ارسال برق به دیگر کشورها از راه افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135416 منبع: پرینت

ترکمنستان از راه افغانستان به دیگر کشورها برق می فرستد.

در سفر رییس جمهور به ترکمنستان 7 موافقتنامه همکای در عرصه های مختلف میان دو کشور به امضا رسید.

به نقل از ریاست جمهوری، قربانقلی بردی محمدوف، رییس جمهور ترکمنستان در دیدار با محمد اشرف غنی در عشق آباد ضمن امضای چند سند همکاری در زمینه انتقال انرژی گاز گفته است که انرژی برق را به افغانستان و از طریق آن کشور به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد.

بردی محمدوف علاوه کرد که صادرات انرژی برق و همکاری‌های اقتصادی ضمن اینکه تقویت روابط افغانستان و ترکمنستان و ایجاد اشتغال را دربرخواهد داشت، باعث رشد و توسعه اقتصادی دو کشور نیز می‌گردد.

رییس‌جمهور ترکمنستان افزود که کشور اش برای پذیرش و آموزش محصلان افغانستانی در بخش‌های مختلف ظرفیت کافی دارد و دراین زمینه همکاری‌های خود را با افغانستان دوام‌دار حفظ خواهد کرد. وی همچنین رییس جمهور را برای اشتراک در مسابقات رزمی آسیایی دعوت کرد.

در این دیدار روسای جمهور دو کشور 7 موافقتنامه همکاری در بخش‌های علمی و تحصیلی میان دانشگاه های دولتی جوزجان افغانستان و مخدومقلی ترکمنستان، وزارت‌های خارجه دو کشور، وزارت های انرژی و آب دو کشور، صنعت قالین، ترانسپورت جاده‌ ای بین‌المللی، مکان عبور خط آهن بین‌المللی میان سرحد دولتی افغانستان و ترکمنستان و همکاری در سازمان‌دهی اماکن خط آهن آقینه_امام نظر در سرحد دولتی افغانستان و ترکمنستان، از سوی مقام های دو کشور به امضا رسید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکمنستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فرق بین سخنان لطیف پدرام وفاروق وردک در چه است ،چرا در مقابل سخنان لطیف پدرام قیامت برپا می گردد ،اما در مورد افشاه ای اسناد در عین موضوع سکوت اختیار می گردد ؟؟؟...
نگارنده: حسن علی

اکنون که پاکستان دارد دیواری آهنی بالای خط دیورند را به پایان می رساند ،ارگ چنان سکوت اختیار نموده است که گویا آب از آب نه جنبیده است ،اما وقت که آقای پدرام یک موضوع ختم شده تاریخی را در رابطه خط دیورند بیان کرد چنان غوغا بر پا گردید که اصلا در عصر حاضر تصوری آن نمی رفت از قبیل سنگ سار کردن ،دهن پاره کردن ،جاسوس بودن وصد ها تهمت دگر ، وخط دیورند را به مثابه ننگ وناموس دانستند و گفتند که برای کسی اجازه نمی دهند که در مورد ننگ وناموس دهن باز کنند ،حالا که پاکستان بالای این ننگ وناموس دیواری آهنی را تکمیل کرده است و فاروق وردک هم در همین راستا دست به افشای پشت پرده یک معامله کرده است ،پس چرا منکرین خط دیورند سکوت اختیار کرده اند .

>>>   هرکاری که به نفع افغانستان باشد پاکستان آنرا رد میکند واز ترکمنستان برق نمیخواهد

>>>   انتقال برق فقط ترانزیت آن به نفع اقتصاد ماست برق وانرژی زیربنای صنعت وآبادگری وتوسعه است .
شیوای بلخی

>>>   برای خود چای پخته نمیتواند برای دیگران آش می پزد اینها همه برق وصدرات خیالی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است