چرا پشتونیزم از "ایتلاف نجات" ترس دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135292 منبع: پرینت

هنوز یک روز از تشکیل شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان در انقره نگذشت، که فریاد فاشیزم از داخل و خارج ارگ به گوش رسید.

معلوم نیست "شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان" کدام کاری عملی انجام داده خواهد توانست و یا خیر ولی به نظر می رسد فاشیزم را در داخل و بیرون ارگ از گلبدین تا غنی خیلی ترسانده است.

واقعیت این است که فاشیزم از اتحاد مردم شمال بسیار ترس دارد. این اتحاد اگر صادقانه و پیگیر با یک نقشه راه راهبری تعقیب شود، می تواند سیاست افغانستان را از بنیاد تغییر بدهد.

در گذشته این اتحاد حتی بطور موقتی هم بود ریشه فاشیزم را برچید و تا حال فاشیزم از سراسر جهان تروریست و نیرو و پول جمع کرده است ولی نتوانسته سلطه سنتی خود را احیا کنند.
بناء ترس فاشیزم از ایتلاف نجات خیلی جدی است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
فاشیزم
نظرات بینندگان:

>>>   ماد آرون اول در دولت فعلی پشتونیزم وجود ندآرد دوم فراموش کردی که چهارتا طالب در مدت کوتاه تمام پله پهلوانهای شما را که یکی اش را قهرمان و دیگرش را شتر جنرال خطاب میکنید لب دریایک آمو رسانده بود.دگه حال خود فکر کن با مغز افلاتونی خود که آیا همچو موجودات زنده مثل ایشان قابل ترس است. سوم خودت آنقدر قوم پرست هستی که شرم است بتو انسان خطاب شود.

>>>   این بار پشتونها اییتلاف نجات را صومبه ی به صوات مینمایند. صومبه والا

>>>   هاهاهاهاها کاکا متخصص فاشیزم فکر میکنی به این نوشته و الفاظ و ذهن طوفانی تان مردم شمارا فرد معتدل حساب خواهد کرد؟ هر آنچی که ایتلام میتواند باید اجرا نماید چون هیچ چیزی که میتوانیست از او دریغ نکرده فقد به شما توفیق

>>>   در حال حاضر همه میدانیم فاشیزم متعلق به یک قبیله خاص تعلق دارد، آنها فهمیده یا نفهمیده خود را بیشتر از همه صاحب اصلی این سرزمین میدانند، اما بی خبر از آنند که دارد آهسته آهسته صبر ساکنین اصیل این سرزمین را لبریز میسازند. اینرا بدانند عقل بی منطق شان هممواره راه غلطی را برای شان نشان میدهد.
حق دارند بترسند زیرا دارد میده میده همه خیانت ها و ظلم ستم شان رونما میشود.
خداوند هدایت تان نکند باید نابود تان کند.

>>>   هارون خان امیرزاده!
بخدا این چیزی را که شما نامش را اتحاد گذاشته اید مسخره ای بیش نیست، با این نوشته تان چنین فکر میشود که افراد شامل این اتحاد صرفاً نامنهاد را نمیشناسید! باور کن جانب بگفتۀ شما (فاشیزم) سر اینگونه اتحاد ها جمپ هم نمیگیرد، ما گاهی در شمال شاهد کدام اتحاد نبوده ایم، این فقط یک تبلیغات رسانه است، برادر گلم، به حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود، لطف نموده با عاقبت اندیشی قلم فرسایی کنید، کلام شیرین فارسی را از بهر چرندیات بکار نبرید، این عطا و دوستم را احد من الناس با هم آورده نمیتواند، اگر در یک دیگ هم جوش بخورند، شوربای شان به یکدیگر خلط نمیشود، اتحاد سیاسی مزاق نیست، هرچند از سیاست در افغانستان کچریقروت جور شده و بهمین دلیل هم صاحب ثبات نمیشویم! لطف نموده مسئولانه تحلیل نمائید و مسئولانه بنویسید، اتحاد کنونی فقط یک اتحاد مراسم نامزادی است که شاید حین پیک جنگی هایشان بوجود آمده باشد.
میهن زرغون

>>>   اوغان اوغان است جهادی ، طالبی ، خلقی ، پرچمی و با سواد و بی سواد نداره

>>>   Baha
یک ملافات مهم
چندی پیش ایمیلی گرفتم از یک پروفیسور جوان امریکایی که در دانشگاه برلین آلمان تاریخ تدریس می کند و کتاب رها در باد را خوانده و به عنوان یک سند معتبر تاریخ جنگ های روسها در افغانستان از آن یادداشت هایی برای کتاب خودش برداشته است، ودر آن زمینه پرسش هایی داشت وتقاضای دیدار کرد. وی که دیروز کالیفورنیا آمده بود امروز مهمان من بود .وی که زبان فارسی را چون زبان مادری خود مسلط می دانست و می نوشت، وی پرسش هایی در پیرامون تاریخ ما و کمونیست های افغانستان و ایران و تغییر فرهنگ کشور ما درچهار دهه اخیر داشت. به زودی دریافتم که وی را نه تنها یک دانشمند و زبان شناس مشهور است ، بلکه یک سیاست دان توانا و زیرک هم است که تمام قضایای اخیر افغانستان را زیر نظر دارد، از جنبش روشنایی تا رستاخیز تغییر و کشتار جوانان و ایتلاف سه حزب در انقره .آ نچه برایم نقطه عطف این ملاقات بود، غنی را فاشیست و به عنوان یک بیمار روانی یاد کرد، از لباس پوشیدن وی و از فرهنگ عقب مانده قبیله و پشتونهایی که دور و بر مقامات امریکایی را با شیطنت گرفته اند و راپورهایی علیه تاجیکان و هزاره ها به عنوان دشمن امریکا می دهند و خود را قوم مسلط و یگانه دوست امریکا جا زده اند. اما امریکا تازه متوجه شده که این قوم فاقد فرهنگ نژاد پرست و وحشی اند. این دانشمند گفت، امریکا نمی خواهد دیگرسفیری در افغانستان و پاکستان بفرستد، در فرجام دریافتم که امریکایی ها هم متوجه وحشت وفساد این قوم برگزیده شده اند، امریکا هم راه بیرون رفت از افغانستان را می جوید.

>>>   دکتر هارون امیر زاده راست میگوید.
این فاشیست های نامرد که تعهد میکند بعد تعهد خود را مانند نادر غدار که در قران مهر کرد و انرا شکست، عمل میکنند.
این ها چنان ترسیده اند که خشتک خود را مرطوب نموده و هر طرف دست و پاچه میزنند.
واقعیت امر آن است که فاشیست ها همیشه به زور خارجی ها قدرت را صاحب شده اند. به خدا قسم است اگه یک روز امریکا نباشد اگر اشرف غنی و سایر نوکران امریکا را یک روز هم به قدرت و کابل بیبینی.
در زمان طالب ها توسط ارتش پاکستان و یاغی های عرب و تمام دنیا توانستند تقریبا همه شهر های افغانستان را بگیرند لاکن بعدا زمانی که مایوس شدند و فهمیدند که این شیران را شکست داده نمیتوانند دیر یا زود شیران خراسان دوباره قدرت را میگیرند، نامردان شیر خراسان را شهید ساختند، لاکن خدایی بود که گلیم خود شان جمع شد.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   آقای زرغون درست می گویند از ائتلاف نجات نباید ترسید بلکه از ائتلاف حکمتیار ،غنی و اتمر باید ترسید که کشوررا دسته بسته تسلیم پاکستان ،امریکا و انگلیس می کنند و وطن را به سوی نابودی و سقوط رهبری می کنند.اگر ایشان این کجروی های سیاسی را نمی داشتند و برای دیگران هم حق می دادند ضرورت به ائتلاف نجات جه بود،خود قضاوت کنید دوستم اشرف غنی را به قدرت رساند جنایت کار است و حکمتیار کابل را به راکت بست و 60000 نفر را کشته و زخمی کرد قهرمان صلح است.حکمتیار هیچ کاره دولتی همه کاره است و به احدی هم اجازه نمی دهد که نظام راازبین ببرد و دوستم معاون اول ریاست جمهوری هیچ کاره است و حق زنده گی کردن در کشور را ندارد.

>>>   Gholam Sarwar
یک تعذاد غنی غنی میگویند ونمیشرمند که غنی گماشته جان کریست ونه از مردم وخانمش یک یهود و اجداد غنی کوچی بودند و چهل سال است که عضویت cia را دارد یعنی ازمان محصلی در دانشگاه امریکا در بیروت مرکز لبنان ومثل خودش جاسوسان وهم تبارانش حامی ان هستند امروز همه ترورها انتحاری وانفجاری توسط غنی وتیمش سازماندهی میشود حکومت جرمنی رسما دیروز اعلان کرد حادثه چار راهی زنبق را مااشش ماه با آین طرف چند بار به حکومت خبر دادیم وقتی دریافتیم که حکومت شریک است ما کارمندان خود را کشیدیم پس بکدام دلیل شما غنی را برائت میدهید ؟؟؟؟9

>>>   طرح ارگ تخریب و نابودی مردم شمال است بهمین نقشه طالب و داعش را بشمال فرستادند تا ولایتهای شمال را تخریب و از ریشه تضعیف و از بین ببرند اتحاد مردم شال نقشه فاشیزم را خنثی میکند و در اتحاد با تمام مردم افغانستان فاشیزم و استبداد قومی برای همیشه بزواله دان تاریخ پرتاب میشود

>>>   من از شنیدن نام این ائتلاف شرمم میاید ولی افراد مانند شما آنرا تقدیر میکند.

>>>   افغان ها همیشه متحد وبه وحدت ملی تاکید میکند وتماما اقوام ساکن کشورافغانند وهمه درای حقوق وجایب مساوی دربرابرقانون است هیچ کس برتری به یکی دیگر ندارد همین دلیل است که هم درمیدان سیاست وهم درمیدان نبردعلیه دشمنان داخلی وخارجی فیروزاند وکسانیکه برضد وحدت ملی بین اقوام شریف افغانستان تبلیع خصمانه میکند نزدمردم شرمنده است.

>>>   آقا بگویم یا خانم! چون از آدرس نامعلوم مورد نقد قرار گرفته ام، باید بعرض برسانم که: این وطن را وقتها قبل به پاکستان تسلیم نموده بودند و شما نو خبر شده باشید! این وطن توسط مجاهدین به پاکستان تسلیم داده شد نه توسط کس دیگری! تداوم جنگهای تنظیمی همین احزاب جهادی با عث بوجود آمدن طالب گردید و همکاری عده ای از همین احزاب جهادی به طالبان باعث رسیدن شان به پایتخت افغانستان (شهر کابل) گردید! تداوم جنگهای داخلی به یتری استخباران پاکستان، با عث تجاوز امریکا و متحدینش بر افغانستان شد، همین حالا هم همین رهبران شما در تحت حمایۀ امریکا و متحدینش در افغانستان قدرت میچلانند! شما قضاوت نا انصافانه میکنید، مگر جانکیری امریکایی نبود که این حکومت را بوجود آورد؟ جنرال دوستم با انجام جنایات در برابر ترکتبارنش خود تیشه را به ریشۀ خود زده است، جنرال دوستم از سایر رهبران ترکتبار همین فرق را دارد که رسانه های بیشماری برای شخصیت سازیش دارد دارد ورنه آنجا شخصیت های دیگری اند که نه دست شان به خون مردم آلوده است و نه سهمی در چپاول دارند!
هرقدمی را که جنرال دوستم برداشته است، با جنایت و خیانت همراه بوده است، حال اگر شما باور دارید که ائتلاف سه نفرۀ (دوستم-عطا-محقق) کارا است و بجایی خواهد رسید، درحالیکه هنوز شکل هم نگرفته است، اختیار بشماست و امیدوار باشید من حرفی ندارم اما این ائتلاف کدام شکل جدید با چهره های جدید نیست، اینان بارها آزموده شده اند.

میهن زرغون

>>>   کاملا نوشته بجا است ، اگر اقوام تاجیک ، ازبک و هزاره متحد شوند ، فاشیست های قوم پرست و مزدورانی چون غنی اتمر دیگر نخواهند توانست که حکومت تک قومی و استبدادی بنا نهند ، ولی با رهبران کنونی نمیشود متحد شد ، زیرا اینها معامله گر اند وبخاطر پول ومنفعت بازهم معامله خواهند کرد با ارگ .

>>>   انشا الله روز پیروزی روز بروز نزدیک شده روان است کسانیکه خاین استند خایف استند بدون کدام عکس العمل روز بروز نابود شده می روند.
احمدعلی(شیوا)
کابل

>>>   به بودنه شمالی!
شرمت نمیاید که از شیران و روباهها گپ میزنی؟ روی شانه های بش سوار به کابل آمدی و سخن از شیر میگی؟ کدام شیر؟ همان شیریکه در غارهای شمالی بعدا به کولاب فرار کرد؟ زیر سایه بالهای ب-52 به قدرت رسیدی و سخن از قدرت و قوت میگی؟
دلم برایت میسوزه

>>>   بیرق گلابی تان نشانه متحد بودن شمااست
میتوانید با یکی دیگر ازدواج کنید که موفقانه به اهداف بدنام تان برسیدچقدرشرماوراست که بیرق همجنس گرایان راجهت رسیدن به خواسته های نامشروع تان حمل میکردید یقینا ماخیجالت میکشیم که چنین وطنداران داریم ازخدابترسید کمی حیاکنید اخیر درافغانستان تولد وکلان شدید.

>>>   هارونک واقعا که با واژه غیرت ناآشنا هستی شما اولاد پدرانی هستید که 3 صد سال تمام زیر سلطه فاشیزم قوم یهود و انتحاری با سر های خم زندگی کردند حالا سوال اینجا است اگر واقعا از پشت پدران و نیاکان تان هستید و خون شان در رگ هایتان جاری است شما این همه همت و غیرت را از کجا اوردید؟ زمانی که پدران شما این همه غیرت و به اصطلاح عام مردانگی را نداشت چگونه امکان دارد که از کلوخ آتش بپرد؟ و یا این چگونه خواب غفلت است که 3 صد سال دوام کرد ؟؟؟ پشتون اکثریت نیست پشتون ازین خاک نیست پس چگونه امکان دارد که افسار تان 3 صد سال بدست شان است در منطق تان هم شک دارم چون با دلایل که بسیاری از شما با فرهنگ ها ارایه میکنید چنین چیزی اصلا امکان ندارد از ایتلاف چهار دزد و رهزن هیچ کسی ترسی ندارد حتی اطفال کوچه و بازار چه رسد به ارگ اینها با هم ایتلافهای بی حسابی کردند مشهور ترین اش با 45 کشور غربی وقتی در ان زمان هیچ غلط ایرانی نتوانستد امروز هیچ بدی نمیتوانند بکنند احمقان مثل شما این همه چرندیات را باور خواهند کرد و بس تا فشار نباشد همه تان قهرمان و بدماش هستید و از تسخیر ارگ داد میزنید و وقتی کمی فشار آمد باز قوم مظلوم و بیچاره شده از ظلم و استبداد فریاد سر میکنید در یک دست شمشیر و در دست دیگر قرآن اما سخن اخر دست همه تان تا خراسان و آریانایی دروغین تان و خیالی تان خلاص هرچه زور دارید در کمرتان یا الله داگز دا میدان

>>>   فقط متحد شدن با پدرام و از طرح فدرالی او حمایت کرد ن ضامن پیروزی همه ویک پارچه ماندی افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است