حضور داعشی‌های بدون ریش بین مردم موصل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135461 منبع: پرینت

یک مجله آمریکایی فاش کرد که صدها تن از عناصر تروریست داعش، با تراشیدن ریش و عوض کردن لباس، بین مردم موصل زندگی می کنند و مردم از ترس انتقام، آنها را لو نمی دهند.

مجله «دیلی بست» نوشت «سنان الجبوری» از مغازه داران منطقه «حی الاندلس» است، این منطقه که در موصل شرقی واقع شده، از ماه ژانویه از دست داعش آزاد شده است.

سنان الجبوری که به سبب تحولات منطقه، بیکار شده است، می گوید: دستکم 30 تن از جنگ جویانِ داعش، در حی الاندلس به سر می برند.

«زهیر الجبوری» عضو انتصابی دولت عراق در شورای شهر موصل نیز گفت: صدها تن از جنگ جویان داعش، هنوز در موصل زندگی می کنند و تنها تغییری که کرده اند، آن است که ریش خود را تراشیده و لباس خود را عوض کرده اند.

زهیر الجبوری، سخنگوی «بسیج نینوا» است. بسیج نینوا از سنی هایی تشکیل شده است که در موصل، با داعش جنگیدند.

وی تاکید کرد که عناصر داعش، همچنان در موصل «فعال» هستند و استفاده از عبارت «هسته های خاموش» برای نامیدن آن ها درست نیست، زیرا آنها فعال اند و هر از گاهی مرتکب عملیات تروریستی می شوند.

زهیر الجبوری توضیح داد: همه اعضای تشکیلات داعش، جنگ جو نیستند، شماری از آنان فقط اندیشه های داعش را تایید می کنند و با کمک های مالی از آن پشتیبانی می کنند. بنابراین داعش، به عنوان یک سازمان شکست خورد اما به عنوان یک گروه تروریستی هنوز شکست نخورده است.

سنان الجبوری نیز در این خصوص گفت: عناصر داعش، هفته گذشته به یک بازار محلی در موصل شرقی حمله کردند و کمربندهای انفجاری خود را در میان مردم و خریداران منفجر کردند. در همان هفته، 45 تن از این عناصر، به منطقه «حی التنک» در بخش غربی موصل حمله کردند و مردم غیرنظامی را کشتند. پیش از آن نیز 2 تن از افراد سرشناس موصل شرقی را کشتند و من تهدیدِ عناصر داعش را هر روز در موصل احساس می کنم.

وی افزود: مردم موصل، عناصر داعش را به مسوولان معرفی نمی کنند، زیرا از انتقامجویی این گروه تروریستی بیمنا کند. علاوه بر آن، فساد در موصل بیداد می کند و هر یک از جنگ جویان داعش می تواند با پرداخت 200 دالر به یکی از مسوولان، مدارکی به دست بیاورد که ثابت می کند هیچ ارتباطی به داعش ندارد و با داشتن این مدارک می تواند آزادانه در هر کجای عراق بخواهد تردد کند.

زهیر الجبوری نیز در این زمینه گفت: یکی از معضل هایی که در این زمینه وجود دارد آن است که بسیاری از افراد خانواده هایی که یکی از فرزندانشان عضو داعش بوده و کشته شده اند، همچنان به تفکرات داعشی باور دارند و ممکن است این تفکرات را به فرزندان خود نیز منتقل کنند.

زهیر الجبوری پیشنهاد کرد که برای پاکسازی موصل از عناصر داعش، نیروهای باید به جستجوی منطقه به منطقه موصل و گفتگو با تمام افراد منطقه بپردازند، آن گاه بازداشتگاهی موقت برای نگهداری از افراد مظنون ایجاد کنند و در مدتی محدود اقدام به انتقال این افراد به بازداشتگاه های بغداد کنند تا در آنجا از آنها بازجویی شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
موصل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است