قتل مشکوک قوماندانان نیروهای خیزش مردمی فاریاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135729 منبع: پرینت

سه قوماندان سابق نيروهای خيزش مردمی که در ولسوالی پشتونکوت ولايت فارياب پس از محاصره به طالبان تسليم شده بودند به قتل رسيدند.

به نقل از پژواک، محمد طاهر رحمانی عضو شورای ولايتی گفت که قوماندانان يادشده، يک ماه در برابر طالبان مقاومت کردند، هيچ کمکی از سوی دولت صورت نگرفت و سرانجام به اثر فشار بی حد طالبان و وساطت مو سفيدان، مجبور شدند با بيش از ۴۰ ميل سلاح تسليم شوند.

رحمانی گفت که هر سه قوماندان، به دستور احمد اکه يکی از فرماندهان طالبان در پشتونکوت تيرباران شدند.

گفته می شود که قوماندان رسول، قوماندان تيمور و قوماندان سلام در مناطق سرحوض و گليم باف ولسوالی پشتونکوت؛ سالها به حمايت از دولت عليه طالبان جنگيدند؛ اما در اوايل سال روان تقريبا يک ماه محاصره شدند و سر انجام مجبور شدند با افراد تحت امر شان تسليم شوند اما سرانجام در ساحه تحت کنترول طالبان تيرباران گرديدند.

يک مسوول محلى طالبان در فارياب، کشته شدن قوماندان رسول، قوماندان تيمور و قوماندان سلام را تایيد کرد اما گفت که آنها توسط يک فرد در بستر خواب به قتل رسيده اند که قاتل، با يک ميل کلاشینکوف و يک راس اسب گرفتار شده و تحقيقات از وی ادامه دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتل
خیزش مردمی
نظرات بینندگان:

>>>   كجايش مشكوك است؟

>>>   وقتی ریس جمهور ما طالب باشد. دیگر چه انتظار دارید.. موقع به بدن ریس جمهور لرزه می افتد .مردم ازخود عکس العمل نشان بدهند ودولت را تحت فشار بگیرند .آن وقت از خواب بیدار می شود در غیر از آن با خیال بافی های خود اش ويکه تازي وخود خواهی های رذیلانه خودش پیش میرود
واقعا مردم نمی دانند ریس جمهور دراین روز ها گرفتار و درگیر چه مسائل است که فرصت ندارد به مردم پاسخ مثبت بدهد .

>>>   مشکوک نیست طالبان کشته اند،دولت خودش از طالت حمایت میکند نه از مردم!‏

>>>   نظر دهندهء محترم اولي !
"مشكوك" براي اينكه معلوم نشد اين سه قوماندان نيروي هاي خيزش مردمي ، به امر احمد اكه كشته شده اند و يا اينكه توسط فردي در بستر خواب به رگبار بسته شده اند ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است