رویدادهای سوریه در یکشنبه 18 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۱۸ کد خبر: 135652 منبع: پرینت

** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در جلسه کابینه این رژیم ضمن ابراز امیدواری از این که روسیه و آمریکا خواسته های تل آویو را در خصوص جنوب سوریه در نظر دارند، درباره تثبیت حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه در زمان آتش بس ابراز نگرانی کرد.

** یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه یورش بامداد امروز گروه تروریستی جبهه النصره به نیروگاه برق الزاره در 30 کیلومتری جنوب شهر حماه را دفع کردند.
از سوی دیگر در استان حمص نیز یگان های ارتش سوریه یورش گروهی از تروریست های داعشی به مقرهای نظامی ارتش در اطراف روستای مکسرالحصان در شرق این استان را ناکام گذاشتند.

** رییس حزب سوسیالیست العمل مصر، معتقد است که آمریکا نه تنها با تروریسم در سوریه مبارزه نمی کند، بلکه از تروریست ها حمایت هم می کند.
احمد ادریس با اشاره به این موضوع که بمباران های ایتلاف آمریکایی در سوریه، تروریست ها را هدف قرار نمی دهد بلکه زیر ساخت های این کشور را نابود و از گروه های تروریستی هم پیمان خود پشتیبانی می کند، گفت که سوریه نه تنها در مقابل گروه های تروریستی ایستاده است بلکه با توطئه نظامی و دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورها بویژه آمریکا نیز باید مقابله کند.

** ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با تاکید بر ادامه همکاری کشورش، ایران و ترکیه به عنوان بانیان مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، گفت که
با تکیه و کاربرد تجربه مثبت به دست آمده و اتکا بر حسن نیت ایران و ترکیه و البته دولت بشار اسد در سوریه می توانیم گام های بعدی را برای حل مسایل این کشور برداریم.

** اچ.آر مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه ای، توافق صورت گرفته برای ایجاد مناطق عاری از درگیری در سوریه را گامی مهم در راستای اهداف مشترک ارزیابی کرد.
آتش بس سوریه در مناطق درعا، قنیطره و سویدا تحت نظارت آمریکا، روسیه و اردن عملیاتی خواهد شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است