شورای عالی امارت طالبان
چرا حکومت از شورای صلح گرفته تا قربانی کردن یک ملت در پی وصله کردن طالبان به افغانستان می باشد در حالی این گروه طی سال ها جنگ از قوم پشتون گرفته تا هر نشانه از انسانیت را به خاک و خون کشانده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۶/۴/۲۰ کد خبر: 135736 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طالبان در مناطق مختلف علیه حکومت در حال جنگ است و هر گوشه و کنار کشور یا درگیر با حمله آنان می باشد و یا در تهدید سقوط و جدای از اینکه افغانستان را از هر پیشرفت و سازندگی باز می دارد مردم بی دفاع هر روزه قربانی می شوند.

اما چرا با وجود اینکه هم مردم کشته می شوند و هم نیروهای امنیتی، شورای عالی صلح همواه با ادبیات نرم و از سر دلجویی خواهان توجه طالبان بوده و به این گروه تروریستی هویتی کاذب دهد؟

در حالی که طالبان از ابتدای پیدایش در پی بنیان نهادن امارت و برقراری ایدیولوژی سراسر افراط گری خود در افغانستان بوده و هیچ باوری به ملی گرایی ندارد کریم خلیلی، رییس جدید شورای عالی صلح به تازگی گفته است که این شورا براساس رویکرد تازه، "خواست طالبان" را مطالبه می کند و با احترام به دیدگاه های آنان، "نظرات سالم و ملی این گروه" را می پذیرد.

رییس شورای عالی صلح همچنین تسلیم شدن طالبان را جز رویکرد تازه ندانسته و هیچ توضیحی در خصوص نظریان سالم نیز بیان نکرد که نشان دهنده سردرگمی این شورا نسبت به برنامه صلح افغانستان می باشد که تنها در حد کلام به دنبال بیان دیدگاه های که در تضاد شدید با رخدادهای کشور است.

پس از گذشت هفت سال از تشکیل این شورا که به دلیل ناتوانی در برنامه صلح و مشکلات مالی با انتقادهای شدیدی مواجه بوده اکنون با گزینش رییس جدید هم نشان داد که مشکل نه در رهبری و نه در اصل صلح می باشد بلکه از اساس این شورا برای تحریف افکار عمومی و سرپوشی برای اقدامات طالب دوستی های حکومتی بوده است.

طالبانی با تکیه بر حامیان مالی و معنوی منطقه و جهان، افغانستان را به کشوری آشوب زده بدل کرد و با از میان بردن تمامی راه های صلح برای براندازی نظام، چگونه نظرات سالم و یا ملی گرایی دارند که رییس شورا از آن دم می زند؟

شورای عالی صلح با زیرپانهادن خون هزاران هزار تن از مردم بی دفاع گرفته تا سربازانی که در جبهه های جنگ کشته شده اند و جنایات چندساله دوران حاکمیت طالبان براساس چه منطقی خواهان این گروه تروریستی می باشد و آشکارا امتیازهای فراوان را حتی قبل از کوچکترین واکنشی از سوی آنان حراج کرده و یک ملت را پیشکش می کند.

کرزی و اشرف غنی برمبنای اهداف رهبران قوم پشتون همواره در پی ادغام طالبان در بدنه قدرت بوده تا به عنوان ذخیره های قومیتی در راستای پشتونیزم کردن افغانستان استفاده شوند در حالی که آنان نه تنها اعتقادی به باورهای قومیتی ندارند بلکه زیر سلطه حامیان خود تنها وسیله نابودی هستند.

ادبیات صلح جویانه از راس حکومت تا شورای عالی صلح برای طالبان در حالی ابراز می شود که این گروه در تضاد با منافع ملی می باشند و حتی مردم قوم پشتون را قربانی آرمان های افراط گری خود می کنند اما این حکومت خواب رفته و توهم زده اشرف غنی به مانند دوران کرزی از تمامی ظرفیت های خود برای جلب توجه آنان استفاده می کنند.

از سوی دیگر، شورای عالی صلح که زیر نظر حکومت فعالیت می کند از هداف و برنامه های می گوید که تمامی هزینه های مالی و جانی کشور در راه مبارزه با تروریستان را از میان می برد، اگر هفت سال قبل این شورا در حالی شکست خورده و ناتوان بود که کشور با چنین حجم از جنگ، دخالت های خارجی، گروه های تروریستی و از هم گسستگی اجماع سیاسی داخلی مواجه نبود، اکنون چگونه می خواهد به صلح دست یابد؟

تجربه هفت سال گذشته و دو سال و نیم حکومت وحدت ملی نشان داد که شوراهای چون صلح تنها نمایش مضحک قدرت برای فریب افکار عمومی می باشد و از عمق بی درایتی های دولتمردانی می گوید که با دسیسه هر نشانه ای از اتحاد و ثبات افغانستان را نابود کرده و در پی ادغام گروهی است که هدفی جز افراط گری و کشتار ندارد.

حال اشرف غنی که هر مقام با صلاحیت را از قدرت دور کرد اما خواهان اتحاد با جنایتگار و تروریستی می باشد، افغانستان را کدام سو می برد؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   این شورا فقط مرکز دزدی بیت المال است و بس. این شورای صلح خیالی است. پول که از مالیات مردم کابل و سایر مناطق افغانستان توسط دولت دیکتاتوری تکقومی فاشیستی جمع میشود و به میان دزدها تقسیم میشود.
ای مردم به این دولت خاین مالیات ندهید چرا که این دولت نزادپرست از سوی یک قوم اداره میشود.

>>>   کریم خلیلی ازجان خود بیزازشده، وقتی لیدرهای ازاهل سنت مانند برهان الدین ربانی کاری ازپیش نبرد، شما با تفاوت مذهبی وقومی چطور آنان راوادار به صلح خواهد کرد، جهل طالبان بیش ازاین هاست که خلیلی صاحب آدم شان کند وبفهماند که نظام دموکراسی درجهان آمده است.

>>>   تا زمانيكه حكومت هاي خائن بقدرت باشند، حالت بدتر خواهد شد، چون حكومتي ها مزدور بيگانه هستند، دوست و دشمن داخلي و خارجي تعريف نشده، هزار ها جوان نيرو هاي امنيتي جان خود را از دست ميدهند ولي طالب و حزب إسلامي شريك حكومت ميشوند، ملت خودش سر نوشت خود را بدست بگيرند، اتكاء به خارجي ها و يا پول شان و يا گماشتگان شان همين چهل سال گذشته را تكرار كردن است و بس.

>>>   معلومه که این تخته شطرنج که این ها همه دانه های کهنه زیر میز شطرنج که بعضی اون زیر ، زیر قایم شده بود و روی تخته بیک خیز ۱۸۰ درجه تونست که در وسط تخته قرار و دونه های اطراف رو بیک حرکت تند جابجای نمود و این مهره های قایم شده و جدید و سوخته باید در مدار قرار گیرد ، باید کسی باشد که به این مهره ها رو بجا کند و انون رو بیک حرکت این ور و ان ور کند ، مانند قدیم الان تخته رو می خواهند مانند سابق پر نمایند هر کی سر جای خودش ،فیل ،سر باز ، پادشاه ، وزیر و... و این آقا همن کار رو می کند .

>>>   نویسنده محترم با عرض احترام برایتان بگویم که خودت یک انسان .... هستی صلع به هر شکل باشد. باید در افغانستان تامین شود. از زورتان به طالبان نمیرسد ودر تمام جبهات هزاران هموطن بیگناه شهید وکشته میشود واز طرف دیگر میگوید. چرا صلع به طالبان میکنید. مگر علاقمند کشته شدن دیگر شهروندان کشور هستی اما تا چه وقت ،این تبلیغات زهرآگین تان کنار بگزارید که صلع وصفا در افغانستان رونما شود تا اولاد. وطن به آرامی زندگی کند ،همه میدانند. که طالبان ،خون هزاران هموطن بیگناه ما را ریختانده فامیلها هموطن ما رنج ومشقت را متقبل شده اند اما چاره چیست باید در وطن آرامی بیاید کوشش نکنید با کله پوچ تان در روند صلع سنگ اندازی کنید .
عبدالله ریحان

>>>   با پاکشیدن کریم خللی از تظاهرات جنبش روشانایی در بدل دوام کار پسراش بحیث سفیر قزاقستان و تعین خوداش در شورای صلح این مرکز دزدی و چپاول پول ملت با اشرف غنی احمدزی توافق کرده بودند واکنون که کریم خللی این شخص حریص سرمایه و قدرت به میل و خواست اشرف غنی معتصب قومی و زبانیی حرکت میکند تا خشنودی غنی را حاصل کرده باشد وهمه چیز را مانند زمان معاونیت اش با کرزی پشت پازده و در قصه دیگر مردمان نمیباشد و زمانیکه از قدرت افتاد باز بیاد مردمش میشود انهم بخاطر استفاده از نام انها است نه دوستی و طرفداری از حق حقوق مردمش کریم خللی یک شخص پله بین استفاده جو حریص سرمایه و چپاولگربیش نیست اشرف غنی که در انسان شناسی قبیله دوکتورا دارد چنین اشخاص ضعیف النفس و اغا بلی و مطیع بخوداش را تثبیت و تشخیص کرده به پست های مربوطه تعین وتوظیف میکند .

>>>   رهبران اقلیت های قومی به فکراقوام خودباشند، پشتون ها مانند مارزخمی دیریازود زهرش را برشما خالی خواهد کرد، اول اینکه مار عقل ندارد، دوم اینکه زخمی است، زهر این مار قابل علاج نیست یعنی پادزهری وجود ندارد. پس رهبران اقلیت صادقانه متحد شوند،
(خداداد)

>>>   از كدام صلح با طالب حرف ميزني كه يك نويسنده گفته سنگ اندازي نكن حتمإ خودت هم دريك چوكي بلند نشسته يي و ميخوايي با تمام تروريست ها صلح كني شما مردم بيشرم كله پوچ صلح يكطرفه چه معني ميدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است