قرارداد انتقال برق از بند سلما تایید شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135724 منبع: پرینت

قرارداد دیزاین، تهیه، اعمار و فعال سازی 110 کیلو وات لین انتقال برق از بند سلما تایید شد.

به نقل از ریاست جمهوری، در جلسه کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رییس جمهور در ارگ، قرارداد دیزاین، تهیه، اعمار و فعال‌سازی ۱۱۰ کیلووات لین انتقال برق از بند سلما الی استیشن کروخ، لین انتقال و شبکه توزیعی ولسوالی‌های پشتون زرغون، اوبه، کروخ و چشت شریف و تهیه مواد برق‌رسانی برای چهار ولسوالی متذکره نهایی شده است.

کمیسیون تدارکات ملی همچنین در مورد پروژه‌های دیزاین و ساخت بند‌ آب کیلی سمنگان و بند تنگی شادیان ولایت بلخ فیصله کرد که پروسه فعلی تدارکاتی آن‌ها فسخ گردد.

همچنین در این نشست فیصله شد یک هیات با ترکیب نمایندگان ریاست‌جمهوری، ریاست اجرایی، شورای ملی، وزارت مالیه، وزارت اقتصاد، ادارات ذی ربط و دفتر مشاوریت ارشد رییس‌جمهور در امور زیربنا‌ها، تشکیل گردد تا شرکت‌های داخلی و خارجی معتبر و دارای ظرفیت را جهت تطبیق پروژه‌های بند، تشخیص بدهند.

بند سلما در 176 کیلومتری هرات موقعیت دارد و با هزینه کمک بلاعوض هند به بازسازی گرفته شد و گفتنی است که در حال حاضر برق هرات از کشورهای ترکمنستان و ایران تامین می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بند سلما
آب
نظرات بینندگان:

>>>   چرا تمام پولهای ملی و بین المللی به مناطق پشتون نشین توضیح میشود.

>>>   بند برق پوزه لیچ ولایت غور به والی ولایت غور به حمایت عبدالله رئیس اجرای کشور الی قرن بعدی به تعویق افتاده است زنده باد عبدالله وخاضع والی غور با این خدمت مردانه شما
غوری

>>>   علت فسخ تدارکات این بند ها را می تواند، کسی اینحا تشریح دهد؟ تشکر
کمیسیون تدارکات ملی همچنین در مورد پروژه‌های دیزاین و ساخت بند‌ آب کیلی سمنگان و بند تنگی شادیان ولایت بلخ فیصله کرد که پروسه فعلی تدارکاتی آن‌ها فسخ گردد.

>>>   به غوری :
درانتخابات بعدی بازهم به پنشیری ها رای بدهید

>>>   درزمان شهید سردار داود خان که تهداب بند سلما گذاشته شده بود قرار براین بود که چند ولسوالی ولایت غور نیز ازین برق مستفید شوند اما ای غنی با این مفکوره قوم گرای خود مانع این کار شده خدا این شخص را به قهر خود مثل فرعون غرق کند چنانچه فعلا غرق قدرت وقوم گرای است
غوری

>>>   تاکه وکلای پارلمان غور ازکفش رنگ کردن پنجشیری ها دست نکشند ماغوری هاصاحب بند برق وسرک نخواهیم شد.
غوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است