اعضای مجلس نمایندگان متهم به اخذ رشوت شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135472 منبع: پرینت

وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ، در نوشته‌ای، اعضای مجلس نمایند‌گان را به گرفتن پول از نامزد وزیران حکومت متهم کرد.

به نقل از طلوع، عبدالباری جهانی، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ افشا کرده است که دو سال پیش ظاهر قدیر، عضو فعلی مجلس نمایندگان در یک مهمانی در خانه اش به او و دیگر نامزد وزیران گفته است که برای گرفتن رای اعتماد از مجلس باید به هر عضو مجلس 5 تا 10 هزار دالر پول بدهند.

جهانی می گوید که ظاهر در آن مهمانی بعد از این درخواست گفته است که " شما چه فکر می‌کنید؟ من همینطور مفت معاون اول مجلس نمایند‌گان شده‌ام؟ من برای تصاحب این چوکی، 370 هزار دالر مصرف کرده‌ام. برای گرفتن رای هر وکیل، از پنج تا ده هزار دالر ضرور است، با این حساب هر کاندید وزیر باید برای به‌دست آوردن رای اعتماد باید 50 تا 100هزار دالر مصرف کند."

این در حالی است که ظاهر قدیر این اظهارات را دسیسه ای ضد مجلس نمایندگان عنوان کرده و گفته است جهانی باید همان موقع این گفته ها را بیان می کرد و به چوکی اش محبت نمی کرد.

جهانی در نوشته اش تاکید می کند که از آن زمان تا اکنون، وضع حکومت و مجلس تغییری نکرده است و بیم آن می رود که رویدادهای گذشته باز هم تکرار شود.

جهانی، بیش از یک و نیم سال وزیر اطلاعات و فرهنگ بود و اکنون در امریکا به سر می‌برد. وی به علت آنچه که نداشتن صلاحیت‌های لازم در زمان وزارت و نیز پذیرفته نشدن دیدگاه ‌هایش در مقرری‌ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید، از مقام اش استعفا کرده بود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
عبدالباری جهانی
نظرات بینندگان:

>>>   بدا بحال کسانی که به این رشوه خوران رای داده اند رای دهندگان هم در جرم اینها شریک اند

>>>   حالا که کمیشن کاران به رخصتی میروند برای تهیه مصارف سفر های خارجی می خواهند وزرا را زیر فشار بیاورند که چند فیصد بودجه انکشافی مصرف شده؟؟

>>>   جهانی صاحب راست می گوید
اریائئ

>>>   متأسفانه .... ترین مردم در پارلمان جمع شده اند.

>>>   خوب است یک عادت ای .....های وطن فروش خوشم میاید وقتی پیسه یا قدرت برشان نرسه باز بلبل واری افشا میکنن. تا چه وقت خاک ای ملت مظلوم را میفروشید.

>>>   با احترام به جهانی صاحب وسپاس بیکران ازافشای موارد فساد درپارلمان افغانستان به نظر بنده دلیل استعفایش از سمت وزارت اطلاعات وفرهنګ یک کهولت سن ودوم عدم داشتن مهارت مدیریت معاصر بوده میتواند وشاید که برای توجیه استعفایش ازاثر همین دودلیل فوق ارګ را متهم به نه دادن صلاحیت وظیفوی نموده باشد. همه ما وشما جهانی صاحب را ازدور ونزدیک میشناسیم شخصیت نیک دارد وشاعر توانا است آما متاسفانه یک مدیر مدبر نیست ورهبری مقام وزارت مهارت رهبری ومدیریت را می طلبد

>>>   سلام.وکیل های پارلمان همه رشوت می گیرند. این بیسواد ها از کجا این قدر پول پیدا کردند. تجارت می کنند. از .... خود یک پالان خر نداشتن. همه این حکومت را همین دزد ها خراب کرده. در تلویزیون ببنی. بخدا دلت نمی شود. در یک کاسه همراه این جنایات کاران نان بخوری. کار های نامشروع را انجام میدهند. این صدا را برای شان میکنم. تاوان همه را خود شان اولاد شان پس میدهند. به خون ملت بازی می کنند. ای هیلی ارشاد را ببن شاید یک چوکی سفارت بیگرد. چادر پوشیدن اش مثل کسانی کی گو تشناب ها را می کشد.می پوشد. ضاهر قدیر قاچاق بر است. در راه خداوند هیچ کدام شان کار نمی کنند. دعا یتیم و بیچاره درپشت شان است. از دست همین ها زن ها مردم بی سرنوشت شدند...

>>>   این مطلب از لحاظ محاسبات ریاضی کاملاً اشتباه است؛ ؛؛ در صورت که حاجی ظاهر قدیر گفته باشد (برای بدست آوردن رائ اعتماد، کاندید وزیر لازم به پرداخت مبلغی 5000 تا 10000 دالر به هر عضو ولسی جرگه میباشد ) پرداخت شود.
249× 5000 =1225000 $
فرض بر این که % 50 اعضای این جرگه منصرف گردد ؛؛؛ که محال است ؛؛؛ این رقم تا گفته های محترم جهانی و حاجی قدیر یک تفاوت کلی موجود است.

>>>   پارلمان یا مرده گو خانه ومعامله گری خانه است واقعیت دارد صد در صد
اریائی

>>>   همین حاجی اقبال کاپیسا را ببین بسیار بی وجدان است قاچاقبر است از دزدان حمایت می کند در قتل های سیاسی ولایت دست دارد در تمام تقرری های ولایت مداخله می کند قواریش توپ فوتبال گشته از حرام خوری زیاد بخیر می کفد کدام روز انشاالله
با احترام
شیر شمالی دشمن خاینین خدمتگار مظلومین

>>>   آقای جهانی درست گفته
این پارلمان نیست بلکه خانه مفسیدین ، غاصبین و دزد خانه فاحشه خانه و هر لقب و اسمی که به آن بگذاری است.
خدا تمام این انسان های فاسد را محو و نابود.
ظاهر قدیر یکی از مفسد ترین انسان های روی زمین میباشدو در هیچ جای شک نیست.
ظاهر قدیر ....است . غاصب و مفسد هم است. خداوند مردم مارا از شرع این جنین انسان ها خلاص کند.
اسماعیل مشرقیوال

>>>   یکی و خلص!
در مجلس نمایندگان جزء بشردوست و آن عضو جوان که مجلس را ترک نموده، دیگران همه دزدان بی همه چیز اند، نه وجدان میشناسند نه....وس دارند حتی خدای شان استغفرالله "دالر" است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است