رویدادهای عراق در سه شنبه 13 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۳    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135441 منبع: پرینت

** نمایندگان پارلمان عراق به نشانه اعلام همبستگی با نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی، پیروزی اخیر و آزادسازی موصل را جشن گرفتند و اعلام کردند که پس از عملیات موصل، آزادسازی شهر تلعفر آغاز می شود.

** فالح الفیاض رییس تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و مشاور نخست وزیر در امور امنیتی این کشور امروز با انتشار بیانیه ای با تاکید بر این که دشمنان درصدد تخریب رابطه الحشدی ها با حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق هستند؛ به آگاهی کامل الحشد الشعبی از توطئه ها و چالش های پیش رو، همچنین آخرین مورد این توطئه ها در تحریف سخنان ابومهدی المهندس نایب رئیس تشکیلات الحشد الشعبی اشاره کرد.

** جاسم محمد الجاف وزیر مهاجرت عراق با صدور بیانیه ای از بازگشت حدود چهار هزار آواره عراقی به منازل خود در استان نینوا خبر داد.
سازمان ملل، کل آوارگان عراق را از اول ژانویه 2014 (شروع حملات گروه تروریستی داعش) تا 29 سپتامبر 2015 که این کشور با موج کم سابقه آوارگی ناشی از اشغال شش استان عراق توسط گروه تروریستی داعش مواجه شد، بالغ بر سه میلیون و یک صد هزار نفر عنوان کرده است.

** ابومهدی المهندس نایب رییس الحشد الشعبی عراق دیروز در نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در مشهد؛ با اشاره به هدف الحشدالشعبی مبنی بر حفظ وحدت و تمامیت ملی عراقی؛ نسبت به تهدید تجزیه این کشور هشدار داد.
وی نظرسنجی در مورد همه پرسی استقلال در کردستان عراق را نگران کننده دانست و گفت که دولت سعودی همراه با کشورهایی که از حزب بعث عراق حمایت می کنند به دنبال فعالیت در فضای سیاسی عراق به ویژه تهیه لیست های انتخاباتی هستند و با هدف تجزیه عراق در منطقه کردستان این کشور کنفرانس تشکیل می دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است