رویدادهای سوریه در دوشنبه 19 سرطان 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135699 منبع: پرینت

** نخستین جلسه دوجانبه هفتمین دور گفت و گوهای سوری - سوری در ژنو میان هیات مذاکره کننده دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری با دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد.
در این دور از نشست صلح ژنو قرار است در خصوص چهار موضوع اساسی از جمله قانون اساسی، دولت انتقالی، انتخابات و مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو شود، اما تاکنون جزییاتی از این نشست منتشر نشده است.

** یگان های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت با آغاز عملیاتی برای سرکوب گروه تروریستی داعش در شرق استان سویدا؛ پس از به هلاکت رساندن شماری از عناصر تروریستی، بر چند روستا و ارتفاعات مهم این منطقه مسلط شدند.

** گزارش روزنامه الوطن به نقل از 'زاهر حجو' رئیس پزشکی قانونی سوریه، از کشته شدن دست کم 11هزار و زخمی شدن 43 هزار تن در جریان حملات موشکی، خمپاره ای و جنایت آمیز گروه های تروریستی طی سالیان گذشته در شهر حلب حکایت دارد.
به گفته حجو، متوسط مرگ و میر در حلب به 150 تن در روز رسیده است.

** جان باس سفیر آمریکا در ترکیه، با اشاره به حملات توپخانه ارتش ترکیه به مواضع حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) در شمال این کشور، گفت که ترکیه به طور قطع حق دفاع از خود را دارد ولی در حال حاضر اولویت باید عملیات آزادسازی رقه باشد.
ترکیه ضمن اعزام نیروی نظامی و تجهیزات به مرزهای کیلیس مقابل کانتون عفرین در شمال سوریه که در کنترل نیروهای کردی ی.پ.گ قرار دارد، چند روز پیش این منطقه را گلوله باران کرد.

** بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه امروز در مقاله منتشره در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، با نگاهی به بحران های موجود در خاورمیانه، هدف غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین بردن آثار تاریخی و تمدن کشورهای عربی و تبدیل آن ها به رعیت های ناتوان از تشکیل نظام های سیاسی واقعی و دست یافتن به جایگاه شایسته منطقه ای و بین المللی توصیف کرد.

** بنا بر گزارش منابع خبری، در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به رقه طی 48 ساعت گذشته دستکم 23 غیرنظامی کشته و 46 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.
اخیرا ناظر حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات نیروهای کرد سوریه در شهر رقه، دستکم 224 غیر نظامی سوری در این شهر در بمباران ایتلاف آمریکا کشته شده اند.

** جنگنده های نیروی هوایی روسیه با هماهنگی اتاق عملیات مشترک ایران، عراق، سوریه و روسیه، مواضع گروه تروریستی داعش در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه را بمباران کردند که در جریان این عملیات 13 سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش به هلاکت رسیدند.

** ساکنان استان مرزی قنیطره سوریه در یک تجمع اعتراضی اعلام کردند که بلندی های اشغالی جولان، سرزمین سوری و عربی است و همچنان سوری و عربی باقی خواهد ماند و دوران اشغالگری آن به پایان خواهد رسید و به آغوش سوریه بازخواهد گشت.
رژیم صهیونیستی از سال 1967حدود یکهزار و 200 کیلومتر مربع از خاک سوریه در بلندی‌های جولان را اشغال کرده است.
510 کیلومتر مربع از بلندی های جولان نیز تحت حاکمیت سوریه قرار دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است