امنیت پروژه انتقال گاز ترکمنستان باید تامین شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۱    ۱۳۹۶/۴/۱۷ کد خبر: 135619 منبع: پرینت

پروژه پای پلان انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هندوستان نقش بسیار مهمی در تامین صلح و ثبات و انکشاف اقتصادی افغانستان و منطقه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی وردک آگاه مسایل نظامی، در برنامه «نگاه» گفت: حدود چهل سال است که جنگ در افغانستان جریان دارد و بنیان های اقتصادی افغانستان، بر اثر جنگ، به هم ریخته و پاشیده است،بنابراین یک شانس است که افغانستان، در راستای اقتصاد کمک شود. این امر باعث می شود که هم افغانستان پول به دست بیاورد و هم گاز مورد نظر خود را بتواند استفاده کند. اما این به شرطی اجرا می شود که دشمنان و حریفان افغانستان ما را در آرامش بگذارند.

وی، در ارتباط با محافظت از طرح گاز ترکمنستان بیان داشت: در حال حاضر کوشش دشمنان افغانستان است تا موانع امتداد این پلان را در داخل افغانستان ایجاد کنند و این زمینه را ایجاد کنند تا از این فرصت، استفاده جویی کنند و سود ببرند.

وردک گفت: مصونیت این کشور برای ما مهم است و برای مصونیت پروژه، ما باید این فکر را در ذهن خود داشته باشیم، تا در ساحاتی که این پای پلان به سمت افغانستان می گذرد، باید فرد فرد ما محافظت آن را به عهده بگیریم. تا بتوانیم از امتداد این پای پلان اقتصاد خود راتقویت کنیم تا برخی از مشکلاتی که در زندگی افغان ها وجود دارد را رفع شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتقال گاز
ترکمنستان
نظرات بینندگان:

>>>   در سال های هشتاد میلادی در شوروی تحصیل میکردیم . برای ما یک اطاق در لیلیه داده شده بود و ما سه نفر افغان در یک اطاق بودیم و در اطاق نه تیب داشتیم و نه را دیو و نه تلویزیون.
یک هم اطاقی ما دلش خیلی غصه کرده بود گفت:
سال بعد که بخیر افغانستان رفتم یک تیپ( تیپ ریکاردر) میارم. اما کسی حق ندارد که دست بزند.
در همین حال هم اطاقی دیگر ما گفت که والله اگه مه بانم، حتمأ دست میزنم.
او میگه تو اجازه نداری، اما ای میگه که والله اگه بانم، حتمأ دست میزنم.
هرودیشان یخن به یخن شدند و در کله و کاپوس یکدیگر با مشت میزدند.
بلاخره مههردویشان را از هم جدا کردم و گفتم: چه میکنید؟ تیب هنوز درک نداره و شما دیوانه ها در کله و کاپوس یکدیگر میزنید.
حالا پروژه انتقال گاز ترکمنستان هنوز در شاخ آهو است و در افغانستان هنوز یک متر چقوری برای پایپ لاین گاز کنده نشده است، وقت تشکیلات یک فرقه چند هزار نفری را با معاش و اعاشه و اباطه که مصارف آن سالانه چند میلیون دالر خواهد شد، در نظر گرفته اند و سر از فردا معاش یک ساله پیشکی آنها را نیز از بودجه دولت برایشان حواله خواهند کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است