شباهت های دیوانگی قذافي لیبیا با قذافی افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۱    ۱۳۹۶/۴/۱۹ کد خبر: 135696 منبع: پرینت

قذافي افغانستان
امروز وقتي حكم رياست جمهوري مبني بر انتقال صلاحيت هاي وزارتخانه ها به كميسيون اصلاحات اداري را مرور مي كردم و كودتاي غني عليه نهادهاي دولتي را مي ديدم، از خود پرسيدم اين كار از نويسنده كتاب "بازسازي دولت هاي ورشكسته" مگر بعيد نيست؟
كسي كه تيوريسين بازسازي دولت هاي ناكام است چطور مي تواند چنين غلطي كند؟

غرق همين انديشه بودم كه يادم آمد در عالم سياست از ديوانه هاي كتابدار بهراسيد. قذافي نويسنده "كتاب سبز" بود. خود را فيلسوفي مي دانست كه بنيانگذار نوع جديدي از نظام سياسي در عالم است. خود را برتر از ماركس، كانت، افلاطون و ارسطو مي خواند. ميليون ها دالر هزينه كرده بود تا انديشه سبز خود را به دنيا آموزش دهد. اما چه انديشه اي؟! انديشه يك ديوانه!

غني، از نگاه روانشناختي، شباهت هاي بسياري با قذافي دارد: هر دو بد خلق، بي نزاكت، مغرور و خودبرتربين. قذافي وقتي وارد اجلاس سران دنياي عرب مي شد با بي نزاكتي تمام به روي سران كنفرانس اسلامي تف مي انداخت، مسخره شان مي كرد و نشست را به گند مي كشيد.

گزارش خليل رومان از نشست هاي كابينه در دوره رياست جمهوري كرزي را بخوانيد، خواهيد ديد كه غني در ديوانگي هيچ چيزي كم تر از قذافي ندارد.

مي گويند غني وقتي در نشست كابينه حضور مي يافت، چنان بر ميز مي كوبيد كه همگان جلسه را ترك مي گفتند. در يكي از همين جلسات بود كه محمد محقق مجبور شد وزارت پلان را ترك بگويد.

غني و قذافي شباهت هاي بسياري دارند، اما مهمترين شباهت شان در ديوانگي و نويسندگي، و در عين حال، گروگانگيري سرنوشت يك ملت است.
از ديوانه هاي كتابدار بهراسيد. قذافي اگر ليبيا را به جنگ داخلي كشاند و تباهش كرد، غني هم افغانستان را ويران خواهد كرد؛ اگرچه سرانجام سرنوشتش خشبيه قذافي رقم خواهد خورد.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قذافی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   گارد های محافظ قذافی دختران باکـره بودند قذافی بعضی سغرهای کوتاه رابا شتر می پیمود خیمه می افراشت
ر

>>>   هر شخصی که قذافی را با اشخاصی مانند غنی و عبدالله که به گفته عوام "جو دو خر را جدا کرده نمیتواند" ، مقایسه میکند باید بر توازن عقلی خود "شک" کند!!!!

>>>   Haroon Amirzada
پشتونیزم و قطب بندی های قومی

مکتب پشتونیزم که در دامان استعمار کلاسیک انگلیس در قرن ۱۹ تولد یافت و در بستر استعمار نو به بلوغ سیاسی رسیده است استفاده از اختلافات قومی بزرگترین کارت بازی آن است. قطب بندی های قومی برای پشتونیرم
یک فرصت طلایی برای بهره برداری سیاسی و حکمروایی است.
غنی احمدزی متفکر نیو پشتونیزم و دست پرورده استعمار نو بدون از کارت قومی و دامن زدن به اختلافات میان درانی و غلجایی ، پشتون و غیر پشتون هیچ ابزاری برای حکمروایی ندارد. او بقدری بی کفایت و بیسواد سیاسی در مدیریت کشور است که به اصطلاح عوام حتا قادر به "تقسیم جو میان دو الاغ" نیست. اما به برکت قطب بندی های قومی او بحیث قهرمان آرمانهای کوچی های غلجایی تبدیل شده است.

به برکت همین قطب بندی های قومی است غنی احمدزی که خود کلمه ای خود را خوانده نمی تواند با خانم یهودی نژادش بر سر ۳۰ میلیون مسلمان و مجاهد حکومت می کند. اگر قطبندی های قومی نمی بود آیا او می توانست گلبدین تندرو اسلامی و جهادی را بحیث بازوی غلجایی در خدمت خود استخدام کند؟
اگر قطب بندی های قومی نمی بود آیا گلبدین جنایتکار می توانست با بسیار گستاخی و بیشرمی و با اعتماد به نفس از آغوش آی اس آی به کابل مظلوم بر گردد؟
اگر قطب بندی های قومی نبود آیا بازار دلالان قومی غیر پشتون تا این حد گرم میشد؟
با کمال تاسف قطب بندی های قومی باعث شده که همه جنایتکاران و مافیا و مزدوران خارجی گل سر سبد هر قوم تبدیل شوند.
قطب بندی های قومی باعث شده همسایگان آزمند و قدرت های بزرگ سر نوشت کشور را در دست خود بگیرند.

چگونه می توان قطب بندی های قومی را شکست؟

قطبندی های قومی زمانی شکسته می شود که مکتب پشتونیزم ویران شود و این را به جز از پشتونهای وطن پرست و بی تعصب هیچ گروهی دیگری کرده نمی تواند. با ویرانی مکتب پشتونیزم بازار دلالان قومی تاجیک، ازبیک ، هزاره نیز از رونق می افتد.
با شکستن پشتونیزم کمر استعمار نو و مداخلات خارجی در افغانستان نیز شکسته میشود. در نتیجه افغانستانی واحد بحیث یک ملت متحد ظهور خواهد کرد.

>>>   درین هیچ شکی نیست دیوانه ها روزی تداوی میشوند ولی این دیوانه تداوی ندارد و ای به حال خانم بیچاره اش که یکعمر با چنین دیوانه زندگی دارد ولی امید است مردم به زودی از شر این دیوانه رهائی یابند

>>>   بیتفاوت است این قبیلوی ها در غرب ویا در بیرون کشور چه میگویند۰ وقتی داخل کشور آمدند و باز هم لنگی قبیله را بر سر زدند مثل همان مثال معروف میشوند که خر عیسی گرش به مکه بری چو بیاری باز همان خر باشد۰

>>>   قزافی هم مانند غنی تنها به یک قشر فرسوده از هم تباران خود نگاه میکرد ما مردم افغانستان بجای معلومات دقیق فقد هوایی هوایی انداخت میکنیم درد که مردم لیبیا از قزافی فاشیست داشتند هنوز هم رنج آنرا میکشند . شما رفته با خود لیبیایی ها صحبت کنید و وقتی راجع به چیزی معلومات ندارید لازم نیست دست به شایعه پراگنی بزنید و دروغ بگویید . چنانچه داکتر نجیب را هم بعضی ها قهرمان خطاب میکنند در حالی که از جمله ۲۴ وزیرش ۱۸ وزیر اش از پکتیار بود و همه جاعل و نادان تنها خوبی که داشتند اوغان بودند و هم تبار خود نجیب گاو. غنی سفاک هم کم از نجیب در قوم پرستی و تعصب نیست.

>>>   هرچه بود او خود بزرگ شد وبه نیرو وبازوی خویشتن به قدرت ومکنت وسلطنت رسید حکمروای وحکومتش مورد تاید یک بخش از ملتش بود حد اقل نصف دین را قبول داشت وبه ان اندازه ای که مومن بودعالم ودانا بوددارای زن ویا زنهای مسلمان بوداقتصاد کشورش را رونق داد به اشاره ای بیرونی ها نیامده بود وبه زور دیگران قرمان نمی راند اما این {غین}از سالها قبل برای تمثیل تربیه وبزرگ شده بود سوار به مرکب بیگانه ها داخل کشور گردیدچند صباحی در پشت پرده نمایندگی خارجی ها را بر عهده داشت تا نوبت خودش رسید در واقع با اوردن او خارجی ها کشور وملت مارا به سخریه گرفتند وگرنه مزدوران اگاه وهوشیار مانند کرزی وقاضی القضات پیشین وجلالی و... بسیار داشتند ولی انها میخواهند تا این ملت قهرمان و کشور مرد خیز ومقاوم وازادیخواه را خوار وذلیل نماید وبا نصب نمودن پاین ترین افراد خودبه جهان نشان دهند که میتوانند تا این درجه یک قوم وملت را بی ارزش سازند وقذافی از یک نگاه با اسیران ودربند های ما قابل مقایسه نیست چون بلاخره اورا به پایان کشیدند واینها را بالا می برند
محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   ما با غنی افتخار می کنیم اما افسوس به نا نیکه میضی سادیزم ستمی ویا وحشت شجاعی را دارند اظهارات عضو پارلمان ايران حميد رضا فولادگر در مورد افغانستان و ريس جمهور غني:
ذكرات آقاى حميد رضا فولادگر نماينده اصفهان در مجلس شوراى اسلامى ايران به مسئولان اجرائى آن كشور:
برجام ما را مدهوش ساخته بود. آنقدر غرق سرور و شادمانى برجام شديم كه تهديد بناى گوش خود مانرا فراموش كرديم. اين آقا را دست كم گرفتيم و در مهار اش تعلل ورزيديم. ايشان شبيه وطن پرستان دو آتشه نازى است. او طرح هاى دست و پاگير براى كشور هاى همسايه دارد. با سال ها تجربه كار در بانك جهانى، اشرف غنى چالش ها و ضعف هاى كشور هاى همسايه افغانستان را درك نموده و با تمام قوت بر نقاط ضعف همسايه ها فشار وارد مى كند.
حال چه بايد كرد؟ بنظر بنده ايجاد تنش در داخل خاك افغانستان يكى از راه های جلوگيرى زياده خواهى رياست جمهورى افغانستان است. بر ايران و پاكستان است تا تنور جنگ را در افغانستان گرم نگهدارند تا از لجام گسيختگى و طرح هاى بلندپروازانه اشرف غنى كاسته شود. جنگ در افغانستان اين مرد را به زانو در مياورد و انتقاد مخالفين سياسى اش او را مجبور به تسليمى مى نمايد.
مهره ها و جريانات متعهد به ما بايد در افغانستان تقويت شوند تا بر طبل مخالفت با اشرف غنى بكوبند و نگذارند او فرصت خلق و ابتكار طرح هاى توسعوى را پيدا كن.

ند

>>>   نظام متمرکز یعنی: ریس جمهور باش، هرچه گفتی بگو، هرچه خواستی بکن 🤐🤑😡
غنی را دیدید؟

>>>   جالب است !
صفحهء شبكهء اطلاع رساني افغانستان ، حالا به دريچه و صحنهء عقده كشايي ها تبديل شده است . گاهي شهيد ثاقب و منجم زاده ؛ بر غني ميتازند و گاه هم هارون اميرزاده بر تماميت يك قوم ميتازد . به نظر من اقاي غني ، خدمتگار مردم نجيب افغانستان و يك افغان وطندوست است و از جانبي ، درايت ، علميت و صلاحيت اصلاح نظام كشور را هم داراست ، اما حيف كه " لاي خورك " ها او را آرام نميگذارند و طفيلي هاي دههء هفتادي بخاطر منافع غير مشروع خود شان ، حكومت را تضعيف و تخريب كرده و شخصيت كشي ميكنند. زنده باد اشرف غني !
پاينده باد افغانستان !
شرمنده باد دشمنان افغانستان - اعم از گونهء داخلي و ياخارجي آن !
باهر كمال ، اندكي ديوانگي خوش است
گيرم كه عقل كُل شده يي ؛ بي جنون مباش !

>>>   دیوانه تنها ضرر رسان بخودش است اما وای از دیوانه ای که ضرراش بیشتر بمردم مظلوم ماست و نفع بخود و اقارب اش .

>>>   قذافی مرد مبارزِ که علیه استعمار و ایمپریالیزم جنگ کرد و کشورش را آزاد ساخت و کشور فقر زده را به یک کشور متمدن و متمول تبدیل کرد.
اشرف غنی مردی که از جوانی تحت تربیت CIA آمریکا قرار داشت چهل سال دور از وطن بود و ٔبر مردم تحمیل شد و امروز افغانستان را دّر گرو یک قوم گرفته و به قهقرا و بدبختی سوق میدهد. مگر میشود این دیوانه را با قذافی که خود را فدای مردم ناسپاس خود کرد، مقایسه کرد؟ من با کامنت دوم همنظر هستم کسی‌ که اشرف غنی متعصب را با قذافی مقایسه می‌کند، باید به درایت عقلی و توان تحلیلش شّک کرد.

>>>   نظام متمرکز یعنی دیکتاتوری و مخصوصن دراوغانستان یعنی دیکتاتوری یک قومی۰

>>>   قذافی مستبد بود ولی باتمام وجود برای کشورش خدمت میکرد، اومیخواست ارزش پول کشورش را در رتبه سوم جهان قرار دهد که انبار طلای آن را برای پشتوانه اش دیدیم، او آدم ظالم ولی خدمتگزاربود، تشبیه آقای غنی را به قذافی توهین به قذافی است، میان قذافی عاقل وغنی پوچ چه وجه تشابهی؟!!! لطفا درمورد قذافی بیشتر تحقیق کنید، یکی ازروسای اروپایی دست قذافی را هنگام ملاقات بوسید، اما قذافی ماکجا؟ دهن گنده ولایق دمبه؟!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است