ارگ در حال مهندسی جامعه مدنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۲۱ کد خبر: 135794 منبع: پرینت

مهندسی انتخاب نمایندگان جامعه مدنی در برنامه OGPA توسط ارگ ریاست جمهوری:
ارگ ریاست جمهوری نه تنها فعالیت های ساختارهای دولتی را به انحصار دارد بلکه به تازگی با طرح برنامه های مختلف سعی در ایفا نمودن نقش ساختارهای جامعه مدنی در افغانستان دارد تا دیگر هیچ ساختار انتقادی و بیطرف در مقابلش وجود نداشته باشد.

جامعه مدنی ساختارهای مستقل بی طرف و مسلکی بوده که وابسته به افکار عامه و ارزش های مدنی می باشد که نقش انتقادی و نظارتی اش میتواند به حکومتداری خوب کمک بسزایی نماید اما امروز ارگ ریاست جمهوری با سوء استفاده از مهره هایش در نهادهای جامعه مدنی نشان داد که در صدد تضعیف ساختاری به نام جامعه مدنی در بیرون از چوکات حکومت هستند.

انتخاب نمایندگان جامعه مدنی توسط حکومت در برنامه های این و آن عاری از غرض نخواهد بود که ممکن بی اعتمادی و چند پارچگی را میان نهادهای جامعه مدنی ایجاد نماید.
نمایندگانی که توسط حکومت و از مجرای ارگ ریاست جمهوری بر اثر یک برنامه کاملا مهندسی شده برای برنامه های مختلف انتخاب می گردند به هیچ عنوان مورد تایید ساختارهای بیطرف و مستقل مدنی نمی باشد و ترجیج بر این است که با موجودیت ساختارها و شبکه های بزرگ مدنی نمایندگان جامعه مدنی از مجرای این شبکه ها انتخاب گردند.

حرف آخر اینکه موثریت ساختارهای جامعه مدنی در فضای چنین بسته و غرض آلود ناامید کننده بوده و حتی دو طرح قانون اجتماعات و تظاهرات و قانون جرایم انترنتی از سوی حکومت ابزاری جدید برای سرکوب نمودن صدای مردم خواهد بود.

نعیم نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
جامعه مدنی
نظرات بینندگان:

>>>   استبداد و دیکتاتوری فاشیستی مضحک تر از این نمیشود

>>>   درود!
اشرف غنی احمدزی مردی با آموزش عالی دکتورا در کشور دموکرات چون آمریکا ،اما با مفکوره و اندیشه های کهن قبیله گرایی و انحصار طلبی قبیله یی ، این بدین معنا است که این قدر سالها زنده گی، آموزش و تدریس در کشور آمریکا نتوانست مفکوره منفور انحصار طلبی قبیله یی او را تغییر دهد ،.
پس اعتماد به او اشتباه است او را باید به زباله دان تاریخ انداخت.

>>>   Soraya Baha
هشداربه اشرف غنی واتمر
چند لحظه پیش شنیدم که دانشمند و نویسنده بزرگ داکترصاحب نظر مرادی را مثلث شیطانی( اتمر،غنی و گلبدین) به سلسله ترورها و بازداشت های میهن پرستان و نخبه گان تاجیک دستکیر و رهایی زندان نموده اند. جنون قدرت غنی را چنان هار ساخته که با لجام گسیختگی به هرسو دهن می اندازد و هر آن چه انسان شریف و باوجدان است نابودش می کند و با اتمر خادیست راه نحیب جلاد خاد را می پیوید که در دوران سیاه ریاست خاد هزاران گل سر سبد جامعه را سر به نیست و نابود کرد و در فرجام به سرنوشت شوم خود رسید.
آقای غنی فاشیست، اگر بخواهی آقای داکتر صاحب نظرمردای این دانشمند بزرگ را قربانی روان سادیستی و جنون نسل کشی خود بسازی چنان کمپاین بزرگ پشت کاخ سپید امریکا با اسناد جنایت تو راه بیندازم که تاریخ قبیله کوچی تو به یاد نداشته باشند . حال مردم و دانشمندان امریکا هم از جنایات و روان بیمار تو اگاه شده و کتاب های مستند می نویسند تا به سرنوشت صدام برسی

>>>   جامعه مدنی باید مبرا از دخالت های سیاسی حکومت باشد من که شناختی از محترم انجنیر عزیز رفیعی ریُس شبکه جامعه مدنی دارم باور دارم که وی اسیر تذویر سیاست حکومت نمیشود و نمیگزارد جامعه مدنی افغانستان را بد نام و وابسته به سیاست های مزمن کنونی حکومت نماید.
اما شکی وجود ندارد که حکومت تلاش دارد با تتمیع افرادی که باور به ازادی و مدنیت ندارند گرد هم آورده چیزی سوا از جامعه مدنی کنونی به شکل کاپی و تقلبی بسازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است