نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی دریای جنوب چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135351 منبع: پرینت

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یک فروند کشتی جنگی آمریکا از نزدیکی آب های جزیره ای مورد مناقشه در دریای جنوب چین عبور کرد.
مقام مزبور این اقدام را بخشی از عملیات آمریکا برای نمایش آزادی کشتیرانی در آب های این منطقه برشمرد.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشتی از فاصله 22 کیلومتری جزیره کوچک 'تریتون' در مجمع الجزایر 'پاراسل' که در اختیار چین است و تایوان و ویتنام نیز ادعای مالکیت آن را دارند، تردد کرد.
سی ان ان نیز در این مورد گزارش داد که ناوشکن 'یو اس اس استتهم' که به موشک هدایت شونده مجهز است، در جریان رزمایشی به جزیره تریتون نزدیک شد. چین این جزیره را جزو آب های ارضی خود تلقی می کند.
پنتاگون از اظهارنظر در مورد این رزمایش خودداری کرده است. 'مت نایت' سخنگوی ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام رزمایش را تایید نکرد، اما نزدیک شدن ناو آمریکایی به جزیره یاد شده را بخشی عادی از عملیات نیروی دریایی آمریکا دانست.

اقدام امروز نیروی دریایی آمریکا، در ادامه تحرکات اخیر دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور روی داد که خشم پکن را برانگیخته است. آمریکا به تازگی چند نهاد چینی را به دلیل مبادلات تجاری با کوریای شمالی تحریم و با فروش یک محموله تسلیحاتی جدید به تایوان موافقت کرد.
عملیات ناوشکن آمریکایی در روز جاری، دومین اقدام مشابه در دوره زمامداری ترامپ است.
سی ان ان گزارش داد که چین در روز جاری به درخواست این شبکه خبری برای اظهارنظر در مورد عملیات رزمایش آمریکایی پاسخی نداد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است