرف غني هميشه دست خارجي بر روي زن پشتون ها بوده است و حالا هم است كه قدرت دارند.
حالا اين قوم بي شرف ميگويد تاجيك و اوزبيك و هزاره بخاطر بدست آوردن قدرت ايتلاف كردند، خوب بلي كرديم اولاد يهود تو به خاطر بدست آوردن قدرت زنت را زير پاي انگليس و روس و امريكا انداختي ما آبرومندانه با هم ايتلاف ميكنيم و حق خود را كه مشاركت سياسي و توزيع قدرت است بدست ميآوريم در غير آن اين اوغانستان بايد تجزيه شود.

در رابطه به اين حرف قوم گمشده بني اسراييل كه اين ايتلاف قومي است بايد گفت كه در اين ايتلاف اقوام بزرگ تاجيك اوزبيك و هداره شامل هستند و هشتاد در صد نفس كشور را تشكيل ميدهند و اين ايتلاف ملي است و نقطه پايان براي نظام فاشيسم.

پشتونها چرا اقوام تاجيك و هزاره و اوزبيك را دشمن ميپندارند مگر ما به اين طايفه چي كرديم كه دو صد سال است كه در پي نابودي ما هستند؟؟؟؟؟؟؟

>>>   به هيج كدام .

>>>   هر سه ایشان قابلیت رهبری یک تولی عسکری ندارند چه رسد به اینکه آنها نماینده اقوام هزاره وتاجک وازبک باشند. آنها تفرقه اندازان وجیره خوران دیگر جا ها هستند. مگر در قوم انسانها با دیانت کم است که این آقا خود. را به نمایندگی قوم هزاره معرفی کند مگر برادران خوب ازبگ کم اند که یک لواطکار خود. را به این قوم غیور معرفت دهد واینکه میلونها دانشمند تاجک وبافهم در کجا اند که یک انسان دری را خوب صحبت کرده نمیتواند ودر سخنان خود لحجه قمار بازان وبیسواد ها بکار میبرد ،مگر در کابل عزیز انسانها با علم وبا دانش کم اند. که یک حرامخور از این قوم. شجاه نمایندکی کند.
او میتواند با رقم خود. طرف باشد نه از دری زبانان اصیل افغانستان .
عبدالله ریحان

>>>   خیچ کدامش هیچ جیزی کرده نمبی تواند تمام افغانستان همرای دولت است این سه موشکها چی ایتلاف خواهند کرد که در طول تاریخ هیچ لیقت و شایسته سالای غیر از ظلم ان هم بالای مردم خودشان تحمل کرده اند و انشالله هیچ چیزی فعلا در موجودیت ملت غیور افغانستان کرده نمی توانند
محمد محقق اگر واقعا قوم هزار همرای ان می بود مردم هزاره برای اشرف غنی رای نمیداد و سرور دانش را همرای خود یکجا می کرد اگر دوستم چیزی کرده می توانست به ترکیه پنا نمی برد همچنان نور که والی یک ولایت خورد است چیزی خواهند کرد اگر چیزی کرده می توانست مردم را از رای دادن به اشرف غنی عوض می گرد و نمی گذاشت که مردم به اشرف غنی رای دهد مسعود خودش همری غنی بالا و پاین رفت به خاطر چوکی و مطمین بود که اشرف غنی برنده است به خاطریکه این جا افغانستان است و اشرف غنی خود یک لایق و شایسته است

>>>   بین دزدان تفریق خیانت است.این ها برای بقای افغانستان اتلاف نمی کنند ساحه دزدی خود را تنگتر یافته اند.

>>>   من هم افغان نيستم. افغان نمى کنم. دليل بيان مى کنم پس بگير افغان ات و برو همان جا از هماجا که آمدى.

از همان روزى که افغان به ستان خورشيد آمد
خوشى و آرامى امنيت و کرامت انسانى فرار کرد

من از لغت افغان نفرت دارم
من از واژه پشتون بدون صفت اش افغان لذت مى برم

پشتون که افغان شد
سرزمين ما در فغان شد

اين اطلاق "افغان" چه معنى و مفهوم دارد و از کدام لغت واز کدام زبان گرفته و مشتق شده است?

به ما هم مهفوم و معنى افغانتا کنون کسى پيدا نشده که معنى ومفهوم واطلاق لغت افغان را تشريح متنى, لغوى وريشه اى زبانى بيان کند کدام فارسىزبانى هم به ما تعريف نکرده ومانند پشتون چپ نشسته اند.

راستى يک نفر پيرامون کلمه افغان به فارسى مقاله خواند: " افغان مفهوم است و مفهوم معنى دارد ...."

منبع: "پيشينه تاريخى واژۀ افغان"
از کتابخانۀ سیف الله فضل , نویسنده:
باسط احمدی دانشنامه افغان,

>>>   سه من درهرسه شان سه والا

>>>   نه تنها به این سه قاتل مردم افغانستان رای نمیدهم بلکه حتی در صندوقهای شان تف هم میاندازم!!!!
هر سه شان بخاطر رسیدن به "قدرت و ثروت" اولتر از همه قوم خود را "احمق"
میسازد و وقتی به قدرت و ثروت دست یافتند اولتر از همه قوم خود را "خوار و ذلیل" میسازد!!!!!!

>>>   اكر مادنبال قوم كراى بكرديم ازين هم بد تر خواهيم شد از هر جاى باشد هركسى باشد به هر قومى مربود باشد فرق نميكند فقط خواست ما اين اينست به اين وطن خدمت كند هوشيار باشد كسانيكه جندين بار امتحان داده اند مجبور نيستيم باز دنبال ايشان زنده باد مرده بكويم انشااله يك روز به ميز محا كمه كشانيده ميشوند با احترام خادم وطن

>>>   ما نه تنها اینکه به هیچکدام آنها رای نمی دهیم بلکه آنچه را که آنها درسالهای ګذسته برضد منافع ملی انجامداده وهنوز هم به اشاره دشمنان افغانستان انجام میدهند حساب میخواهیم

>>>   تفرقه اندازى نكنيد كسيكه اين كار را ميكند در دنيا واخرت شرمسار است خير انديش

>>>   استادكريم خليلى رهبردورانديش ومناسب حزب وحدت است ازمحقق صاحب ميخاهيم تحترهبري خليلى صاحب بمردمشان خدمت كنند محقق صاحب هم شخص مستعداست ولى بضي حركات وقراراتشان نضج وبختكى ندارد جمعيت اسلامي راجندنفر اسيركرده وبيراهه ميبرد مثل استادعطا ومحترم صلاح الدين وامرالله وضيامسعود صا حب من منحيث يك ناصح ازمحترم قانوني صاحب جداتقاضادارم هرجه زودتر دستبكارشده جمعيت اسلامى بزرك رازين منزلقات طفلانه بيرون بكشد به جنرال دوستم بهتراست باكل طرف هاروابط خوب وحسنه داشته باشد

>>>   در انتخابات آینده من به گلبدین رای میدهم. اگر آسیاب از بابه ست، هم به نوبت است.
حالا نوبت به یک قاتل دیگر 65 هزار کابلی رسیده. قاتلان دیگر به مقدار کافی دالر اندوختند.

>>>   برای پیشبرد امور مملکت، بعداز ایتلاف به موقع نجات ملی میان سه قوم بزرگ و برادر که هزاران سال در کنارهم زنگی کرده اند و در گرمی و سردی در کنار هم بوده اند، طرح نطام فدرالی تطبیق شود چون خود از ایتلاف های بزرگ ساخته میشود وقتی سه قوم بزرگ و مالک کشور برای بهبودی دست به ایتلاف زده اند میشود حکومتداری را هم ایتلافی و فدرالی اعلان کنند تا هر قوم بزرگ نظر به کمیت و توانایی هایش در دولت فدرالی سهم بگیرند اول مناطق خود از وجود پرازیت ها پاک سازی کنند و بعدا به سطح کشور خود را به هم وصل کنند هر که ایتلاف نمیکند و شامل دولت فدرالی نمیشود خودش میداند به زور نیست . میتوانند یک منطقه خود مختار به خود اعلان کنند بگذارند دیگران به یک آرامش نسبی برسند بدون آن هم در طول تاریخ معلومدار است که کی ها برای ترقی تلاش میکردند و کی ها برای نابودی، کسانی که آبادی و رفاه میخواهند بدون دغدغه یکدست شوند و راه خوشبختی در پیش میگیرند و کسانی که بر تشنج تاکید دارند و میخواهند همه مردم در ترس و وحشت زندگی کنند میتوانند به دلخواه خود زندگی کنند و راه خودرا جدا سازند کسی با آنها مشکل ندارد.مرز ها تعین میشود هرکی را راهش . نظام فدرالی یعنی گره گشای حل مشکل ۲۷۰ ساله این وطن و راه دیگری وجود ندارد چون راه وحشت دیگر سازگار نیست و مثل امروز به ویرانی میانجامد و دیگر بس است هرکی میداند و میتواند راهش را انتخاب کند ( آتش و وحشت یا هم گلبوته زیبا برای زندگی بهتر ، عاری از همه تبعیض ها و نابرابری ها در جامعه ) به پیش برای یک زندگی بهتر، امیدوارم این ایتلاف راه گشایی باشد برای یک دولت فدرالی مردم سالار در وطن بلا کشیده ما، زنده باد آزادی و رای …و آزادی انسانی در جامعه ما.
خراسان زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است