جمع آوری دیوارهای سمنتی از کابل متوقف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135781 منبع: پرینت

روند برداشتن موانع سمنتی از جاده های شهر کابل متوقف شده است.

جمعه الدین گیانیوال، عضو مجلس سنا کشور در خصوص توقف برداشت موانع سمنتی از کابل گفته است که "طوریکه ما مشاهده می کنیم، موانع یا دیوارهای سمنتی و سیم های خاردار اطراف منازل زورمندان موجود است.”

شهرداری کابل دلیل متوقف شدن این روند را کمبود وسایط کاری دانسته است؛ این درحالی است که باشندگان کابل توقف جمع آوری این دیوارها را قناعت ندادن اراکین دولت می دانند و معتقدند در پس این کار مشکلات سیاسی نهفته است.

قرار بود از 173 نقطه کابل موانع سمنتی برداشته شود اما اکنون بعد از گذشت دو هفته تنها 16 نقطه کابل از وجود این سنگ ها پاکسازی و این روند متوقف شده است.

پیش از این نیز برخی از اعضای شورای ملی مانع جمع آوری این دیوارها از اطراف منازل شخصی شان شده بودند و می گفتند تا زمانیکه موانع اطراف منازل سیاسیون بلند رتبه کشور جمع آوری نشوند، نمی گذارند موانع اطراف خانه های آنان برداشته شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
دیوارهای سمنتی
نظرات بینندگان:

>>>   تعدادی کمپنی های خصوصی گفته اند اول از وکلا برداشته شود وکلا گفته اند اول از سیاسیون برداشته شود سیاسیون گفته اند اول از سفارت امریکا برداشته شود
ترامپ گفته است فعلا توقف !

>>>   اگر خاین به این ملت نباشند نمی ترسند چرا بشر دوست دور خانه ان دیوار سمتی نیست بخاطریکه بشردوست خاین نیست وکسانیکه نمیگذارند موانع بس شود از خیانت های که در مقابل دولت ومردم کردن میترسند که مباداز بین برویم از ترس خدا واز مرگ که حتمی است کجا فرار میکنید ای خاینین وطن

>>>   سوال :چقدر به امنیت اطمنان دارید که تدابیر امنیتی را جمع میسازید ؟
جواب : هیچ اوضاع از بد بدتر میشود.
م.شو ف کابل

>>>   این کار باید از پیشروی ارگ و سپیدار و سفارت امریکا و خانه کرزی شروع شود.
در غیر آن یک اقدام احمقانه و بی نتیجه است.
ناطر

>>>   من یک یا یک ونیم هفته قبل وقتی لاف و پتاق شاروال را درینمورد شنیدم بلافاصله این سایت را باز کردم و نوشتم که اتخاذ چنین تصامیم فقط عوامفریبی محض است و یک هفته بعد نه چرگی است نه پرگی!!!
همینطور هم شد، بچه خوانده اشرف غنی برای پیسه جمع کردن آورده شده نه بخاطر این کلانکاریها!!!!!!!!

>>>   انتحاریون که نه به قانون خداوند ( قرآن حکیم ؛این رهنمای بشریت ؛ ) پابند اند و نه به قوانین وضعی از جمله قانون جنگ توجه دارند به کمک باداران
شان که دشمن انسان و افغانستان اند از دیوار های سیمانی و اهنی نفوذ
می کنند . برداشتن تدابیر امنیتی به مفهوم و معنی راه صاف کردن برای حملات آسانتر انتحاری آنها است .
م. ش . ف از ایران

>>>   كليم الله همسخن

تقسیم قدرت درست اما، تقسیم ثروت چه؟

من به عنوان یک انسان در تقسیم بندی های تباری، سیاسی و اجتماعی یک تاجیک افغانستانی هستم- 《هرچند تمیز رنگ و بو برما حرام است》ولی در فضای غالب سیاسی اجتماعی هویت نخستین(انسان) کمرنگ است یا کم رنگ ساخته اند. اما، به حیث یک انسان تاجیک تبار فارسی زبان اعتراف می کنم که: فقر، تهی دستی و گرسنگی فصل مشترک اکثریت مطلق مردم افغانستان(همه اقوام) است. این روزها در بازار سیاست و رسانه ی کشور فقط بحث تقسیم قدرت لحاظ می شود، چرا کمتر کسی از توزیع ثروت سخن نمی گوید؟ مطرح نکردن تقسیم عادلانه ثروت در کنار توزیع قدرت به جامعه ی انسانی و عدالت محور منتهی نمی شود. حق فقیر پشتون در جیب مافیای اقتصادی پشتون است و حق گرسنه ی تاجیک را پسر رهبران و مافیای سیاسی و اقتصادی تاجیک خرچ بد مستی می کند و به همین ترتیب حق جوالی و خشت مال هزاره و ازبیک در حبیب چند دزد دیگر- چرا به اصطلاح رهبران تاجیک، ازبیک و هزاره از توزیع ثروت و تغییر نظام اقتصادی سخن نمی گویند؟
من در کنار مبارزه برای عادلانه سازی قدرت بر تقسیم عادلانه ی ثروت و مصادره پول های دزدی و مافیای رهبران قومی، مصر هستم- اگر ما این بخش مهم( توزیع ثروت) را مورد غفلت قرار دهیم فرزندان ما برای سال های دراز مجبور خواهند بود کفش پسر و نواسه مافیا را راست کنند.
دزد را از هر طرفی بخوانیم دزد است- مافیای اقتصادی تاجیک و ازبیک و هزاره با مافیای پشتون هیچ فرقی ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است