رویدادهای سوریه در سه شنبه 13 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۲    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135440 منبع: پرینت

** وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای اردن را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد که اخیرا برخی از محله های شهر درعا را گلوله باران کرده اند.
دمشق خواستار مجازات کشورها و طرف های حامی تروریسم شد که اخیرا دست داشتن آن ها در اقدامات تروریستی جاری در سوریه کاملا آشکار شده است.

** بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار با یوسف العبسی اسقف مسیحیان روم کاتولیک انطاکیه گفت که ملت سوریه با اتحاد، وحدت و میهن دوستی خود جنگ و توطئه تروریست های تکفیری را به شکست کشاند.
وی هدف دشمنان از این جنگ را از هم گسیختن زیربنای اجتماعی همگون و متکامل جامعه سوریه دانست و نقش کلیسا در تقویت وحدت ملی در همه دوره ها و بویژه در دوران جنگ را ستود.

** برگزاری برنامه های دور پنجم مذاکرات سوری-سوری آستانه با شرکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد.
مذاکرات امروز دو جانبه برگزار می شود و هیات های شرکت کننده در گفت وگوها با یکدیگر در باره مسائل مربوط به آخرین وضعیت سوریه گفت وگو می کنند و فردا هم نشست عمومی با مشارکت همه هیات ها برگزار خواهد شد.

** به گزارش منابع محلی دو روز پیش (یکشنبه) نشستی میان نمایندگان دولت سوریه، روسیه و نمایندگان شهر جیرود در منطقه المزه شهر دمشق برای دستیابی به توافق نهایی و پیوستن این شهر به روند آشتی ملی برگزار شد.
نمایندگان شهر جیرود قرار است فردا پاسخ نهایی خود را به درخواست های دولت ارایه کند.

** جنگنده‌های ایتلاف آمریکایی امروز در جریان حملات هوایی خود در حسکه 9 نفر از غیرنظامیان سوریه را در روستای کشکش زیانات در ریف جنوبی الحسکه کشتند.
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی هفته گذشته نیز سه جنایت در حق سوری‌ها مرتکب شدند و روستای الدبلان و شهر المیادین و منطقه الصور در ریف دیرالزور حمله کردند که در پی آن بیش از 90 غیرنظامی سوری اعم از زن و کودک کشته و زخمی شدند.

** فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه (سنتکوم) اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه در تلاش برای آزاد سازی شهر رقه در شمال سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش موفق شدند با عبور از دژ الرافقه در اطراف بخش قدیمی رقه، وارد این منطقه شوند.

** شبکه خبری المیادین با انتشار یک گزارش تحلیلی با ارایه مستنداتی از ادعاهای آمریکا در حمله شیمیایی سوریه به منطقه خان شیخون به عنوان دروغی بزرگ پرده برداشت و افشا کرد که آمریکا و اختاپوس های اطلاعاتی آن، پیش از صدور فرمان ترامپ برای حمله هوایی به سوریه، می دانستند که اسد سلاح شیمیایی ندارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است