تحقیر محقق در نوع نشستن سفیر آمریکا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135814 منبع: پرینت

آداب و رفتار دیپلوماتیک، جزیی از مناسبات بین‌المللی در میان کشورها است.
دیپلومات‌ها قبل از اینکه منحیث نماینده کشورشان به‌جایی فرستاده شوند، تمام این اصول و آداب را آموزش می‌بینند.

در هر ملاقات سیاسی، چگونگی احوالپرسی، چگونگی نشستن روی صندلی و چگونگی رنگ لباس، حاوی پیام خاص سیاسی است.

در تصویر زیر، نشستن سفیر آمریکا و دراز کردن نوک کفشش به طرف شکم محقق، به‌ معنای این است که "آمریکا سرت خبر نیست".
مطمئناً سفیر آمریکا از روی تصادف چنین نشستن را نگزیده است.

هرچند در افغانستان از آنجاییکه هر خرکاری نکتایی دیپلوماسی به گردن آویخته چنین مسایل نازک دیپلوماتیک جدی گرفته نمی‌شود اما در کشورهای دیگر تمام این رفتارها را جدی می‌گیرند.

قصه‌هایی از دیپلومات‌های افغانستان وجود دارد که اگر کسی آن را بنویسد به پُرفروش‌ترین کتاب فکاهه لقب پیدا می‌کند. بعضی وقت‌ها توجه کرده‌اید، آقایی که اصلاً روی وزارت خارجه را ندیده، یکباره در یک‌جایی دیپلومات مقرر می‌شود. اینکه از آداب دیپلوماتیک چه می‌داند، موثریتش در کشور میزبان چه است، چه گل‌هایی را در آنجا به آب می‌دهد، خدای لایزال می‌داند‌.

نجیب بارور




این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر آمریکا
محقق
نظرات بینندگان:

>>>   تازه فهمیدی! محقق کیست که امریکا سرش خبر باشه ههههههه

>>>   مسله اهانت نیست مسله اینست که محقق صاحب ازسفربرگشت نموده که دران به حمایت ایران وترکیه ایتلاف را علیه نظام تشکیل دادن منطقی هم است که پرسیده شود که چندگرفته وباکه ها تقسیم نموده .

>>>   در اصل سفیر محترم نشستن را یاد ندارد .
م.عظیم سفیر دیده

>>>   دلم برای افغانستان می سوزد. رؤسا و بزرگان این کشور از آمریکا می ترسند و مانند نوکر در برابر آمریکایی ها قرار می گیرند.از رئیس جمهور گرفته تا رئیس اجرایی و معاونین و وزیران. این دولت های مزدور آبروی ما افغانها را برده است.

>>>   نؤكر و بادار!!! محقق و همثال هم مى دانند كه اكر أمريكا نباشد مردم أين خاينن را بدار مى زنند!!! شرم و شرم

>>>   وقتیکه یک خرکار چندین خر را می خرد و انان را اعاشه و اباطه میکند.این خر کار حق اینرا دارد که از خران خود چگونه استفاده کند.این خران هم حق شکایت ندارند.ودیگران هم حق ندارند که به خرکار مشوره بدهدو یا توصیه کنند.
همین اشرار بی فرهنگ بخاطریکه سرنوشت مردم را بدست آمریکا بدهند.چقدر به کمک مالی ،تسلیحاتی و پولی امریکا در وطن بیداد کردند.مکتب ها،سرک ها ،پل ها،شفاخانه ها،پایه های برق را سوختاندند،تخربب کردند.ملازم های مکاتب را به درختان مکتب ها بدار آویختند.شاگردان مکاتب و معلمین را کشتند،دختران مکتب ها را اختطاف کردند،قتل کردند.مردمان را از شاهراه ها اختطاف کرده چور وچپاول میکردند،اموال موتر های کاماز را از شاهراه ها چور و چپاول میکردند البته که تا امروز(،دزدان راه چیکل ورباط)مشهور و زبانزد عام وخاص است......همه این جنایات را بدستور و اشاره امریکا وپاکستان میکردند وبخاطری روزی که سرنوست این ملت بدست امریکا بسپارند.الحمدالله امروز به مقصد شان رسیدند و قیضهٔ حکومتی ها بدست امذیکا است ,هرطوریکه خواهد جولان میزند حق هم دارد.

>>>   شما را به خدا، از بادار دیگر چه توقع دارید که با نوکر خود چطور رفتار کند؟
نوکر جایش واضح و بادار جایش معین است.
برادران، امریکا بالای این نوکران خود ملیارد ها دالر را مصرف کرده است، تا در همه جا جار بزنند، که امریکا و ناتو به خواستۀ مردم افغانستان این کشور را اشغال کرده است، طوری که دولت خلق و پرچم اشغال کشور ما را توسط شوروی همین طور جار می زدند.

>>>   اگر تاریخ بدرستی مطالعه کرده باشی افغان‌ها در طول تاریخ آبرو نداشتن همیشه نوکر و مزدور بودن
حسین

>>>   وقت آن رسیده مااین رهبران پوشالی راکناربگذاریم.ازهر حزب وجریان .چراکه همگی وابسته هستند ومزدور خارجی .
درپارلمان آینده وانتخابات دیگر.
شیوای بلخی

>>>   این پنچرمین تا دیروز فرق بین تلخان وپشقل را نمیتوانست امروز بالا افراد دیګر انتقاد میکند.

>>>   درین نشست هیچبی احترامی دیده نمیشود سفیر به حالت عادی در جای خود است و جناب محقق در جای خود ، چون فاصله میان هر دو کم است چنین معلوم میشود این کدام نظام عسکری نیست غربی ها بیشتر به این چیز ها فکر نمیکنند شما هم بسیار نازک کیر نباشید آمدن سفیر به نزد شان از اهمیت برخوردار است

>>>   انسان هر قسمی که خود را راحت احساس میکند،همان قسم مینشیند. این به معنی این نیست که قصد تحقیر و یا توهین کسی را داشته باشد.

>>>   این نوع نشستن در امریکا و اروپا معمولی است و شما نباید در مورد آن گمانه زنی کنید.
ناظر

>>>   طبعی است هرکس هرچه بکارت همان درو خواهد کرد چاه کن در چاه است هرکه آتش بیآفروزد خود نیز خواهدسوخت.افغانستان جهنم ساخته شده سازندگانش نیز دور یا زود خواهد سوخت.

>>>   طبعی است هرکس هرچه بکارت همان درو خواهد کرد چاه کن در چاه است هرکه آتش بیآفروزد خود نیز خواهدسوخت.افغانستان جهنم ساخته شده سازندگانش نیز دور یا زود خواهد سوخت.

>>>   عاقبت مزدوری همین است . زینده باد مجاهدین امارت اسلامی که جز از خداوند متعال نمیهراسند
حکمت الله مجاهد

>>>   اکثریت رهبران افغانستان خاین و مزدور کشور های بیگانه هست. هرکدام شان اجینت یک کشور کفر هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است