امریکا در پس پرده انتقال داعش به شمال کشور
منافع امریکا در ناامنی روسیه و عراق و افغانستان است و حال برای رویارویی با دشمن دیرینه در پی انتقال تروریست های داعش به بدخشان و ناامن کردن مرزهای شمالی کشور می باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135355 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گروه طالبان در افغانستان پس از حمله آمریکا به یکی از قدرتمندترین گروه های تروریستی بدل شد و پس از نزدیک به 16 سال، مقام های واشنگتن این نبرد را بن بست می دانند.

جنگ و ناامنی داعش که خاورمیانه را در برگرفته سبب شد که زنگ خطر جابه جایی نیروهای این گروه خشن تروریستی به شمال افغانستان به صدا در بیاید و توسط جنرال دوستم برای نخستن بار رسانه ای شود اما چرا باید کشوری که خود درگیر جنگ تروریستان می باشد هدف انتقال داعش شود؟

امریکا و روسیه دو دشمن دیرینه است که در هر نقطه ای از جهان فرصت رویارویی را از دست نمی دهد و حال که مسکو در کنار دولت بشار اسد در برابر داعش به نبرد رفته امریکا برای فراهم کردن زمینه جنگ فرسایشی به دنبال حمایت های پشت پرده از داعش و جابه جایی نیروهای آن به ولایت بدخشان در نزدیکی مرز تاجیکستان است.

پایگاه خبری روسیا الیوم در مقاله‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا به صلح در منطقه نیازی ندارد، گفت: واشنگتن در حال تنظیم صفوف داعش برای انتقال عناصر آن به افغانستان است، همان برنامه ای که جنرال دوستم در جوزجان افشا کرد و سپس طی اتهامی که مورد حمایت ارگ بود از صحنه سیاسی کنار زده شد.

اگرچه نیروهای داعش تنها محدود به چند ولایت می شوند و از قدرت و امکانات نظامی برخوردار نیستند اما به مانند سال های پیدایش طالبان می توانند مورد حمایت کشورهای قدرتمند قرار گرفته و به تهدید بزرگ به مانند روسیه و عراق بدل شود.

اولین برخوردهای آشکار میان امریکا و روسیه در افغانستان طی ماه های اخیر رخ داد، زمانی که مسکو از گفتگو با طالبان پرده برداشت، نگاه ها به چرخش سیاسی این کشور جلب شد که می خواهد مرزهای خود را از گزند نیروهای داعش با سود بردن از طالبان امن نگه دارد.

جابجایی نیروهای داعش از سوریه و عراق زمانی قوت گرفت که این دو کشور با همکاری کشورهای منطقه به نبرد با تروریستان داعش در حال پاکسازی است و حال سرنوشت هزاران هزار نیروی این گروه چه خواهند شد؟ چه بهتر از سرزمینی آماده برای حضور افراط گرایان و درگیر با جنگ گسترده که از حکومت گرفته تا کنترل طالبان به دست امریکا می باشد.

همانگونه که این مقاله دست داشتن امریکا به همراه کردهای سوریه را برای قوت بخشیدن به نیروهای داعش برملا می کند از جابه جایی های می گوید که براساس برنامه های از قبل تعیین شده در پی ناامن کردن مرزهای تاجیکستان و به چالش کشاندن روسیه است.

همانگونه که جنگ افغانستان تنها در طالبان و حکومت خلاصه نمی شود، نبرد سوریه و عراق بنا بر اهداف ابرقدرتی چون امریکا در یک جنگ فرسایشی فرو رفته و اکنون تبدیل به میدان رقابت مسکو و واشنگتن شده است برای رویارویی و قدرت نمایی.

حال افغانستان که خود درگیر با جنگ تروریسم می باشد و روز به روز بر قدرت طالبان افزون و مناطق تحت حاکمیت دولت اشرف غنی یکی پس از دیگری سقوط می کند، فضایی ایجاد شده برای به اجرا گذاشته شدن برنامه جابه جایی ها.

برهمین اساس است که با وجود یک و نیم دهه جنگ برای به نابودی کشاندن طالبان اکنون از سوی وزیر دفاع امریکا بن بست جنگی عنوان می شود زیرا هیچ گاه این کشور در پی ریشه کن کردن تروریسم نبوده و نیست بلکه به دنبال به سرانجام رساندن منافع خود در منطقه و به انزوا کشاندن رقبای خود است.

نویسنده این مقاله عنوان می کند که با افزایش موفقیت های نیروهای دولتی و قدرت هوا و فضای روسیه در سوریه، تمایل واشنگتن برای حفظ قدرت جنگی داعش بیش از بیش برملا می شود و به نقل از زبیر مسعود، عضو کمیته امنیت ملی افغانستان تاکید می کند: تروریست های داعش در حال تجدید قوا و تنظیم صفوف خود برای رفتن از سوریه و عراق به افغانستان و بخصوص ولایت بدخشان در مرز با تاجیکستان هستند.

رویارویی که در سوریه قوت گرفت در افغانستان به جنگ فرسایشی بدل می شود و همانگونه که بارها عنوان شد پایانی برای جنگ در کشور نخواهد بود زیرا نه طالبان دشمنان امریکا و متحدان آن است و نه داعش تهدید قلمدار می شود بلکه بازی که واشنگتن به راه انداخته از طالب آغاز و به داعش رسیده و می ماند این سوالی که آینده چه نوع گروه تروریستی دیگری را تجربه خواهد کرد!

شمال افغانستان به دلیل هم رمز بودن با کشورهای تحت سلطه روسیه بهترین گزینه برای ناامن شدن و انتقال نیروهای داعش می باشد و بر همین اساس بود که امریکا در یک و نیم دهه گذشته با بهانه جنگ با تروریسم لشکر کشی کرد و با همین ابزار توانست خاورمیانه را با آشوب کشاند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
شمال کشور
نظرات بینندگان:

>>>   Shiralambahador Bahder
استانکزی امر مخابره غند بغلان در زمان تنی وزیر دفاع بود ملزم وهمکار با کودتا بودب ازداشت گردید بعد از رها شدن در قرغه چوب فروشی در زمان مجاهدین معاون دفاع از انقلاب وبا آمدن طالبان با انجوی درپاکستان پیوست بنان اریا ودر دوره انتقالی کاندید وهمتبار غنی بود شامل کابینه بنام بازی های دراماتیک حامدکرزی وخلیلزاد شد متعصب وقوم گرا است

>>>   مغز متفگر سوم جهان
این غنی و این افراد شایسته اش غنی جیغ میزند کار به اهل کارش اما این بیسواد را ریس مهم ترین ارگان ساخته که نمیتواند جواب که قانع کننده باشد بدهد
ای وای وطن وای وطن وای وطن
استانکزی : ریاست امنیت ملی از حمله بر چهار راه زنبق آگاه بود, اما جلوگیری از آن تنها کار این ریاست نبود.
جلوگیری از حملات انتحاری کار کدام ارگان است?

>>>   Zafari
واشنگتن پست از طوفان سیاسی در اوغانستان خبر داد.
تمرکز قدرت در دست یکی از کوچکترین اقلیت ها(پشتون-افغان) باعث نارضایتی در جامعه ی کثیرالملیتی افغانستان شده است.

>>>   ازآن جای که تاریخ افغانستان بیان میکوند هیچ گاه درافغانستان کس کسی را ازخودبالاتر دوست نداردو همین باعث شده که جنگ درافغانستان تمامی ندارد .ولی گناه آنهایی که به مرزهایی ایران وهم یااروپا کشته میشن گناهی آنهاچیه؟
احمدی

>>>   Najib Salam

انسان بى ....از گلب الدين نديده بودم ، معلوم مى شود ايشان هم كور اند و هم كر و هم فاقد وجدان؛

وى مى گويد ؛
گلبدین حکمتیار:
فخر می کنیم که در برابر هیچ دشمنی تسلیم نشدیم، محرومیت کشیدم؛ ولی به دشمن سر خم نکردیم.
لطف الهی را سپاسگزاریم که مرتکب اشتباه نشدیم و با حکومت های دست نشانده و مفسد کنار نیامدیم و به اشغالگران سر اطاعت خم نکردیم.
#قاسانی

برايش در آسمان كابل بالون هاى امريكاى را نشان دهيد ، يگان آله شنوايى در گوشش بنشانيد تا غرش چرخبال هاى امريكاى را كه هر روز از سر بامش مى غرند و عبور مى كنند ، بشوند ، حكمتيار را يك روز به بگرام ، قندهار ، ننگر هار ، هرات و هلمند ببريد تا پايگاه هاى امريكاى ها را بيبيند . حتمن حكمتيار را يك روز به حرم سراى ببريد كه بيبيند كه بى بى گل چگونه عبادت مى كند !

>>>   حکمتیار یک وقت چنین گفته بود:
با آمدن من به کابل در بغلان و کندز یک مرمی هم فیر نمیشود و صلح سرتاسری برقرار خواهد شد.

سوال همه سهم بگیرید....
با آمدن حکمتیار کدام تغییر در جنگ و روند صلح در افغانستان به میان امده !؟
ایا در کندز و بغلان جنگ دو برابر نشده؟

>>>   نیروهای امنیت ملی دیروز شام در خانه عبیدالله بارکزی, وکیل قندهاری در کابل, دو تن تروریست و جنگجوی طالبان را دستگیر کردند. گفته میشه که این دو تن آماده بودند که یک عملیات خونین دیگر را هفته دیگر انجام بدهند. ما اطلاعات مستقیم وزارت داخله را به دست آوردیم که نام و هویت ان فردی (عبیدالله بارکزی) را افشاء می کند.

اما از همه چیز جالب تر اش این است که فضل هادی مسلیمیار, رئیس مشرانو جرگه, حمایت از ان می کند که نام و هویت ان فرد افشاء نشود, فردی که یک و نیم ماه پیش توسط یک فردی داعشی لغت شد به گونه حمایت مستقیم فضل هادی مسلیمیار با گروه داعش در ننگرهار و بخش های خوست و کنر.

>>>   ملت افغانستان متوجه باشد دشمن به نام قوم از ایشان استفاده به نفع خود میکند. هیچ قوم از قوم دیگر ویا هیچ فردی از فرد دیگر بهتر نیست مگر به تقوا.تا جایکه من دیدم و نظر های افغان ها در افغانستان پیپر دیدم اصلا به نفع ملت افغانستان نیست همه گوینده گان و نویسنده گان ارطبات به گروپ و یا یک حزب خاص است اصلا به فکر افغانستان ومردم خود نیست.
بطور مسال اعطامحمد نور ، دوستم و غیره کسان که در خارج از کشو ر یکجا شداندبه خاطر من وشما نشده اند. بهخاطر بقاه خود سرماهی
کلان خود هستند

>>>   زینده و پاینده باد مجاهدین اسلام ، برای سلامت و موفقیت همه پشتونها و مجاهدین اسلام شب و روز دعا میکنم

>>>   تمام اين پروسه ها بشمول آمدن غنى اتمر وزمينه سازيهاى كرزى تااين حالت همه وهمه دسيسه يى بيش نيست تنها ملت بيچاره بطور غافل زير نام زبان مليت وغيره چوب سوخت طراحان اين دسيسه بزرگ ميشوند .

>>>   کشورهایی مانند روسیه وچین و...به هوش باشند که به بهانه داعش ودرحقیقت اقتداراردو واستقلال افغانستان نبایدتروریسم طالبان راتقویت کنند .
تادیروز بهانه نزدیک شدن طالب بود حالا تقویتش میکنند ؟!!
چرادولت افغانستان واردو راتقویت نمیکنند .
کاراین کشورهاخلاف تمام اصول اخلاق وقوانین بین الملل است ونقض آشکارحاکمیت وطن وتقویت تروریسم است .
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است