رویدادهای عراق در دوشنبه دوازدهم سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۳    ۱۳۹۶/۴/۱۲ کد خبر: 135387 منبع: پرینت

** در حالیکه تنها دو هفته تا برگزاری کنفرانس موسوم به 'فراگیر رهبران سیاسی اهل سنت عراق' باقی مانده، اختلافات بین رهبران سیاسی و عشایران اهل سنت عراق پیرامون کنفرانس فوق به شدت بالا گرفته است و برخی تهدید به آشوب در این کنفرانس کرده اند.
گویا تعدادی از متهمان به تروریسم و اعضای حزب منحله بعث به این کنفرانس دعوت شده اند.
طبق اعلام قبلی سلیم الجبوری قرار است این کنفرانس در17 ژوئیه 2017 برگزار شود.

** فرماندهی مشترک عملیات آزاد سازی موصل امروز با صدور بیانیه ای از آزادسازی دو محله 'خاتونیه' و 'الطوالبه' در بخش قدیمی موصل از لوث وجود عناصر داعشی خبر داد.

** جاسم محمد الجاف وزیر مهاجران و رانده شدگان عراق با اشاره به اسکان بیش از 500 هزار آواره، گفت که از آغاز عملیات آزادسازی موصل (17 اکتبر 2017) تا به امروز 900 هزار و 857 تن آواره شده اند و باید حدود 65 هزار تن دیگر به آن بیافزاییم که آواره های شهر الحویجه در جنوب غربی شهر کرکوک که هنوز در تصرف داعش است.

** با این که شهر سنجار در 120 کیلومتری غرب موصل آزاد شده است، اما تنش های سیاسی بین حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) سبب افزایش ترورهای سیاسی و جلوگیری از ورود کمک های ارسالی دولت عراق به مردم این شهر که اغلب از اقلیت ایزدی هستند، شده است.
از زمان آزادسازی شهر سنجار در اواخر 2016 میلادی تاکنون، به گفته مسئولان محلی سنجار، 14 فعال سیاسی در این شهر و حومه آن ترور شده اند.

** به گفته فرمانده عملیات امنیت دیاله موسوم به عملیات 'دجله'، این عملیات با مشارکت نیروهای مسلح و الحشد الشعبی و پشتیبانی بالگردهای ارتش عراق
برای تعقیب عناصر باقی مانده داعش از نفتخانه و تپه ماهورهای اطراف آن از امروز آغاز و تا منطقه خانقین (97 کیلومتری شمال شرق دیاله) امتداد خواهد داشت.
اولین عملیات نظامی و پاکسازی امنیتی در منطقه نفتخانه و مناطق حومه آن در سی ام ژانویه 2017 آغاز و دومین مرحله آن در 22 ژوئن گذشته از سر گرفته شد و امروز سومین مرحله این عملیات ادامه یافته است.
استان دیاله با موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مهم یکی از مبادی ورودی گاز و برق ایران به عراق و دارای دو گذرگاه مهم تجاری و مسافرتی خسروی و مندلی با ایران است.

** حسین کسار مشاور امنیتی شورای استانداری استان الانبار، اعلام کرد که انفجار انتحاری شامگاه دیروز در اردوگاه آوارگان عراقی در 60 کیلومتری غرب شهر الرمادی،
14 کشته و 13 زخمی برجای گذاشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است