مطبوعات جهان درباره نشست هامبورگ چه نوشتند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135717 منبع: پرینت

اجلاس سران گروه 20 که به مدت دو روز وتحت تدابیر شدید امنیتی در هامبورگ آلمان جریان داشت، در رسانه های بزرگ بین المللی بازتاب های گسترده و زیادی داشت و این رسانه ها به سبب نوع نگاه و سیاست های رسانه های خود بصورت متفاوت به آن نگاه کردند.

نشست سران گروه 20 که شامل 19کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزیا، ایتالیا، کانادا، جاپان، کوریای جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا می باشد، طی روزهای 16 و 17 ماه سرطان برگزار شد.

نشریه اشپیگل آلمان باتهیه گزارشی درباره واکنش رسانه های بین المللی به این نشست، بازتاب این نشست دراین رسانه ها راآورده است که در زیر می آید:

** لوفیگارو - فرانسه:
'لو فیگارو' نشریه فرانسوی، انفعال رییس جمهوری آمریکا را درباره مسایل جهان به ویژه مسایل مربوط به سوریه و کوریای شمالی را محکوم می کند . که به این ترتیب هیچ چیز در این نشست درهامبورگ تغییر پیدا نکرد.
این روزنامه می نویسد:'دونالد ترامپ در حال حاضر تمام مسایل جهان را از حالت ایده آل خود تغییر داده ومی توان گفت وی اروپایی ها را عصبانی کرده است.او آنها را متقاعد کرده است که باید دوباره با هم متحد باشند و باید درباره امنیت خود نگران باشند.

**تلگراف - هالند:
نشریه'تلگراف' هالند، درباره مخالفان و معترضان به نشست جی 20 نوشته شده است:'آزادی تظاهرات حق مهم مردم است که باید مورد حمایت قرار گیرد، اما مشکل اینجا است که در هامبورگ معترضان و مخالفان این نشست به شورش پرداختند و بنابراین حق استفاده از زور برای دولت محفوظ است. در واقع آنها به شورش و تخریب اموال دیگران پرداختند و سبب ایجاد مشکلات جدی شدند. این به معنای از بین رفتن دمکراسی و حاکمیت قانون است.'

**آبزرور - انگلستان:
نشریه انگلیسی'آبزرور'درباره نقش ریاست این نشست به بحث پرداخته و نوشته است آنگلا مرکل باید به عنوان رهبرجهان غرب به جای دونالد ترامپ درنظر گرفته شود. اگر چه بطور سنتی معمولا رییس جمهوری آمریکا نقش رهبر غرب را بر عهده دارد ، اما برای بسیاری، مرکل عملا به رییس در اروپا و پرچمدار سیاست پیشرو تبدیل شده است و نقش ناجی را بر عهده دارد.

**ساندی تایمز - انگلستان:
روزنامه ساندی تایمز نیز در باره دونالد ترامپ نوشت: رییس جمهوری آمریکا با تصمیم خود، درباره خروج از معاهده تغییرات آب و هوایی پاریس و در نشست جی 20 هامبورگ، توسط همتایان خود در این نشست طرد شده است .وی باید از شی جین پینگ رییس جمهوری چین بیاموزد که به عنوان قهرمان جهانی شدن محسوب می شود.
'ساندی تایمز' از نقش صدر اعظم آلمان به عنوان نقشی حیاتی نام می برد و می نویسد وی توسط برخی به عنوان رهبر واقعی جهان مورد ستایش قرار دارد.

**لارپوبلیکا - ایتالیا:
روزنامه ایتالیایی'لا رپوبلیکا'درباره دیدار پوتین و ترامپ می نویسد این یک بازی بود و بین این دو کشور ترس فوق العاده ، سوء ظن و بی اعتمادی وجود دارد.
دونالد ترامپ در سخنرانی خود در ورشو، پوتین را متهم به رفتارهای بی ثبات کننده در اوکراین و سوریه کرد.

**پرس - اتریش:
نشریه 'پرس' اتریش به اروپایی ها درباره شرکای جدید با پتانسیل ناامن کننده هشدار داد و نوشت:'چین و روسیه از هر وسیله ای برای تقسیم غرب و تضعیف آن استفاده می کنند . آنها به این دلیل اروپا را به عنوان شریک خود در نظر می گیرند زیرا آن را به عنوان متحد جایگزین حکومت استبدادی آمریکا می دانند .

**نویه زوریخر- سوییس:
درباره برگزاری نشست سران جی 20 که به خشونت زیاد منجر شد،: نشریه سوئیسی 'نویه زوریخر سایتونگ' می نویسد: 'همه تظاهرکنندگان خشمگین در اشتباه هستند.معترضان رفتار دیکتاتوری را در پیش گرفته اند. این نشست کشورها و تعداد گسترده ای از مردم این کشورها و اقتصاد آنها را تحت پوشش قرار می دهد در حالیکه این افراد تعداد ناچیزی نسبت به کل مردم این کشورها هستند.

**زونتاگ سایتونگ - سوییس:
نشریه سوییسی 'زونتاگز سایتونگ' نوشت در واقع کشورهای شرکت کننده در اجلاس سران جی 20 دو سوم از مردم جهان و اعضای شورای امنیت را شامل می شوند و این در واقع اظهارات اشوبگران غیر واقع گرایانه به حساب می اید که این دولتها نماینده مردم نیستند.
اعتراض ها در هامبورگ به جهانی شدن بود و هزاران نفر می خواستند به تظاهرات مسالمت آمیز بپردازند. اما آشوبگران در پوشش تظاهر کنندگان از این مساله سوء استفاده کردند . در این تظاهرات بسیاری از نیروی پلیس المان زخمی شدندو بسیاری از افراد دستگیر شدند .
این آشوبگران وابسته به هیچ دسته و گروهی نبودند

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مطبوعات
هامبورگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است