رییس جمهوری بولیوی تهدید به مرگ شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135487 منبع: پرینت

دولت بولیوی پیام های تهدید به مرگ علیه رییس جمهوری این کشور را محکوم کرد. این پیام های تهدید به مرگ بعد از حمایت و همبستگی اوو مورالس با مردم ودولت کوبا صورت گرفت.

به پرنسا لاتینا، 'گیسلا لوپز' وزیر امور ارتباطات بولیوی تهدید به مرگ اوو مورالس را در صفحه توییتر وی محکوم کرد. وی درکنفرانسی خبری عنوان کرد که پیام های تهدیدآمیزی در صفحه توییتر رییس جمهوری قرار داده شده و این تهدیدها از سوی راست‌گراهای افراطی است که هدف آنها توهین و بی اعتبار کردن وجهه رییس جمهوری است که در حال تقویت اتحاد و همگرایی تمامی کشورهای جهان است.

پیش از این اندکی پس از آنکه مورالس با مردم کوبا به دنبال تدابیر جدید دولت ترامپ علیه دولت و مردم هاوانا ابراز هم بستگی کرد، در شبکه های مجازی پیام های تهدیدآمیزی علیه وی مشاهده شده بود.

این مقام ارشد بولیوی در ادامه گفت که تحقیقات در مورد منشا این پیام ها علیه مورالس در جریان است.

پایگاه اینترنتی هرالد تریبیون نسخه آمریکای لاتین نیز به نقل از وزیر ارتباطالت بولیوی گزارش داد: 2 کاربر پیام های خشونت آمیزی علیه رییس جمهوری بولیوی در صفحه توییتر وی قرار داده اند. این پیام ها شامل تهدید مستقیم علیه جان اوو مورالس بوده است.

صفحه رسمی توییتری مورالس در آوریل 2016 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و 194 هزار دنبال کننده دارد. مورالس اخیرا در صفحه توییتر خود از ایجاد مانع و دیوار برای جلوگیری از مهاجرت انتقاد کرده بود. در مارس 2016 نیز دولت بولیوی از تهدیدها علیه مورالس در صفحه فیسبوک وی خبر داده بود.

دسامبر گذشته یک دختر 17 ساله با سفارت آمریکا در لاپاز تماس گرفته و داوطلب شده بود که در ازای تامین امنیت جانی برای وی و خانواده اش به مورالس حمله کند.

این در حالی است که سفارت آمریکا دولت بولیوی در مورد این تهدید هشدار داد اما مقام های بولیوی نتایج این تحقیقات در مورد این تهدید را اعلام نکردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بولیوی
مرگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است