طرفداران«اوباماکر» کنگره آمریکا را اشغال کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۱    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135749 منبع: پرینت

طرفداران طرح درمانی «اوباماکر» در اعتراض به اقدام جمهوریخواهان برای کنار گذاشتن این طرح اقدام به اشغال کنگره آمریکا کردند که این اقدام با واکنش نیروهای امنیتی و بازداشت معترضین همراه شد.

معترضین در ۱۳ نقطه مختلف از ساختمان های سنا و مجلس نمایندگان اقدام به برگزاری تظاهرات کرده بودند و پس از آنکه معترضان، دفتر چندین عضو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را در اعتراض به تلاش جمهوریخواهان برای لغو قانون قبلی بیمه موسوم به اوباماکر و تصویب قانون جدید اشغال کردند، پلیس کنگره اقدام به دستگیری ۸۰ تن از آنان کرد.

بر اساس این گزارش، ۲۱ نفر در ساختمان دفاتر مجلس نمایندگان و ۵۹ نفر در ساختمان دفاتر سنا دستگیر شدند.
گروهی از معترضان تلاش می کردند به زور وارد سالن انتظار دفتر رییس مجلس نمایندگان آمریکا شوند.
روند لغو یا جایگزینی طرح بیمه درمانی دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا موسوم به «اوباماکر» در حال حاضر در سنا مسکوت مانده است، زیرا رهبران حزب جمهوریخواه نسخه جدید این طرح را در دست بررسی دارند.

شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا، پیش نویس اولیه این لایحه قانونی را رد کردند و این امر، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا را بر آن داشت، رای گیری در مورد آن را به تعویق اندازد.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیروز در حساب توییتری خود نوشت: نمی توانم تصور کنم که اعضا) کنگره جرات کنند؛ بدون تصویب کامل یک لایحه جدید و عالی در زمینه بیمه درمانی، واشنگتن را ترک کنند و آماده برای رفتن باشند.

سناتورهای جمهوریخواه گفته اند: لغو تعطیلات تابستانی کنگره را بررسی می کنند تا لایحه جایگزین اوباماکر را به سرانجام برسانند و لوایح دیگر همچون اصلاحات مالیاتی و بودجه را تصویب کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است