اطلاعیه دفتر جنرال دوستم در واکنش به مواضع اخیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135818 منبع: پرینت

دفتر معاون اول: « اخیرآ طی نشست ها و کنفرانس های مطبوعاتی ابراز نظرهای غیر مسوولانه یی در مورد جلالتمآب الحاج استر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان صورت گرفته که واکنشهایی را در جامعه پدید آورده است، که قابل دقت و تامل می باشد.

- جلالتمآب رییس جمهور کشور در کنفرانس مطبوعاتی مورخ 21 سرطان سال جاری با اشاره به سفر معاون نخست ریاست جمهوری به کشور دوست و برادر ترکیه اذعان داشته که این سفر به استیذان لوی سارنوالی صورت گرفته است که این موضوع عاری از حقیقت بوده بر مبنای مواد قانون اساسی افغانستان لوی سارنوالی از همچو صلاحیت برخوردار نمی باشد. نظر به ادعای مدعی در مورد پرسش از یکتعداد سربازان بخاطر روشنی قضیه مطروحه همکاری صورت گرفته که این موضوع در اداره سارانوالی مربوطه تحت بررسی قرار گرفته و محول محکمه شده است که هیچ ربطی به شخص معاون اول ریاست جمهوری ندارد.

- به همینگونه جناب شارژدافیر سفارت ایالات متحده امریکا در کابل روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی خواهان پیگیری قضیه متذکره گردیده است. در حالیکه افغانستان دارای نهادهای عدلی و قضایی مستقل بوده و رسیدگی به همچو موضوعات در قوانین نافذه کشور صراحت کامل دارد. ابراز نظر غیر مسوولانه دیپلمات های خارجی در چنین موارد باعث تشویش و مایه نگرانی مردم افغانستان می گردد.

ما باور کامل داریم که امریکا به عنوان دوست بزرگ مردم افغانستان با همکاری جلالتمآب الحاج استرجنرال عبدالرشید دوستم بر علیه تروریزم و افراطگرایی مبارزه مشترک کرده و در سقوط رژیم طالب و القاعده در سال 2001 نقش اساسی داشته، بنآ به استقلال و دوستی متقابل کشور ما احترام قایل است. مطمین هستیم که ایالات متحده امریکا هیچ گروهی و قومی را بر گروه و قوم دیگر ترجیح نمی دهد. در این مقطع زمانی بهتر است که به منافع بزرگ ملی و میهنی پرداخته شود. تعقیب سیاست های ناکارآمد حذف به به نفع کشور و دوستان بین المللی ما نخواهد بود.

با درنظرداشت شرایط حساس کشور و رفع نگرانی های اخیر جامعه بین المللی ایجاب میکند بجای پرداختن به همچو مسایل حاشیه یی اقدامات سودمند و گامهای ارزشمند عملی در راستای آوردن اصلاحات در نحوه حکومتداری و تقویه حاکمیت قانون برداشته شود. تا قناعت مردم افغانستان و دوستان بین المللی فراهم گردد »

دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
اطلاعیه
نظرات بینندگان:

>>>   هاهاهاها صحبت های غنی به مراتب از شاژدافیر امریکا نرمتر و مآدبانه بود مګر اینجا ځواب برعکس این نمونه چیست ؟؟؟ هاهاهاها عزت از طرف خداوند است اګر انسان ها میتوانیست کسی حقیر یا عزیر بسازد دوستم با شهید خواندن عساکر امریکایی عزیز خواند میشد.

>>>   Haroon Amirzada heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
جنرال دوستم را چگونه می توان نجات داد؟

اتهامی که به جنرال دوستم وارد شده یک مسئله جنایی و جنایت خیلی سنگین است و باید در چهارچوب عدلی و فضایی در یک دادگاه مستقل در داخل و یا بین المللی حل و فصل شود. اما هم دولت و هم جنرال دوستم جرم را سیاسی ساخته اند و از آن در معادلات قدرت استفاده می کنند.
جنرال دوستم وارد یک جبهه سیاسی معروف به ائتلاف نجات شده است تا از طریق فشار سیاسی هم اعاده حیثت شود و هم اقتدار خود را بحیث معاون اول بدست بیاورد. ارگ که این پرونده را بحیث چماق در دست دارد از هر امکان استفاده می کند که از آن برای تحکیم حاکمیت تمامیت خواهی اش استفاده کند.
پرسش اساسی اینست آیا می توان در یک معامله سیاسی پرونده دوستم ایشچی را دفن کرد؟
ارگ به دوستم وعده داده در صورت خروج از" ائتلاف نجات" پرونده را بسته می کند و او را اعاده حیثت می کند. قبولی شرط های ارگ در واقع قبولی پرونده ایشچی است.
به باور این قلم تا این رژیم در کابل بر سر قدرت باشد دوستم نمی تواند اعاده حیثت شود.
واقعیت اینست که پرونده ایشچی مثل خاگستر باقیمانده از یک انفجار اتمی است که در هر جای دفن کنید در زیر زمین و یا بحر نمی توان از شعاع رادیو اکتیف آن در امن ماند.
پس راه نجات دوستم چیست؟
به باور این قلم راه نجات دوستم
سقوط رژیم غنی از طریق ائتلاف نجات است. شاید برای دوستم بهتر باشد بجای معامله انتحاری با دولت غنی در جستجوی تقویت ائتلاف نجات شود. به بیان دیگر ائتلاف نجات می تواند بحیث شمشیر برنده انتقام و نجات بدست دوستم و متحدین آن تبدیل شود. فاشیسم ازین ائتلاف بسیار ترس دارد به شرطیکه ائتلاف چیها باور بقدرت مردم و خرد داشته باشند.
رژیم مافیای قومی کابل بدون اعضای ارشد این ائتلاف نه پایه اجتماعی دارند و نه مشروعیت حقوقی رهبری کشور.
صرف با سقوط رژیم می توان معادلات قدرت را تغییر داد و پرونده ایشچی را بسته کرد.
تا رژیم غنی سر پا باشد هرگز دوستم اعاده حیثت و صاحب اقتدار نمیشود.

>>>   جنرال دوستم بداند!
فاشیزم دوسیه ی ایشچی را می تواند فراموش کند اما داستان دشت لیلی را به هیچ وجه فراموش نخواهد کرد.

>>>   غنی احمدزی با این توطیه و فریبکاریهایش نمیتواند جنرال را از صحنه سیاست حزف کند. این خواب را احمدزی که به سرطان روده مبتلا است بگور خواهد برد.

>>>   امریکای خاین باید دست از شیطنت و فریبکاری بکشد اگر نه....

>>>   هیچ کدام شما آقایانِ این دولت دست نشانده بدون اجازۀ "امریکا به عنوان دوست بزرگ" تان حتی برای رفع حاجت به تشناب هم رفته نمی توانید، چه رسد که امریکا "به استقلال و دوستی متقابل " شما اهمیتِ قایل باشد. شما ها نه استقلال دارید و نه دوست امریکا هستید، بلکه نوکران امریکا! یک نوکر باید جایگاه خود را بشناسد و توقعات بیجا و بی مورد از بادار خود نداشته باشد. در غیر آن بادار او را با یک پسگردنی به جایش می نشاند.

>>>   جرم استاد دوستم بزرگتر از از جرم قاتلین فرخنده نیست فرخنده که نمایندگی از جنسیت نیم نفوس دنیا میکرد در حضور جهان برهنه شد دولت چه کرد و جهان چه تصمیم گرفت کاری را که به دوستم تهمت زده شده در اکثر ولایت های افغانستان یک رواج عادی و دیرینه است که تمام دنیا میداند

>>>   وای بر حکومتی مسخره یی که پرونده جنایی علیه خود ،آنهم تجاوز جنسی بر یک شیخ فانی میسازد و دوستان بین المللی هم در مورد چگونگی رسیده کی به آن ابراز نگرانی دارند! خجالت می کشیم که در چنین کشوری بی همه چیز که توسط چنین حکومتی بی عزت اداره میشود ، زندگی میکنیم. جهان در کجا رسیده و حکومت های شان در فکر چه است ! و اما مشغله حکومت ما داستان .... ایسچی و .... دوستم است. بهتر است مرگ موش خورده مردم را از شر تان نجات دهید او سیاستمداران نمبره یک جهان ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است