چرا خیابان های آلمان به آتش کشیده شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۶/۴/۱۹ کد خبر: 135664 منبع: پرینت

طی روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم آلمان تظاهرات هایی شرکت کرده و مخالفت خود با نشست گروه 20 در هامبورگ را اعلام کردند؛ برخی از رسانه‌ها تعداد تظاهرات گنندگان را 100 هزار نفر اعلام کرده‌اند.

با اینکه نشست گروه 20 به پایان رسیده است ولی باز هم آتش اعتراضات خاموش نشده است و از گوشه و کنار ندای تجمع ها به گوش می رسد.

این اعتراضان در چند روز گذشته آنقدر جدی و بعضا وحشتناک شده بود که برخی رسانه ها، خیابان های آلمان را به صحنه جنگ تعبیر کردند.

وزیر دادگستری آلمان نیز اقدامات سخت علیه خشونت طلبان را اعلام کرده است و آن ها را اراذل و اوباش و مجرم نامیده است. وی اعلام کرد که دولت مشروعه با همه سختگیری لازم به این گونه اقدامات واکنش نشان می دهد.

ولی خب سوال اینجا است که چرا مردم آلمان به خیابان ها ریختند و مطالبه آن ها چه چیزی بود؟ چرا رسانه ها و مسئولین آلمانی از آن ها به عنوان عده ی کمی خرابکار یاد کردند که لایق برخورد سلبی هستند و هرگز به انگیزه اعتراض آن ها اشاره ای نشد؟

به نظر می رسد که اعتراضات پیش آمده در آلمان دو دلیل می تواند داشته باشد. اول انتقاد شکلی به این نشست و دوم انتقاد ماهوی یا محتوایی.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
هامبورگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است