افغانستان هدف داعش پس از عراق و سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۶/۴/۱۳ کد خبر: 135436 منبع: پرینت

داعش در سوریه و عراق به شکست مواجه است آیا بعد از این شکست به تشکیل تروریسم مخفی و هسته‌های ترور در سراسر دنیا خواهد پرداخت آیا حضور و ادامه حیات آنها بعد از این افغانستان و آسیای مرکزی خواهد بود.

به باور من شکست داعش در سوریه و عراق پایان کار این گروه تروریستی نیست. در قدم اول دست به فعالیت ها و حمله های مخفی خواهد زد بعد از، از دست دادن مناطق کشورهای عربی بخاطر پنهان کردن توانایی‌های خود بازی را تغییر مسیر خواهد داد. گرچه دست دادن تعدادی از ولایت های که از سوریه و عراق در دست داعش بود می تواند شکست موقت حساب شود اما با توجه به ذات و سیاست‌های این گروه تروریستی داعش که با استفاده از ابزارهای موجود و با اغراق تمام سعی در ایجاد رعب و وحشت و بزرگ‌نمایی پیروزی‌های ناچیز خود خواهد کرد.

این گروه با داشتن جبهه‌های فعال در جنوب شرق آسیا، شمال آفریقا و همچنین افغانستان به احتمال فراوان با شکست و عزیمت کامل از عراق و سوریه ،عناصر خود را به یکی از این اماکن که "گزینه نخست افغانستان و ولایت خراسان" از محتمل‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود منتقل خواهد کرد و به شکل دهی منظم ولایت خراسان و همچنین انجام عملیات‌هایی همانند عملیات‌های این گروه تروریستی در عراق و سوریه مبادرت می‌ورزد.

از این رو افغانستان برای انتقال دیگر عناصر باقیمانده داعش در عراق و سوریه محیط مناسبی به شمار می‌رود که این کشور از دیرباز با مشکلات امنیتی فراوان، عدم اقتدار دولت‌های مستقر و همچنین فعالیت عناصر گروه تروریستی داعش با عنوان ولایت خراسان در این کشور محتمل‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

اگر افغانستان بتواند در حال حاضر هسته ای کوچک که این گروه در شرق کشور دارد آنرا محو و نابود نماید بعد از آن داعش به شکل مخفی به فعالیت اش ادامه خواهد داد. این زمانی ممکن است که امریکا در سرکوب داعش صادقانه عمل نموده و پاکستان نیز دست از حمایت و تروریست پروری بکشد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این هدف اصلی امریکا است بخاطر اینکه روسیه ناامن باشد رشد داعش در افغانستان موثرتر است از سوریه و عراق.شما وضیعت سمت شمال را نسبت به ده سال قبل وامروز مقایسه کنید این نتیجه انتقال ترورستان داعش توسط هلیکوپترهای جناب امریکا جان در طول همین مدت بود آینده تاریک در انتظار ما اقوام غیر پشتون خواهد بود اگ اقدامی جدی روی دست گرفته نشود و اتفاق به میان نیاید.

>>>   داعش طالب القاعده مجاهد چرا این مصیبتهامرحله ای بالای مردم افغانستان مییاید چرادر دیگرکشورها از این
مصیبتها وجودندارد آیامردم افغانستان چی گناه نابخشودنی رامرتکب شده اند که هیچ قابل بخشش نیست

>>>   منافقت امپریالزم را ببینید
روزنامه واشنگتن پست طی یک مقاله از تامین مالی و آموزش طالبان در افغانستان دولت آمریکا پرده برداشته است.
به گزارش واشنگتن پوست،در عین حال درین کتاب ایده های جهاد و شرح مفصل از انواع سلاح ها به چاپ رسیده بود. از همان زمان این کتاب برای آموزش کودکان افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.
رسانه اشاره میکند که طالبان " این کتاب های درسی را با حذف نام آمریکایی ها،بطور فعال مورد استفاده قرار داداند.
این کتاب الفبا برای سواد جهاد " است که به زبان های اصلی افغانستان — پشتو و دری چاپ شده بود.سپس این کتابها به افغانستان از طریق کانال های قاچاق ایجاد شده توسط سازمان سیاه رسانیده میش

>>>   رسانه ها خبر دادند که رهبر کشته شده داعش قبلاٌ کارمند ناتو در کوسووا بود

نشریه pronews.gr یونان می نویسد، کساوار لاودریم مهاجری یکتن از رهبران داعش در سوریه کشته شد.

قبلاً رسانه ها چندین بار خبر نابودی این تروریست را نشر نموده بودند.

این تروریست به نام ابو عبدالله الکوسووا نیز مشهور بود که او را قصاب نیز می گفتند. او شخصاً عیسویان، شیعه ها و علویان را سربریده است.

وزرات خارجه امریکا نام این غدار ظالم را درج لست تروریستها سال 2014 نموده است.

طبق گزارشات موثق، او با 6 محافظ اش توسط قوای هوا-فضائی روسیه در ادلب سوریه به قتل رسیده است.

طبق اطلاعات رسانه ها، مهاجری قبلاً کارمند ناتو در کوسووا بود
ر

>>>   تشکیل جدید داعش در ترکیه نماینده داعش درافغانستان است . به طریقه که سمت شمال امریکا را اورد. به طریقه که امریکا برای دوستم ادمکش - عطا چور و محقق بجه بریش را دستور میدهد که داعش را به بهانه که ما از دولت نا را ض هستیم .
رحیم از کابل جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است