حزب اسلامی: اصلاح نظام را از خود شروع کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۴/۱۱ کد خبر: 135327 منبع: پرینت

این بزرگوارانی که ایتلاف کرده‌‎ اند بعد از 17 سال متوجه شده اند که این نظام باید اصلاح شود!

به نقل از طلوع، محمد امین کریم، عضو شورای سیاسی حزب اسلامی در خصوص ایتلاف نجات افغانستان گفته است که "شما اگر می‎خواهید نظامی را اصلاح بکنید باید از خود شروع بکنیم، این بزرگوارانی که ایتلاف کرده‌‎ اند خود از ارکان بسیار بلند پایه نظام هستند، حالا اینان بعد از 17 سال متوجه شده اند که این نظام باید اصلاح شود و در این 13 سال که در قدرت بودند در این راستا چه گام‎هایی را برداشته اند."

کریم درخصوص سخنان عطا محمد نور در مراسم نماز عید فطر در مزار بیان کرده است که "تو خود در رأس نظام قرار داری ولی نظام را تهدید می کنی! اینان با هم جور در نمی‎آیند، اگر شما مخالف نظام هستید و می‎خواهید نظام اصلاح شود، از مقام تان استعفا دهید، بیایید در صحنه سیاسی به صورت مسالمت آمیز هر گونه فعالیت مشروع سیاسی را که لازم می‌دانید انجام دهید و حق قانونی تان است."

عطامحمد نور، والی بلخ و عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی، محمد محقق، معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و عبدالرشید دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش اسلامی، چندی پیش در در ترکیه یک ایتلاف جدیدی را تشکیل دادند و هدف آن را آوردن اصلاحات در حکومت و بویژه در نهادهای امنیتی عنوان کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
ایتلاف نجات
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاء كه انتقاد بجا واصولى است نميدانم كه نور معلم ديگر چه ميخواهد

>>>   تو هم از خودشروع کن !

>>>   هیچ قابل اصلاح نیست از تهداب چتل ومردار است زرداد و قلم .....مشهور حزب نامسلمانی است.

>>>   خو ایتو هست که گناه اشرف غنی است.
اشرف غنی به آنها میگوید که دور نروید که گرگ مبخوریتان و نزدیک نیایید که بدتان میبینم.

>>>   مشکل ما افغان ها یا افغانشتانی ها در دست اول بی سوادی مطلق اکثریت
جامعه است و در مرتبه دوم ضعف شعور و تحلیل منطقی و فلسفی ( بشمول
خودم ) در سیاست و امور اجتماعی است .
این ایتلاف با وصف کوتاهی که دارد نه گفته که قصد بر اندازی حکومت ایتلافی
را دارد. وقتیکه راس یا رووس قدرت به نظرات مردم و اعضای خود
توجه نکرده طریق خود کامگی را پیش گیرد و تا سرحد دکتاتوری پیشروی کند
اعضای برحال حکومت که پاره ای از مردم و جامعه است راه دیگر ندارند تا
راس یا رووس قدرت را زیر فشار قرار دهند بدون اینکه استعفی دهند تابه
نظرات شان ترتیب اثر داده شود
ببینید همین روش در همه نظام های دموکراسی کار برد مطلق دارد. اپوز بودن
و تشکیل یا تشکیلات اپوریوسینی که تا سرحد کودتا پیش میرود جانب دیگر
موضوع است . این سه احزاب که خود شمولیت در حکومت را پذیرفته اند
زمانیکه به حاشیه کشانده شوند و راس قدرت به مواضع دیگر اهرم فوق العاده
بی اعتنا گرددو طوریکه گفتم به یکه تازی و خود خواهی تا سرحد دکتاتوری
پیش برود و شما چه میگویید که باید صد فیصد بلی گوی و موید کار های
ضد مصالح قدرت بوده و فقط بلی گویان به اصطلاح پهلوان به نام خوش
و راضی باشد ؟
م.ش. فروغ

>>>   محمد امین جان مثل گذشته ای شمانرفته که مردم را به خاک وخون بکشاندباهم متحدشده شما ازاین ناراحت هستی

>>>   چه دلائراست دردی ----که بکف چراغ دارد
هنور نوحه داغذاران که جگرگوشه هایشان دراثر فیر راکتهای گلبدین خونچکان است وجبوجب حاکوسنگ کابل خون الود شاهد این فاجعه المناک تاریخ است قتل عام وکورکورانئی گلبدین ازکودک شیر خوار تا نوجوان پرازامید وازکهنسالان بیگناه تا مادران مظلوم همه وهمه بیدفاع وبی گناه بخاک یکسان شده بدونکفن درپیاده روها دفن گردیدند
پدرکشتیئ تخم کین کاشتی --پدرکشتهرا کی بود اشتی
دوداه مظلوان هردم شهید کابل درفظائی ملکوتی خدا پیچیده است واه مظلورا هیچ مانعی وسپری نیست خداونددرقران فرموده که در روز محشر ازطفلان معصوم سوئال میشودکه (بکدام جرم قتل شدی )
البته که طفل عرض میکند بحضورخدا که توشاهدبودی وهستی که طل معصوم بودم بیگناه بقتل رسیدم ک درجزای ان بقاتل رحم نمیشود وخداوند درقران فرموده که (قاتل ناحق برائ ابد درجهنم است )وخدا قاتل را لعنت کرده درقران وهمه ملائیک بیشماراسمانها وزمینبقاتل بیشمار لعنت میفرستند
مولا رحمت الله علیه درمثنوی شریف خوددرفشانی نموده وفرموده
ازبرون چون گورکافرپرجلل -- واردرون قهر خدائی عزو اجل ---ازبرون تعنه رنی بربایرید --وازدرونت عار میدارد یزید
شاهد قتال بیمثال تو گلبدین یک شهراست نه چند نفر که راکتهای پیهم تو بچشدیدهمهگان ازیک استقامت بمنازل مردم بینوا فرومیرخت وقتال دامنه دارهمه روزه ازبدبدتر میشد وتومعلونابدی تاریخ استی گلبدین با تمتم کسانیکه انهارا فریبدادی وبا توهمنوا هستند
مولانا سید جلال رهنورد

>>>   Najib Salam
عجب دنيايى سر چپه يى و عجب دنيايى بى شرمى ؛
حكمتيار كه اين نظام را كفر مطلق مى خواند و تا ديروز عليه آن عمليات اشتهادى مى كرد، اكنون مدافع آن شده و آنهاى كه اين نظام معامله را بنا نهادند ، اكنون رانده شده اند و براى بقاى خود دست و پا مى زنند .

>>>   Ariaie
حكمتيار را جدى نگيريد . هر فاشيست يك حكمتيار است و در هر كوچه ده تا فاشيست است . حكمتيار با راكت ها و ادم كشى هايش مشهور شده بود . حكمتيار نقاب كه داشت ديگر ندارد. او نقاب اسلامى اش را با قوم گرايى و ادم كشى انداخت و افشا شد. او راى حتى قوم خود را ندارد . اتحاد و همبستگى شما در انتخابات ويا هر تحولى سياسى و اجتماعى بزرگترين كابوس براى فاشيزم است. فاشيزم ارام نخواهد نشست و ترفند هاى غير منتظره را براى شكست اين اتحاد و همبستگى مانند گذشته بكار خواهند برد. انها تلاش خواهند كرد كه توطئه كنند، جنگ راه بيندازند، حذف نمايند، تحريك قومى كنند، مسايل منطقه يى را دامن بزنند ، امتياز دهند، تهديد كنند .. تا وحدت بوجود امده را خدشه دار نمايند. اما انچه مهم است بيدارى استراتژيك ماست كه چقدر امادگى و هوشيارى در مقابل چنين توطئه ها داريم.

>>>   باید از خود شروع کنند یا با حکومت باشند و نظام را تقویت کنند و یا استعفاء دهند تا کسی دیگری اصلاح کند.

>>>   اعتراض, راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز و حرکت‌های مدنی, از حقوق اساسی شهروندان افغانستان‌ست که در قانون اساسی تسجیل یافته‌است, پس شمای‌که از این حق‌تان استفاده نمی‌کنید, یاهم یا هم‌شاید خودتان‌را زده اید به کوچه‌ی(به من چه), خود دانید,
برادر و خواهران گرامی! اگر از کشتار فرزندان‌تان خسته شده‌اید, اگر از برتری خواهی, تبعیض قومی و زبانی, تفوق طلبی‌های روز افزون حلقه‌ی حاکم و بی ریشه ناراحتید, پس جای شما نه خانه‌های‌تان‌ست, زیرا خواب‌های زیر بادپکه ای و کولری به هیچ دردتان نمی‌خورند, شما باید بدانید که جای‌شما اینجا در خیابان‌هاست, جای‌شما در کنار من و سایر عدالتخواهان‌ست, حرکت‌ما نه فقط برای خودمان‌ست, بل ما هرآنچه می‌خواهیم, برای همه شهروندان افغانستان بگونه‌ی یکسان می‌خواهیم, پس به خیابان‌ها بریزید و مانع کشتن فرزندان, برادران, خواهران و همسران تان‌شوید. پس از حق قانونی‌تان استفاده کنید و الی فردا روز پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت!
مرتضی

>>>   الاقل انصاف را مراعات کنید. این بدبخت انتقاد به جاه کرده است. اینکه در طول عمر خود انسان کشته است، درست است. اما آیا رهبران این سه حزب و جنگسالاران دیگر کمتر از حکمتیار آدم کشته اند؟ در جنگ های کابل کی ها سهیم بودند؟

>>>   رهبرانی مهترم تاحالا کجابودن افغانستان تباه کردن تازه بدارشدن خداکند که راست بگون اصلاحاتی درافغانستان بیارندماه درکشورغوربد صدبدبختی مکشیم

>>>   بجواب آغاى كريم كه خودش در اروپا زندگى ميكند و قوانين كشور ها قسماً باخبر است اول اينكه درين هفده سال هم بخش بزرگ قدرت به كرزى وداردسته اش تعلق داشت دوم اينكه همه شاهد است كه اشرف غنى با نيرنگ وتقلب ودزديدن رأى همين جنابان بقدرت آمد در صورتيكه اينها استعفاه دهند اين ائتلاف برهم خورده نظام ديگر هيچنوع قانونيت ندارد و بايدمنحل شود وهر چه زود تَر زمينه انتخابات ديگر مساعد شود اينكه نميشود كه ريس جمهور به راى جناح هاى آمده آنها از نظام برآيند و وى بجاى خود بماند وعجيب اينكه شما يك عمر را به اروپا سپرى نموده باز هم حرف كوركورانه ميزنيد پس از افرادبيسواد هيچ انتظارى نيست .
سوم اينكه همه شاهد نا آرامى هاى قصدى صفحات شمال ذريعه منگل واتمر وغيره هستيم و اين آغايان بايد دست بكارشوند در غير آن هر روز ملت قربانى توطعه ميگردد وديگر اينكه كسيكه داخل نظام باشد به اين مفهوم نيست كه از هر جنايت چشم پوشى نمايد.
مهاجر

>>>   امروز همه اقشار میدانند که در دموکراسی قدرت تقسیم است و منتسکیو با دیگر فلاسفه
آنرا در تالیفات خود هاشرح داده اند . زمانیکه یک شخص به نام رییس جمهور
تمام قدرت را قبضه کند این دکتاتوری است .که باید این نوع رییس جمهور دکتاتورمنش تحت فشار قرار گیرد و اگر بازهم به بهانه تراشی از لجاجت
منصرف نه گردد و به دلایل غیر موجه به خود کامگی دوام بدهد ملت را قابل
تحمل نخواهد بود . من به نوشته محترم فروغ موافقم و باید حرکات مدنی
دوام داده شود.
م. زمین بوس کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است