تلاش پشت‌صحنه اوباما برای بازسازی حزب دمکرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135411 منبع: پرینت

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که رییس جمهوری پیشین این کشور در پشت صحنه در حال تلاش برای بازسازی حزب دمکرات است.

به گزارش نشریه هیل، منابع نزدیک به باراک اوباما می‌گویند که رییس جمهوری پیشین آمریکا در مباحث جاری بر سر آینده حزب دمکرات دخیل است.

به نوشته نشریه هیل، اوباما از زمان ترک کاخ سفید، نشست‌هایی را بر اساس درخواست‌های صورت گرفته، با تعدادی از اعضای کنگره آمریکا داشته است.

یک عضو حزب دمکرات که از جلسه هایی آگاهی دارد، می‌گوید که طی ماه‌های اخیر برای مثلا اوباما با سناتور کریس ون‌هالن نشست داشته است.

براساس مطالب دو منبع دیگر نیز اوباما گفتگویی تلفنی با تام پرز، رییس کمته ملی دمکرت‌ها داشته است.

دیوید سیماس، مشاور سیاسی پیشین اوباما که در حال حاضر مدیرعامل بنیاد اوباما است نیز طی ماه‌های اخیر تماس‌هایی تلفنی با مقامات کمیته ملی دمکرات‌ها داشته است.

منابع مطلع از نشست‌های اوباما با اعضای کنگره از ارایه اسامی قانونگذاران آمریکایی خودداری کرده و بیان داشته‌اند که این نشست‌ها حالت خصوصی داشته است.

این در حالی است که اوباما از زمان ترک کاخ سفید حضور علنی در عرصه سیاسی نداشته است. یک منبع نزدیک به وی به هیل گفته است که «وی نمی‌خواهد بر او تمرکزی انجام شود. وی نمی‌خواهد در جلوی صحنه باشد». اما نشریه هیل نوشت که فعالیت‌های غیرآشکار و خصوصی اوباما نشان دهنده این است که رییس جمهور پیشین که هنگام ترک کاخ سفید محبوبیتی 60 درصدی داشته است، بیش از آنچه که به نظر می‌رسد در حال شکل‌دادن به حزب دمکرات است.

این نشست‌ها و تماس‌ها در شرایطی انجام می‌شوند که حزب دمکرات که همچنان از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دچار سرگردانی است، به دنبال یافتن رهبری تازه است.

به نوشته این نشریه، حزب دمکرات در شرایطی که برای بازسازی خود تلاش می‌کند، با بحران هویت مواجه شده است و همچنان تلاش دارد که از دست دادن حمایت طبق کارگر سفیدپوست در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان ویسکاسنین را درک کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است