مسلمانان آمریکا ممنوعیت سفر ترامپ را محکوم کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135294 منبع: پرینت

رهبران مسلمان آمریکا اقدامات تند و افراطی دونالد ترامپ علیه مسلمانان را محکوم کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران مسلمان آمریکا روز جمعه رویکرد تند و افراطی دونالد ترامپ نسبت به جامعه مسلمانان را محکوم و پیش بینی کردند که غیر قانونی بودن ممنوعیت سفر اعمال شده از سوی رییس جمهور آمریکا در نهایت اثبات خواهد شد.

بر اساس این گزارش یک روز پس از اجرای تدابیر جدید دولت آمریکا در ممنوعیت سفر مسلمانان به خاک این کشور، رهبران مسلمان آمریکا به شدت این اقدام ترامپ را محکوم کردند.

با اجرای قانون محدود شده ممنوعیت سفر ترامپ، ورود مهاجران و پناهجویان ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا به طور موقت ممنوع شده است. این تدابیر از روز پنجشنبه پس از آن اجرا شده که دادگاه عالی آمریکا مجوز اجرای آن را صادر کرده است.

دولت ترامپ مدعی است که ممنوعیت سفر برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک آمریکا لازم و ضروری است. رهبران جامعه اسلامی آمریکای شمالی که بزرگترین گروه حامی مسلمانان در قاره آمریکا به شمار می رود، در نشست خود در شهر شیکاگو اقدامات ترامپ در ممنوعیت سفر مسلمانان را محکوم کردند.

ازهرعزیز رییس جامعه اسلامی آمریکای شمالی موسوم به "ایسنا" تاکید کرد: اظهارات ترامپ و اقدامات افراطی وی ضربه بزرگی را به جامعه مسلمانان آمریکا وارد کرده است. در نهایت اثبات خواهد شد که این اقدام ترامپ غیرقانونی است. این کشور همواره یک ملت فراگیر بوده، یک ملت بردبار.

بسیاری از مذاهب مختلف آمریکا نیز از برگزاری این نشست در شیکاگو جمایت کرده و قرار است اعضای مذاهب ماتولیک، لوتری و یهودی در این کنوانسیون سه روزه شرکت کنند.

اسری علی دندانپزشک ساکن شیکاگو و یکی از سازمان دهندگان این کنوانسیون تاکید کرد: ماه رمضان امسال، یک ماه بسیار سخت برای جامعه مسلمانان آمریکا بوده است.

در ماه می یک مرد که از مسلمانان متنفر بوده، با چاقو به دو نفر در یک قطار در پورتلند ایالت اورگون حمله ور شد. آنها تنها قصد دفاع از دو دختر را داشتند که با حمله این فرد روبرو شدند. اوایل ماه جاری نیز نبرا حسنین دحتر 17 ساله اهل ویرجینیا که برای نیایش و دعا به مسجد رفته بود، تا سر حد مرگ هدف ضرب و شتم قرار گرفته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است