وهابیت و صهیونیسم دو لبه یک قیچی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135804 منبع: پرینت

خوشبختانه مراکز پژوهشی دنیا در حال رسیدن به این نتیجه هستند که عربستان سعودی مهمترین عامل افراطی کردن مسلمانان جهان است.

رژیم هایی همچون اسراییل و آل سعود را می توان در یک بسته نگاه کرد، آنها تنها به وجود خود می اندیشند و برای رسیدن به اهداف دست به هر کاری می زنند. افراط گری جزء لاینفک چنین رژیمهایی است.

صهیونیست ها سرزمین های مسلمانان فلسطین را غصب کردند و با کمک آمریکا و انگلیس اقدام به تشکیل کشوری جعلی در آن نمودند، از آن پس بحران ها و مصیبت های جهان اسلام افزایش یافت و بغرنج تر گشت.

با توجه به فلسفه اسلام و جهان بینی دین و آیین محمدی(ص) کشورهایی که خود را صاحب سبک و سیاق می دانند و از قدرتی هم برخوردارند مقابل اندیشه والای اسلامی احساس حقارت و ضعف کردند و برای بیرون آمدن از شرایط ضعف به مقابله با ایدیولوژی اسلامی پرداختند.

چنین شرایطی از همان زمانی که اسلام با بعثت رسول مکرم اسلام آغاز شد، وجود داشته است، یهودیان زمان پیامبر اکرم(ص) یکی از دشمنان دایمی اسلام بودند که هیچگاه دست از خباثت های خود برنداشتند. از درون سرزمین های اسلامی بودند اقوام و گروه هایی که اسلام را بر اساس برداشت های خود تلقی می کردند، به همین خاطر، هم با پیامبر اکرم و هم با ائمه اطهار دشمنی داشتند.

اما در قرن حاضر سبک و روش دشمنان جهان اسلام با تغییرات زیادی روبرو بوده است، نفاق وجود دارد و شدت زیادی یافته، خوارج هم همینگونه، فرقه های گوناگون و دست ساز به وفور دیده می شود، مدعیان اسلام خود را سینه چاک دین خدا می دانند و برای آن نه تنها خود را به هلاکت می رسانند بلکه دست به قتل و غارت جان و مال مسلمانان و غیر مسلمانان می زنند.

اسلامی که رسول مکرم اسلام(ص) آن را از جانب پروردگار به مردم حجاز هدیه داد و سپس این رحمت الهی را به دیگر جوامع جاری ساخت، چنین روش و منش هایی نداشت. پس از ایشان هم ائمه اطهار (س) همان راه پیامبر و پدر بزرگوارشان را رفتند اما با بی مهری ها و رفتارهای تند و ناصواب برخی از سران، خلفا و حتی مردم قرار گرفتند.

مصیبت ها و گرفتاری های جهان اسلام که ریشه در نافهمی و درک پایین مردم آن زمان داشت، بدون وقفه ادامه یافت و به اکنون رسید. اکنون نیز شاهد بی غیرتی های دینی از سوی برخی از سران کشورهای اسلامی به ویژه آنهایی که خود را خادم حرمین شریفین می پندارند، هستیم.

هم آوازی و همنوایی برخی از این کشورها با دشمن قسم خورده و دیرینه جهان اسلام یعنی اسراییل، یکی از آن بی غیرتی های برخی سران کشورهای عرب منطقه است که نام اسلام را هم به یدک می کشند. باید توجه داشت که دشمنی قوم یهود از همان زمانی وجود داشته است که اسلام به عنوان آخرین دین برتر با پیامبری رسول اکرم(ص) از سوی پرورگار برای مردم جهان فرستاده شد.

با وجود رژیمی جعلی همچون اسراییل و حامیان اصلی آن یعنی آمریکا و انگلیس، شرایط جهان اسلام به چنین وضعیتی کشیده شده است که همگام آن را می بینند و لمس می کنند.

چرایی به وجود آوردن چنین وضعیتی هم بسیار روشن است، نابودی جهان اسلام و ماندگاری تفکر پلید اسراییلی صهیونیستی؛ همه تلاش دشمنان جهان اسلام برای آن است که وعده الهی را تغییر دهند و از وقوع «فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» جلوگیری کنند، که تلاشی بیهوده است. فهم این ناممکن بودن و ناشدنی بودن برای دشمنان اسلام محمدی(ص) دشوار است، نمی توانند باور کنند که دین اسلام دین برتر و رسول اکرم (ص) آخرین پیامبر خدا است.

دینی همچون اسلام برای تفکرات پلید اسراییلی و آمریکایی یک خطر جدی و همیشگی است، برای آنکه با اسلام ناب محمدی(ص) مقابله کرده و آن را به بیراهه بکشانند دست به تعریف و ساخت فرقه هایی از اسلام زدند که با انحرافات شدید و الحادی همراه است.

وهابیت یکی از آن فرقه های مسموم و شیطانی است که با وجود خود، سال ها است اسلام و مسلمانان را با دردسرهای زیادی روبرو ساخته و حتی جهان اسلام را تا لبه پرتگاه هم کشانده است. چنین اقداماتی در ایران هم با تشکیل بهاییت انجام شد اما مردم آگاه و فهیم ایران آن را همچون یک ویروس و میکروب خطرناک پس زدند.

بحران های منطقه غرب آسیا که قلب جهان اسلام است، به واسطه وجود و حضور دو رژیم واقع می شود، نخست رژیم جعلی و جنایتکار اسراییل و آنگاه رژیم غاصب دیگری به نام آل سعود که سرزمین وحی و حرمین شریفین را به اشغال خود در آورده است.

هر دو رژیم مکان های مقدس مسلمانان را به اشغال درآورده و آنها را از توجه واقعی و معنوی مردم مسلمان دور ساخته اند، ساخت نمادهای شیطانی در مکه مکرمه همچون برج «ابراج البیت» که نشانه های شیطانی بر روی آن بسیار به کار رفته است و یا تغییر نماد شیطان که حجاج به آن سنگی می زنند، از سوی سازنده و طراح برج مکه که یک فراماسونر انگلیسی است، نشان از تغییراتی است که بر کیفیت و اصل زیارت خانه خود به یک مسلمان زائر دارد.

سر نورمن فاستر(لرد فاستر تمس بنک)، معمار بزرگ انگلیسی و ماسون بلندپایه ای است که با استفاده از موقعیت خود در زمینه معماری ، در سراسر جهان نمادهای «ابلیسک» یا به تعبیر دیگر «هرم‌های ایلومیناتی» بر پا می‌کند. ابراج البیت نیز یکی از همان بناها با نام و نشان های ویژه در مسلک های الحادی و شیطانی است که مروج آن در جهان و جهان اسلام صهیونیست ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها هستند. ابراج البیت شباهت بسیار زیادی با برج ساعت لندن «بیگ بن» دارد.

ابراج البیت با بیش از 600 متر ارتفاع مشرف بر خانه خداست و کاملاً بر ان احاطه یافته است و تنها چند متر با خانه خدا فاصله دارد، نزدیک بودن و مشرف بودن این برج بر کعبه مسئله ای است که از سوی مقامات سعودی پاسخی به آن داده نشده است در حالی که مکه زمین ها و مناطق دیگری برای ساخت چنین بناهایی دارد و نیاز نبوده و نیست برجی با بیش از 600 متر در کنار خانه خدا ساخته شود آن هم با نمادهای شیطانی و شیطان پرستی!

اندیشمندان، فرهیختگان و آنهایی که در پی حقیقت و واقعیت هستند، اکنون به این درک رسیده اند که وجود رژیمی همچون اسرائیل و سعودی تا چه اندازه می تواند برای همه جهان خطرناک باشد، به همین خاطر برخی از آنها به روشنگری و افشای ماهیت آنها پرداخته تا افکار عمومی جهان را نسبت به خطرات این دو رژیم آگاه سازند.

البته فرهیختگان و اندیشمندان آزاده جهان باید به این نکته توجه داشته باشند که تخریب ها و تحریف هایی که علیه اسلام صورت گرفته و می گیرد، به خاطر حفاظت از رژیم جنایتکار صهیونیستی است. در واقع آل سعود با همه کارکردهای ناصواب و ویرانگر خود سپری برای اسراییل است.

چنین گروهی از فرهیختگان اگر مطالعاتی را در این زمینه دارند باید بر روی هر دو این ایدیولوژی هایی که برای بشریت خطرناک است، متمرکز شده و پژوهش انجام دهند و نتایج آن را در اختیار مردم قرار دهند تا از فرایند خطرناک این دو موجود پلید آگاه شوند.

باید وهابیت و صهیونیسم را دولبه قیچی دانست که کارکرد آن نابودی جهان اسلام و دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) است.اکنون آیا می توان تفاوتی را در برخوردهای این دو رژیم با مسلمانان و جهان اسلام دید؟

به تازگی پژوهشی در انگلیس انجام شده و به این نتیجه رسیده است که وهابیت سعودی عامل خطرناکی برای مسلمانان و دیگران است.

این پژوهش در کشوری انجام شده که خود عامل اصلی به وجود آمدن تفکر وهابیت در عربستان سعودی بوده است!

بر اساس این پژوهش در انگلیس، عربستان سعودی مهم‌ترین عامل در رادیکالیزه کردن مسلمانان جهان است. «سوزانه شرودر» محقق امور اسلامی بر این نظر است که جنبش مذهبی وهابیت در عربستان با پول‌های نفتی در آلمان نیز تبلیغات گسترده‌ای دارد.

در این پژوهش به روش های تبلیغ و ترویج وهابیت در دیگر کشورها پرداخته شده که همگی از سوی رژیم آل سعود انجام می شود.

گزارش موسسه تحقیقاتی «هنری جکسون سوسایتی» در ارتباط با مهم‌ترین حامی مالی گروه‌های افراط گرای اسلامی در بریتانیا، عربستان سعودی را معرفی کرده است. گفته می‌شود این کشور در ۵۰ سال گذشته دست‌کم ۷۶ میلیارد یورو صرف صدور جنبش مذهبی وهابیت کرده است؛ جنبشی که اساس ایدیولوژی افراط گرایی اسلامی و جهادگرایی اسلامی در سراسر جهان است.

این پژوهش در حالی انجام شده است که بارها از سوی ایران تفکر و ایدیولوژی وهابیت به عنوان خطری برای منطقه و جهان معرفی شده است که نتایج آن را هم اکنون در بحران غرب آسیا می توان دید.

خانم شرودر تاکید می‌کند که عربستان سعودی تنها به صدور پول بسنده نمی‌کند و منابع تبلیغاتی نیز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. عربستان افرادی را در نظر می‌گیرد و به آنها فرمان ساخت مساجد، مراکز فرهنگی و آموزشی و غیره را می‌دهد. این مراکز پس از آماده شدن به تبلیغات ایدیولوژیک جنبش وهابیت می‌پردازند.

خانم شرودر با اشاره به تحقیقاتی که انجام داده گفت که گاهی حتی مقامات بلندپایه عربستان سعودی نیز مستقیم در این اقدامات دست داشته‌اند. او از یک مقام دیپلماتیک عربستان در برلین یاد می‌کند به نام محمد فقیهی که با شبکه تروریستی هامبورگ در رخداد تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا، همکاری کرده است.

چنین فضایی که علیه دو رژیم ویرانگر و جنایتکار به وجود آمده باید تشدید شود. رسانه ها، مراکز مستقل پژوهشی و دینی و فرهنگی مسوولیت سنگینی در این زمینه دارند، مراکز حوزه علمیه که مبانی فکری و اندیشه ای بالایی دارند می توانند با ورود خود به این مقوله مهم، به تولید برنامه های اندیشه ای در شناسایی و شناساندن اهداف و برنامه های صهیونیستی وهابی بپردازند و مسلمانان را از عواقب گرایش به تفکرات تکفیری وهابی آگاه سازند.

برای این که ماهیت و تفکرات این دو فرقه پلید برای مردم آشکار شود، نیازمند یک نهضت رسانه ای بزرگ در رسانه های کشورهای اسلامی، منطقه و آنگاه جهان هستیم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وهابیت
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است