رهبری مکاتب افغان_ترک نباید تغییر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135495 منبع: پرینت

شماری از وابستگان دانش آموزان مکاتب افغان_ترک در کابل جمع شده و به سپردن اداره این مکاتب به دولت ترکیه اعتراض کردند.

به نقل از بی بی سی، خانواده های دانش آموزان مکاتب افغان_ترک روز سه شنبه 13 سرطان 96 در یک نشست خبری از حکومت خواستند که اداره این مکاتب را به دولت ترکیه نسپارد. این خانواده های گفتند که به هیچ وجه اجازه نمی دهند که رهبری این نهاد آموزشی تغییر کند.

احمد فواد حیدری، معاون اداره مکاتب افغان_ترک در افغانستان می‌گوید تغییر رهبری این نهاد جفای بزرگی به حق دانش آموزان است و به معنای بسته شدن این نهاد آموزشی است.

مسوولان مکاتب افغان_ترک به این باورند که دولت ترکیه عمدا می‌خواهد روند آموزشی را سیاسی بسازد.

جنبش فتح الله گولن در سراسر جهان فعالیت های فرهنگی و آموزشی دارد اما پس از کودتای نافرجام ترکیه در سال گذشته، دولت ترکیه فتح‌الله گولن را متهم به طراحی این کودتا کرد و پس از آن در خصوص خارج شدن اداره این مکاتب از جنبش گولن صحبت هایی به میان آمده است.

اگر چه گزارش‌هایی از سپردن رسمی اداره این مکاتب به دولت ترکیه منتشر شد اما اکنون وزارت معارف کشور می‌گوید تاکنون تصمیم مشخص و رسمی در زمینه گرفته نشده است.

نزدیک به 14 مکتب افغان_ترک در ولایت های مختلف کشور فعالیت دارند که حدود 8 هزار دانش آموز در آنها درس می‌خوانند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مکاتب افغان ترک
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   جناب گلن که نماینده یک گروپ ۱۰۰۰ نفری و در همه کشور های مسلمان داری مکتب های دینی هست و جز درس افراد گرایی و مذهبی و شستشوی مغزی برای جوانان فکر دیگه ندارد مقدار پول برای شاگران و از شاگران مقداری پولی می گرفت و ترویج از دین می کند و این آقا که در امریکا زندگی مجلل دارد و دار و دسته اش ترویج دینی و کار های دیگه انجام می داد ریس جمهور تاجیکستان مدرسه دینی اش رو بست از تاجیکستان اخراج کرد و همین کار رو مردم افغانستان انجام دهند نگذارند جوانان شسشوی مغزی این گونه افراد بشه ،هر چیز از دانش و سواد میشه مردم افغانستان همچو سوادی رو ندارند که علیه حق مبارزه کند اینها علیه نا حق سالهای سال مبارزه کرده اند .

>>>   از دنیا خبر ندارند این ها کسانی استند که در زمان طالب ها هم اسامه را به امریکا ندادند حالا این لانه های جاسوسی گولن در تمام دنیا بسته شد لیکن از جهالت اینها استفاده نموده و درمقابل یک دولت و ملت دوست ترکیه افغانستان را دشمن میسازند. این شبکه جاسوسی از طریق تعلیم دادن به اطفال رجال برجسته دولت به آنها خودرا رسانده و از تمام امکانات مادی و معنوی شان استفاده نموده همچنان از اطاق خواب های شان هم فلم برداری می نمایند.این ها آنقدر عقل ندارند که اصل موضوع را درک نمایند و کورکورانه از این لانه جاسوسی دفاع می نمایند.
تزفکر

>>>   مردم باید خوشحال باشند اینها بودند که در منطقه ترک نشین افغانستان با نیرنگ مامورانشان را در قالب مولا بینشان افکار وهابی رواج می دادند و سر از زنان و کودکان جدا می کردند وای از مردم نادان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است