حکومت قوم گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۶/۴/۱۴ کد خبر: 135506 منبع: پرینت

دولت به محض اینکه در ارگ جابجا شد یک سری گرایشات منحط قومی شروع شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)،رحمت الله بیژن پور، استاد دانشگاه، در برنامه «تحول» معتقد است حکومت شدیدا قومیت گرایی را سرلوحه کار خود قرار داده است و بیان داشت: ایتلافی که برمحور هویتی تاجیک، ازبک و ترک تبارها شکل می گیرد، قومی است. در این صورت کرنش ها به واکنش ها تبدیل خواهد شد.ارگ گرایشات مطلق قومی گرایی دارد که شکی و کتمانی نیست.

وی افزود: افغانستان، داشت آهسته آهسته به سمت همگرایی اقوام نزدیک می شد که نمونه اش در مساله انتخابات شاهد بودیم و اما متاسفانه پیامد آن معکوس شد و دولت به محض اینکه در ارگ جابجا شد یک سری گرایشات منحط قومی شروع شد. افغانستان یک جامعه چندقومی است و طبیعی است هر کسی کوشش می کند که مساله را تا حد قومی تنزل بدهد و انعکاسش در جامعه منبعث خواهد شد و مردم تاثیرات آن را خواهند دید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
قومگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت قومی هیچ معنای ندارد و خلاف ارزش های اسلامی و انسانی است .
حبیب الله یوسف زی

>>>   یوسف زی صاحب درست فرمودید

>>>   Qasani
39 minuten ·
..
جمع آوري موانع كانكريتي، يك اقدام نمايشي است!
به گونه مثال: چند روز پيش شهردار كابل از گردآوري موانع كانكريتي از اطراف ساختمان پارلمان سابقه ياد كرد؛ اما دقايق پيش از اين مسير گذشتم، تمام كوچه هاي منتهي به پارلمان سابقه و اطراف وزارت تجارت با موانع كانكريتي بسته است.

>>>   راستی که قومگرایی به ارمان سرا ارگ وحلقات فتشیستی است.دیده میشود که چپ وراست از یک قوم مشخص باهم هیچ اختلافی ندارند بلکه همه یکی شدند درحالیکه دیروز بخاطر عقیده یک دیگر را میکشتند دزمان حفیظالله امین بخاطر نماز گذاری دیدیم که اشخاص کشته شدند وهم از ظرف احزاب راستی خصوصن حزب اسلامی شخی که ریش خودرا تراشیده, یا معلم بود یا افسر بود ازموتر پایین وتیرباران شدند وهم صدها نفر درخانه شان شب هنگام ترور شدند بنام کافر واین وآن . اما امروز آن افراط کاری ها چه شد که شهنواز تنی گلاب زوی رشید آرین ملاعمر ملا منصور ملا هیبت الله ملا حقانی ها با این به اصطلاح کمنست های تند رو واسلام گراهای تند رو همه باهم یکیبور اتمر واحمد زی بخاطر حفظ وبقای تک قومی یکی شدند نه کافر اند نه مسلمان .پشتون بودن هز همه بالاتر است.این است نمونه قومگرایی فاشیستی که همه با چشم باز میبینند وشاید عینی اند.درحافظه تاریخ برای همیشه ثبت شد.
بااحترام عبید الله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است