به آنچه رییس جمهور در نشست خبری پاسخ نداد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135769 منبع: پرینت

در یک تعریف، سیاست تلاش برای بدست آوردن قدرت، حفظ و گسترش آن است. پس از هرگونه همگرایی در واگذاری قدرت و هرگونه واگرایی در انحصار قدرت و تلاش بازیگران برای بدست آوردن قدرت سیاسی است.

عمده ترین علت که بستر های ناسازگاری و واگرایی میان نخبگان قدرت را ایجاد کرده است، انحصار قدرت و عدم پخش قدرت سیاسی میان کنشگران است. اینم یگانه دلیل شکل گیری ایتلاف پسین است؛ اما رییس جمهور در خصوص انحصار قدرت و عدم واگذاری اختیارات به دیگران هیچ موضعی نداشت و از پاسخ روشن در این حصوص سر باز زد.

1-مشخصا در مورد جایگاه و واگذاری اختیارات معاونت دوم ریاست جمهوری چیزی نگفت.
2-نگفت که چرا با وزیر خارجه برخورد نامناسب و در ورای انضباط رفتار کرد و به او گفت که برو کناره گیری کن سپس وزیر به رییس گفت که مرا رای مردم تعیین کرده است نه شمای باد آورنده و بی پایگاه.
3- در خصوص جایگاه مشاوران باد آورنده چیزی نگفت که از چه جایگاه برخوردار اند.
4-از سلب اختیارات وزیران چیزی نگفت.
5- در نهایت چرا باید هفت وزیر بیشتر از یک سال در مغایرت با قانون سرپرستی؛ سرپرست باقی بمانند.

مبصر معروف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
نشست خبری
نظرات بینندگان:

>>>   اقای غنی میداند که به اشخاص مانند وزیرخارجه و بعضی دیګران ضرور نیست که حرف زد چون انها از لاوبالی های کوچه ها هستند

>>>   در واقعت امر اشرف غنی یک غلام است یک مزدور است وهر آنچه است در یک چهار دیواری ارگ خلاصه می شود مردم افغانستان از حکومت خریده شده هیچ وقت نوقع چیزی نداشته باشید مثال خوب آن اظهارات آمرانه دیروز سفیر امریکا در ارتباط به دوسیه جنرال دوستم بود .غنی به هر صورت اما عبدالله هم چیزی عکس المعل از خود نشان نداد که یک سفیر چکاره است که در امور داخلی ما حکم میراند خلاصه 5 ملیارد دالر سالانه کمک به مردم نه بلکه این حکومت را خریده اند .

>>>   مبصر صاحب ، منظورت از " باد آورنده" شايد " باد آورده " باشد ؟
نگراني ات در مورد سرپرستان وزارت ها قابل درك است اما در بارهء وكلا چه ميگويي ؟ آيا ادامهء كار وكيلان پارلمان بعد از انقضاي ميعاد معينه ؛ قانوني است ؟؟؟

>>>   ما افغان نيستيم
فشار هاي سياسي اخير بالاي اشرف غني و پشتونها و ناتواني غني از حل و فصل مشكلات به وجود آمده و تشكيل ايتلاف نجات سبب شد بادار پشتونها سفير امريكا هوگو لارنس به ديدار استاد محقق در قصر سپيدار بيايد.

در اين ديدار به قول آقاي محقق پيرامون مشكلات امنيتي، مشاركت سياسي اقوام، برگزاري انتخابات شفاف و مبارزه با فساد اداري بحث و گفتگو شده است؛ اما در گردهمايي هاي سياسي همهء صاحب نظران به اين عقيده هستند كه سفير امريكا با برگزاري كنفرانس خبري و اخطار به جنرال دوستم و پيگيري قضيه ايشچي حالا به ديدار استاد محقق رفته و به احتمال زياد استاد محقق را همچنان تحديد كرده و اخطار داده تا از ايتلاف نجات بيرون شود و به دولت اشرف غني و پشتونها صدمه نرساند،
اينكه معلوم است سفير امريكا بي دليل به ديدار استاد محقق نميرود دليل رفتن سفير امريكا به ديدار استاد محقق هم تنها يك چيز بوده ميتواند و آن هم حمايت قاطع امريكا از پشتونها است !
حالا بايد ديد كه امريكا با استاد عطا چگونه برخورد ميكند آيا در صورت عدم ملغا كردن ايتلاف نجات استاد عطا هم تحديد خواهد شد يا نه؟
اين سوال را زمان پاسخ خواهد داد اما چيزيكه روشن است اين است كه امريكا در افغانستان قاطعانه طرف پشتونها را گرفته و منافع خود را ميخواهد با قوم پشتون حاصل كند و شعار هاي دموكراسي و آزادي و برابري فقط پروپاگند است در حقيقت امريكا از دولت مستبد پشتون حمايت ميكند تا منافع امريكا تامين شود و اين آخر همه چيز است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است