همکاری های بی نتیجه برای مبارزه با فساد اداری
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135492 منبع: پرینت

امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره‌ مبارزه علیه فساد اداری و وزارت احیا و انکشاف دهات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، روز سه شنبه 13 سرطان 96 نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات و سید غلام‌حسین فخری، رییس اداره‌ عالی مبارزه علیه فساد اداری تفاهمنامه ای بمنظور راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌دهی مبارزه علیه فساد اداری امضا کردند که درانی در اینباره متذکر شد: این تفاهمنامه را به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ امانتداری و صداقت میان کارکنان و منسوبان وزارت احیا و انکشاف دهات، تغییر مثبت افکار عامه از طریق آگاهی‌دهی از ضررهای فساد و انتقال گسترده‌ مفاهیم موردنظر به مردم از طریق شوراهای روستایی، جلب همکاری و حمایت همه اقشار جامعه به ویژه کارکنان خدمات ملکی و شوراهای مردمی، در روند مبارزه علیه فساد اداری، امضا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که این وزارت، به دلیل اینکه 360 هزار عضو در شوراهای انکشافی دارد، می‌تواند از طریق آموزش‌دهی و راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی به آنان در همکاری با اداره‌ عالی مبارزه با فساد، برای کاهش فساد در جامعه و نهادهای دولتی کار کند.

بر بنیاد این تفاهمنامه، اداره‌ مبارزه علیه فساد اداری ملکف به رعایت موازین، ‌مقررات، پالیسی و استراتژی وزارت احیا و انکشاف دهات در هماهنگی با استراتژی اداره‌ مبارزه علیه فساد اداری، تهیه‌ مواد درسی و آگاهی‌دهی مربوط برای انتقال آگاهی‌های لازم به مشمولان برنامه‌ها، دریافت و توحید دیدگاه‌های ماموران برای استفاده بهتر در امر مبارزه علیه فساد اداری،‌ تدویر ورکشاپ‌ها، راه‌اندازی برنامه‌های مشترک آگاهی‌دهی عامه، قرارداد مواد درسی برنامه‌ها به وزارت احیا و انکشاف دهات و راه‌اندازی دو برنامه در یک ماه در تالار کنفرانس‌های وزارت احیا و انکشاف گردیده است.

همچنین وزارت احیا و انکشاف دهات در این تفاهمنامه مکلف به رعایت مقررات، فراهم‌سازی تسهیلات برای راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی، همکاری دایمی به منظور کاهش و محو فساد اداری از طریق بخش اطلاع‌رسانی این وزارت، راه‌اندازی برنامه‌های مشرک آگاهی‌دهی، ترتیب فهرست اشتراک‌کننده‌گان در برنامه‌های آموزشی شده است.

این در حالی است که این تفاهمنامه ها فقط در زمان امضا، برای طرفین محترم شمرده می شوند و پس از آن هیچ یک از این متعهدین به مفاد آن عمل نخواهند کرد چرا که خود آنان عامل فساد هستند و فقط برای جلب حمایت اقشار جامعه دست به چنین عملکردهای فرمالیته ای می زنند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت احیا و انکشاف
فساد اداری
نظرات بینندگان:

>>>   تا وقتیکه درادارات دولتی بی عدالتی وبی انصافی وجود داشته باشد هرگز فساد ازبین نخواهد رفت. مثلا دریک اداره چندین قسم معاش بنام های مختلف که درعینی اداره به یک مامور 8000 افغانی وبه دیگر 8000 دالرمعاش بدهید که درتاریخ حکومت داری جندین هذاره ساله این سرزمین این قسم حکومت داری نبوده وفعلا است. افسوس به این قسم زمامدارن فاسد وبی انصاف که به هیچ وجه قابل قبول به مردم نیست خداوند نیست ونابود بسازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است